مرد جوان اصفهانی در یک حادثه دلخراش با پاراگلایدر برای نجات همسرش به پرواز درآمده بود متاسفانه جان باخت و جسد او بعد از ۵ روز در جنگ پیدا شد.

جزییات مرگ مرد جوان در پرواز با پاراگلایدر در استان گلستان

به‌گزارش سلام نو، روزنامه همشهری نوشت: مرد جوان وقتی متوجه شد همسرش و خلبان دیگری که دقایقی سوار بر پاراگلایدر پرواز کرده بودند سقوط کرده‌اند سوار بر پاراگلایدر تلاش کرد خودش را به آنها برساند، اما به‌دلیل ابر و مه شدید در جنگل سقوط کرد و تیم‌های جست‌وجو پس از ۵ روز موفق شدند پیکر بی‌جان او را کشف کنند.

این حادثه روز سه‌شنبه ۱۵ شهریورماه در سایت پروازی درازنوی کردکوی واقع در استان گلستان و در ارتفاع ۲۳۰۰ متری اتفاق افتاد. آن روز ساعت ۱۱:۳۰، ۳ نفر که از اصفهان برای پرواز با پاراگلایدر به آنجا رفته بودند برای پرواز آماده شدند. آسمان پر از ابر و جنگل پوشیده از مه بود. با وجود اینکه آن روز اغلب خلبان‌ها از پرواز انصراف داده بودند اما آنها که مسیر طولانی طی کرده بودند قصد داشتند هرطور که شده با پاراگلایدر پرواز کنند. ابتدا زنی جوان همراه یک خلبان پرواز کردند. آنها لحظاتی پس از پرواز دیگر در ابر و مه دیده نمی‌شدند. هنوز دقایق زیادی از پروازشان نگذشته بود که از طریق بی‌سیم اطلاع دادند که به‌دلیل دید کم در جنگل سقوط کرده‌اند و گفتند که بهتر است هیچ‌کس در این شرایط پرواز نکند.

همزمان با اعلام خبر سقوط این زن و مرد در جنگل نیروهای امدادی با توجه به مختصاتی که آنها اعلام کرده بودند برای یافتن آنها راهی جنگل شدند. همزمان اما همسر زن جوان برای پرواز آماده شد. با اینکه افراد زیادی به او توصیه کردند بهتر است از پرواز در شرایط مه‌آلود صرف‌نظر کند اما او برای پرواز اصرار داشت و می‌گفت که منطقه را به خوبی می‌شناسد. در این شرایط بود که او سوار بر پاراگلایدرش در هوای ابری به پرواز درآمد.

پرواز در مه

تا چند دقیقه هیچ خبری از این مرد نبود. او پیش از این بارها در این منطقه پرواز کرده بود؛ با وجود این شرایط جوی طوری بود که می‌توانست برای هرکسی خطرناک باشد. چند دقیقه بعد حادثه‌ای که افراد بومی پیش‌بینی می‌کردند اتفاق افتاد. مرد پاراگلایدرسوار از طریق بیسیم اطلاع داد که سقوط و با درختی بلند برخورد کرده است. در این شرایط به او توصیه شد که مختصاتش را از طریق موبایل یا بیسیم اعلام کند و تا رسیدن نیروهای امدادی در همانجا بماند. ظاهرا او آسیب چندانی ندیده بود و حتی از پشت بیسیم با دوستانش شوخی می‌کرد. او گفت که می‌خواهد خودش را از درخت آزاد کرده و پایین برود. کاری که دوستانش او را از انجام آن منع کردند و بعد از چند دقیقه، دیگر این مرد به تماس‌های دوستانش جواب نداد.

در جست‌وجوی ورزشکار حادثه‌دیده

بی‌خبری از مرد پاراگلایدرسوار باعث مطرح شدن احتمال حادثه برای او شد. مهم‌ترین فرضیه سقوط او از درخت بود. ارتفاع درختان منطقه‌ای که او در آنجا سقوط کرده بود به ۵۰ تا ۶۰ متر می‌رسد و ممکن بود او بعد از آزاد کردن خودش از درخت سقوط کرده باشد. در این شرایط بود که جست‌وجوها برای یافتن او در جنگل‌های انبوه گلستان آغاز شد.

گروه‌های امدادی از ارگان‌های مختلف مثل هلال‌احمر، اورژانس، نیروی انتظامی، سپاه پاسداران و... همه برای یافتن این مرد بسیج شده بودند. صعب‌العبور بودن از یک‌سو و مه‌آلود بودن جنگل از سوی دیگر عملیات را دشوار می‌کرد. در این شرایط حتی استفاده از کوادکوپتر هم کمک چندانی نمی‌کرد.

۵ روز بی‌خبری

قاسم غریب‌آبادی، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گلستان در این‌باره می‌گوید: برای کمک به جست‌وجو و نجات فرد سقوط کرده ۵ پایگاه کردکوی، مرکز استان، بندرترکمن، بندرگز و علی‌آبادکتول با ۲۰تیم وارد عملیات شدند و از ۲ دستگاه آمبولانس، ۹ دستگاه خودروی کمکدار سبک، ۵ دستگاه موتورسیکلت، یک خودروی سواری و یک خودروی کمک‌دار آنست استفاده شد. همچنین یک فروند بالگرد نیز حدود ۵ ساعت در منطقه به پرواز در آمد و یک قلاده سگ زنده‌یاب نیز در منطقه حضور داشت. با وجود این در ۵ روز نخست نتوانستیم فرد حادثه‌دیده را پیدا کنیم.

سقوط مرگبار، در جنگل مه‌آلود | مردی که با پاراگلایدر به نجات همسرش شتافت

کشف جسد توسط مربی با تجربه

در این چند روز حدود ۳۰۰ نفر شبانه روز منطقه را جست‌وجو کردند تا اینکه سرانجام صبح دیروز (یکشنبه) یکی از مربیان پاراگلایدر منطقه که برای جست‌وجو پرواز کرده بود، هنگام عبور از منطقه‌ قاطربانی پاراگلایدر سقوط کرده را دید و موقعیت آن را به نیروهای عملیاتی اعلام کرد. به این ترتیب دقایقی بعد نخستین گروه از امدادگران خود را به محل حادثه رساندند و با پیکر بی‌جان مرد پاراگلایدرسوار مواجه شدند. شواهد نشان می‌داد او روی درختی به ارتفاع حدود ۵۰ متر سقوط کرده و بعد از آن درحالی‌که از ارتفاع آن اطلاع دقیقی نداشته خودش را از درخت آزاد و ناخواسته سقوط کرده است. در این شرایط بود که پیکر او توسط امدادگران به پزشکی قانونی منتقل شد.

مرد ورزشکار چرا سقوط کرد؟

امین حزینی، همان مربی پاراگلایدر است که توانست ورزشکار حادثه‌دیده را به شکل هوایی پیدا کند. او که از پیشکسوتان ورزش‌های هوایی گلستان است و در حوادث مختلف تجربیات زیادی دارد، در این‌باره می‌گوید: خدا را شکر که پس از ۵ شبانه روز جست‌وجو سرانجام فرد حادثه دیده پیدا شد اما این حادثه می‌توانست اتفاق نیفتد.

او درباره دلایل وقوع این حادثه مرگبار می‌گوید: پرواز با پاراگلایدر در شرایطی ابری و مه‌آلود اشتباه بزرگی است و نباید در این شرایط پرواز انجام می‌شد. نکته دیگر اینکه ساده‌ترین کار این بود که او از طریق گوشی موبایل و بیسیم موقعیت خودش را اعلام کند تا امدادگران بتوانند در کوتاه‌ترین زمان ممکن او را پیدا کنند، اما متأسفانه چنین کاری نکرد. از طرفی این ورزشکار روی درخت سقوط کرده بود و به او گفته شد که بهتر است همانجا بماند اما او گفته بود که از درخت پایین می‌رود. درحالی‌که در آن شرایط مه‌آلود مشخص نبود که ارتفاع درخت چقدر است و متأسفانه او روی یکی از درخت‌های بلند سقوط کرده بود که حدود ۵۰ متر ارتفاع داشت که بعد از آزاد کردن خودش از صندلی پاراگلایدر سقوط کرده و جانش را از دست داده است.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید