دادستان عمومی و انقلاب قزوین ضمن بیان اینکه هیچ رودربایستی و اغماضی در برخورد با تخلف دستگا های دولتی نداریم، گفت: چندین مدیر و کارمند متخلف در قزوین دستگیر شده اند.

بازداشت مدیران و کارمندان متخلف در قزوین

به گزارش سلام نو به نقل از تسنیم، حسین رجبی امروز در دومین جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم استان که در در سالن جلسات شهید سردار سلیمانی دادگستری کل استان برگزار شد، با انتقاد از اجرایی نشدن برخی مصوبات این شورا اظهار داشت: یکی از این مصوبات تشکیل ستاد قلع‌وقمع در همه شهرستان‌های استان است که متأسفانه این ستاد فقط در تاکستان تشکیل شده است.

برخورد محکم با تخلفات اداری

وی با اشاره به دستگیری چند نفر از مدیران و کارمندان دستگاه‌های اجرایی در یک‌ماه اخیر اضافه کرد: به دستگیر کردن مسئولان افتخار نمی‌کنیم، اما جایی که پیشگیری جواب ندهد، در برخورد با مدیران یا کارکنان متخلف دولت و سایر دستگاه حاکمیتی اغماض نمی‌کنیم و پای برخورد محکم و بازدارنده با تخلفات اداری و اجرایی هستیم.

رجبی به افزایش آمار سرقت‌ها به ویژه سرقت‌های خرد در استان قزوین اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه افزایش سرقت موجب افزایش حس ناامنی در جامعه می‌شود، باید بانک اطلاعاتی سارقان خرد و کلان به روز شود و این افراد زیر رصد پلیس آگاهی قرار بگیرند تا نتوانند هر زمانی که دلشان خواست، مرتکب سرقت یا تکرار این جرم شوند.

وی ادامه داد: در حوزه سرقت خودرو و وسایل نقلیه باید پیشنهاد پلیس برای آموزش شگردهای سرقت جدی گرفته شود و رسانه‌ها در این حوزه اطلاع‌رسانی و آموزش بیشتری انجام دهند. در ضمن پلیس باید کمیته ویژه‌ای برای مقابله با باندهای حرفه‌ای سرقت خودرو تشکیل دهد و در عملیات‌های ضربتی این باندها را منهدم و اعضای آن را دستگیر کند.

رجبی همچنین از وضعیت تاریکی پارک‌ها و محلات انتقاد کرد و گفت: شهرداری‌ و شرکت توزیع نیروی برق باید برای جلوگیری از سرقت و جرایم خشن نسبت به تعمیر تجهیزات روشنایی پارک‌ها و محلات اقدام کنند.

محرومیت‌های اجتماعی شامل حال افراد با سابقه نزاع می‌شود

دادستان مرکز استان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به افزایش آمار نزاع و درگیری در بخش‌هایی از استان گفت: برای افرادی که سابقه نزاع دارند، باید مجازات‌های سخت‌تری در نظر بگیریم و با در نظر گرفتن برخی محرومیت‌های اجتماعی آنها را وادار کنیم که در رفتارشان تجدیدنظر کنند.

رجبی افزود: با توجه به لزوم صیانت از خانواده‌ها باید در حوزه کودک‌آزاری و همسرآزاری برخوردهای بازدارنده‌ای داشته باشیم و به موازات آن از ظرفیت مشاوره‌های روان‌شناسی استفاده کنیم تا از این نظر امنیت جسمی و روانی خانواده‌ها افزایش یابد.

کد خبرنگار: ۱۳
۱دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید