کوکی شکلاتی یکی از انواع کوکی‌ها خوشمزه و پرطرفدار است که بافت ترد و بیسکوییتی دارد، در این مطلب طرز تهیه این شیرینی خوشمزه را به شما آموزش داده ایم که در ادامه خواهیم خواند.

دستور پخت کوکی شکلاتی خوشمزه و لذیذ + طرز تهیه مرحله به مرحله

به گزارش سلام نو، کوکی نوعی نان شیرینی بیسکوییتی است است که بافت بسیار تردی دارد و می‌توان گفت یک شیرینی بین‌المللی پرطرفدار است. جالب است بدانید که این شیرینی خوشمزه برای اولین بار در قرن هفتم و در شهر سیستان ایران پخته شد. کوکی که دستور پخت بسیار ساده‌ای دارد، بین کودکان یک خوراکی محبوب است؛ همچنین برای پذیرایی هم از آن استفاده می‌شود. کوکی‌ها در انواع شکلاتی، وانیلی، پرسی، مغزدار، یخچالی، رولی، میله‌ای و... تهیه می‌شوند که هر کدام طعم خاص خود را دارند.

به گزارش فرارو، شما می‌توانید در منزل با استفاده از یک دستور ساده برای خود و اعضای خانواده یک ظرف کوکی شکلاتی خوشمزه و ترد تهیه کنید و از خوردن آن لذت ببرید. در ادامه این مطلب طرز تهیه کوکی شکلاتی همراه با نکات مهم و فوت و فن‌های مربوط به تهیه آن تقدیم به شما کاربران گرامی خواهد شد.

مواد لازم برای تهیه کوکی شکلاتی

آرد سفید شیرینی: ۲۲۰ گرم
تخم مرغ: ۱ عدد
زرده تخم مرغ: ۱ عدد
نشاسته ذرت: ۲ قاشق غذاخوری
کره: ۱۴۰ گرم
شکر: ۱۵۰ گرم
مغز گردوی خرد شده: ۵۰ گرم
شکلات تخته‌ای خرد شده یا شکلات چیپسی: ۸۰ گرم
بکینگ پودر: ۱ قاشق چای‌خوری
نمک: نصف قاشق چای‌خوری

نکات مربوط به مواد اولیه

نشاسته ذرت

نکات مربوط به نشاسته ذرت

نشاسته ذرت شبیه آرد است و رنگ سفیدی دارد. نشاسته ذرت همچنین بافت نرمی دارد، به طوری که اگر مقداری از آن را بین دو انگشتتان بمالید، صدایی شبیه به جیرجیر از آن می‌شنوید. استفاده از نشاسته ذرت در انواع دسرها و غذاها عامل غلظت است. توجه داشته باشید که نشاسته گندم با نشاسته ذرت تفاوت دارد و نمی‌توان این دو را جایگزین یکدیگر کرد. نشاسته ذرت را می‌توانید در بسته‌بندی‌های بهداشتی از فروشگاه‌های مخصوص لوازم قنادی تهیه کنید.

نکات مربوط به شکلات

شکلات تخته ای

اگر ذائقه شما شیرینی‌پسند است، می‌توانید از شکلات تخته‌ای شیرین استفاده کنید و اگر به شیرینی علاقه‌ای ندارید، از آنجا که مواد اولیه کوکی دارای شکر است، می‌توانید از شکلات تخته‌ای تلخ و کم شیرینی استفاده کنید؛ همچنین می‌توانید به صورت دلخواه از شکلات تخته‌ای سفید و شیری نیز برای تهیه این کوکی استفاده کنید.

نکات مربوط به آرد

آرد

نکته مهمی که باید در مورد آرد به آن توجه کنید، کیفیت آردهای موجود در بازار است که با هم تفاوت دارند. به همین دلیل متناسب با کیفیت آرد ممکن است میزان آن کم‌تر یا زیادتر از مقداری شود که در دستور گفته شده است؛ بنابراین موقع اضافه کردن آرد به این مسئله توجه داشته باشید. اگر دیدید مواد شیرینی درحال سفت شدن است؛ ولی هنوز مقداری از آرد باقی مانده است؛ یعنی آردی که اضافه کرده‌اید، کافی است و بقیه را اضافه نکنید. اگر هم طبق دستور عمل کردید؛ ولی حس کردید مواد شیرینی هنوز به آن غلظتی که باید برسد، نرسیده است؛ یعنی باید کمی بیشتر آرد اضافه کنید؛ بنابراین شما همیشه مقدار آردی را که در دستور گفته شده است، تهیه کنید. حال ممکن است این مقدار با توجه به کیفیت آرد کم یا زیاد شود.

طرز تهیه کوکی شکلاتی

کوکی شکلاتی

۱ ـ برای شروع کار آرد شیرینی، نشاسته ذرت و بکینگ پودر را با هم مخلوط و سه بار الک کنید و کنار بگذارید.
۲ ـ کره را که از یک ساعت قبل از یخچال خارج کرده‌اید و به دمای محیط رسیده است، داخل کاسه بریزید و شکر را به آن اضافه کنید. کره و شکر را با قاشق یا همزن دستی هم بزنید تا شکر آب شود؛ سپس تخم مرغ و زرده تخم را اضافه کنید. با همان همزن دستی یا قاشق مواد را هم بزنید تا تخم مرغ کاملا با کره و شکر مخلوط شود.
۳ ـ در این مرحله مواد خشک را که از قبل با هم مخلوط کرده‌اید، به مایه کوکی اضافه کنید و آرام هم بزنید تا آرد کاملا در مایه کوکی مخلوط شود. در آخر تکه‌های شکلات و گردوی خرد شده را به خمیر کوکی اضافه کنید و کمی دیگر هم بزنید.
۴ ـ خمیر آماده را داخل کیسه فریزر بریزید و در کیسه را کاملا ببندید. کیسه خمیر را به مدت یک ساعت داخل یخچال بگذارید تا خمیر استراحت کند.
۵ ـ بعد از این مدت زمان خمیر را از یخچال خارج کنید و کمی ورز بدهید؛ سپس با خمیر گلوله‌هایی به اندازه گردو درست کنید. کف سینی فر کاغذ روغنی پهن کنید و گلوله‌های کوکی را با فاصله از هم داخل سینی فر بچینید. سینی فر را به مدت ۱۵ دقیقه در فر ۱۸۰ درجه که از قبل آن را گرم کرده‌اید، بگذارید تا کوکی‌ها بپزند. بعد از پخت کوکی‌ها را از فر خارج کنید و اجازه بدهید کاملا خنک شوند؛ سپس آن‌ها را داخل ظرف سرو بچینید و با چای یا قهوه میل کنید، نوش جان.
کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید