با ما همراه باشید تا درباره مکان‌های توریستی و گردشگری در کرانه دریای جنوب بیشتر بدانید.

بهترین مقاصد گردشگری جنوب ایران کدامند؟

سلام نو-فاطمه عرب‌زاده: سفر به جنوب ایران آن هم زمانی که هوا سرد است یکی از بهترین گزینه‌ها برای خوش گذرانی است. تفاوت دریای جنوب با دریا شمال مثل فاصله زمین تا آسمان است. دریای نیلگون و آبی رنگ جنوب هرساله افراد زیادی را برای گردشگری به خود جذب می‌کند. با ما همراه باشید تا درباره مکان‌های توریستی و گردشگری در کرانه دریای جنوب بیشتر بدانید.

بوشهر: وقتی صحبت از شهرهای ساحلی در جنوب ایران می‌شود بوشهر بهترین گزینه برای سفر است چرا که بیش از ۹۰۰ کیلومتر مسیر ساحلی دارد. سواحل شنی، صدفی و صخره‌ای از جمله مکان‌هایی هستند که در امتداد این پهنه ۹۰۰ کیلومتری قرار گرفته‌اند. بوشهر با مردمانی خونگرم و مهمان نواز هر سال از افراد زیادی از سراسر ایران پذیرایی می‌کند.

چه جاذبه‌های گردشگری در جنوب ایران وجود دارند؟

  • بندرعباس: بندرعباس به دلیل نزدیک بودن به جزیره کیش، قشم و بندر هرمز یکی دیگر از مکان‌های مناسب گردشگری جنوب ایران در لیست ماست. علاوه بر سواحل بسیار زیبایی که در بندرعباس قرار دارند نزدیکی آن به سواحلی که نام بردیم باعث شده تا افراد زیادی به بندرعباس سفر کنند و جزیره کیش و سپس قشم را جزو مقاصد بعدی خود در نظر بگیرند.
  • ساحل سورو: ساحل قدیمی و بسیار معروفی در بندرعباس است که در امتداد بلوار طالقانی قرار گرفته است. ساحل سورو به دلیل داشتن امکانات متنوع رفاهی و گردشگری همانند آلاچیق، وسایل بازی مخصوص کودکان، کافی شاپ و رستوران تبدیل به مقصد هدف گردشگرانی که به بندرعباس سفر می‌کنند شده است. سفر با کشتی و قایق در ساحل سورو از دیگر جاذبه‌های توریستی در بندرعباس هستند.
  • بندر مقام و سواحل مکسر: بندر مقام یکی از توابع بخش شیبکوه واقع در شهرستان بندرلنگه یکی از زیباترین سواحل جنوبی ایران است. اگر به بندر مقام سفر کردید رانندگی در جاده ساحلی بندر مقام را در لیست گردشگری خود قرار دهید، بدون شک محو زیبایی این جاده جادویی خواهید شد. ساحل مکسر در نزدیکی بندر مقام قرار دارد. ساحل صخره‌ای بندر مکسر به دلیل برخورد امواج دریا شکل فوق‌العاده زیبایی را به خود گرفته است. اگر قصد دارید کلیپ فرمالیته عروسی پر کنید پیشنهاد ما به شما این است که حتما بندر مقام و ساحل مکسر را، لوکیشن عکاسی خود قرار دهید.
  • ساحل سرخ: اگر فصل پاییز و زمستان را برای مسافرت در نظر گرفتید حتما از ساحل سرخ هرمزگان دیدن کنید. ساحل سرخ هرمز به دلیل وجود مواد معدنی خاص در بافت خود، به رنگ قرمز در آمده است و ترکیب بسیار زیبایی از رنگ سفید، قرمز و آبی را در کنار هم به وجود آورده است. بدون شک بازدید از ساحل سرخ هرمز تعجب شما را برمی‌انگیزد.
  • چابهار: چابهار و بنادر رویایی که در آن قرار دارند در شرقی‌ترین نقطه ایران قرار گرفته‌اند و این موضوع سبب شده که متفاوت‌ترین سواحل، نسبت به شمال و جنوب در این منطقه قرار گرفته باشند. ساحل درک و ساحل بریس از جمله زیباترین سواحل موجود در چابهار هستند. ساحل بریس یکی از سواحلی است که بیشترین عکس ممکن دربین سواحل جنوب ایران در آن به ثبت رسیده‌اند. قایق و کشتی‌های بسیاری در اسکله این ساحل وجود دارند و به زیبایی این ساحل می‌افزایند. ساحل درک به جزیره هرمز نزدیک است. جالب است که بدانید در محل این ساحل شما می‌توانید ترکیبی از صخره، ساحل شنی و ساحل مرجانی را کنار هم ببینید. در این ساحل کویر و صحرا در کنار دریا قرار گرفته‌اند و این امر موجب شده که ساحل درک جزو یکی از حیرت انگیزترین سواحل جنوبی ایران باشد.
  • ساحل مرجانی کیش: اگر به جزیره کیش سفر کردید بازدید از ساحل مرجانی کیش را فراموش نکنید. ساحل مرجانی کیش به عنوان یکی از پاکیزه‌ترین سواحل جنوبی ایران شناخته شده است و زلالی آب در این ساحل به حدی است که تقریبا می‌توانید تمامی موجودات زیر آب را در عمق کم مشاهده کنید.
کد خبرنگار: ۲۱
۱دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید