بسیاری از این سنت‌های غنی، با وجود جنگ‌ها و ویرانی‌های طبیعی، حفظ یا بازسازی شده است و بازدید از ژاپن یک ماجراجویی به‌یادماندنی است. تعطیلات در ژاپن با داشتن فهرست بی‌پایانی از جاذبه‌های برتر، کارهای سرگرم‌کننده برای انجام و نقاط دیدنی برای کاوش، مطمئناً یک سرمایه‌گذاری عالی برای زمان و پول است.

۴ جاذبه گردشگری شگفت‌انگیز در ژاپن + عکس

سلام نو-فاطمه عرب‌زاده: ژاپن یک معما است. کشور ژاپن ترکیبی عالی از سنت‌های چند صدساله است که با سرعت فناوری پیشرفته همپوشانی دارند. بسیاری از بازدیدکنندگانی که برای اولین بار به ژاپن سفر می‌کنند، اغلب از این موضوع متعجب می‌شوند که این کشور آسیایی نسبتا کوچک به‌عنوان یکی از پیشرفته‌ترین کشورهای صنعتی جهان، دارای تاریخ غنی و شگفت‌انگیزی است که به هزاران سال قبل بازمی‌گردد.

درواقع مدت‌ها قبل از اینکه بسیاری از دیدنی‌ترین کلیساهای اروپایی ساخته شوند، معابد شینتو و بودایی ژاپن به‌خوبی شناخته‌شده بودند و زائران و حامیان را مجذوب طرح‌ها و دکورهای پیچیده خود می‌کردند. در همان زمان، این کشور در حال تکمیل مهارت‌ها و مشاغلی بود که آن را در مسیر ثروت قرار می‌داد، از چینی‌ها و سرامیک‌های خوب گرفته تا منسوجاتی مانند ابریشم.

بسیاری از این سنت‌های غنی، با وجود جنگ‌ها و ویرانی‌های طبیعی، حفظ یا بازسازی شده است و بازدید از ژاپن یک ماجراجویی به‌یادماندنی است. تعطیلات در ژاپن با داشتن فهرست بی‌پایانی از جاذبه‌های برتر، کارهای سرگرم‌کننده برای انجام و نقاط دیدنی برای کاوش، مطمئناً یک سرمایه‌گذاری عالی برای زمان و پول است.

در ادامه با فهرست بهترین جاذبه‌های گردشگری ژاپن، بهترین مکان‌های دیدنی این کشور را کشف کنید.

کوه فوجی

۴ جاذبه گردشگری شگفت‌انگیز در ژاپن + عکس

بدون شک شناخته‌شده‌ترین نقطه عطف ژاپن، کوه باشکوه فوجی بلندترین قله کوه این کشور است. این کوه افسانه‌ای و باشکوه با ارتفاع ۳۷۷۶ متر بر فراز منظره‌ای بسیار مسطح در جنوب و شرق، به‌اندازه‌ای بلند است که از توکیو، در فاصله بیش از ۱۰۰ کیلومتری، قابل‌مشاهده است.

کوه فوجی برای قرن‌ها در هنر و ادبیات گرامی داشته شده است و اکنون به‌عنوان نماد مهمی در نظر گرفته می‌شود که یونسکو اهمیت فرهنگی جهانی آن را در سال ۲۰۱۳ به رسمیت شناخت. کوه فوجی که بخشی از پارک ملی فوجی-هاکون-ایزو است، توسط بیش از یک‌میلیون نفر پیموده شده است.

امپراتوری توکیو

۴ جاذبه گردشگری شگفت‌انگیز در ژاپن + عکس

معروف‌ترین مکان دیدنی توکیو، کاخ امپراتوری با پارک‌های زیبای قرن هفدهمی‌اش که توسط دیوارها و خندق‌ها احاطه شده‌اند، یکی از مواردی است که هنگام بازدید از پایتخت این کشور باید ببینید. از این واقعیت که بیشتر مواقع کاخ به روی عموم بسته است (هنوز توسط خانواده امپراتوری مورداستفاده قرار می‌گیرد) ناامید نشوید، زیرا هنوز هم فضای کافی برای دیدن یا قدم زدن در محوطه آن وجود دارد.

علاوه بر مناظر بسیار زیبای کاخ از نقاط متعدد پارک اطراف، بازدیدکنندگان مجاز به ورود به باغ هیگاشی-گیوئن شرقی و سایر مناطقی هستند که به‌عنوان بخشی از یک تور سازمان‌یافته به روی عموم باز می‌شوند. یکی از رمانتیک‌ترین مناظر، پل معروف نیجوباشی یا ˮپل دوتایی“ است که به خاطر انعکاس آن به این نام خوانده می‌شود.

یکی دیگر از جاذبه‌های گردشگری برای گردشگرانی که از توکیو بازدید می‌کنند، منطقه خرید معروف گینزا است. این منطقه همیشه شلوغ، خانه تئاتر کابوکی-زا با اجراهای کابوکی و همچنین تئاتر شیمباشی انبوجو با رقص‌های سنتی آزوما-ادوری و اجراهای بونراکو است.

پارک یادبود صلح هیروشیما

۴ جاذبه گردشگری شگفت‌انگیز در ژاپن + عکس

درحالی‌که در اینجا لازم نیست در مورد وحشت بمباران اتمی هیروشیما در اوت ۱۹۴۵ صحبت شود، اما می‌توان از تلاش‌های باورنکردنی این شهر پر جنب‌وجوش برای بزرگداشت قربانیان از اولین حمله هسته‌ای جهان گفت. شاید مهم‌تر از آن، هیروشیما به نماد صلح پایدار تبدیل شده است.

پارک یادبود صلح هیروشیما که سالانه بیش از یک‌میلیون نفر از آن بازدید می‌کنند، که بسیاری از آن‌ها از خارج از کشور هستند، در مرکز انفجار اتمی در جایی قرار دارد که زمانی بخشی شلوغ از شهر بود. در اینجا تعدادی از بناهای تاریخی، یادبودها و موزه‌های مهم مربوط به وقایع آن روز سرنوشت‌ساز را خواهید دید.

علاوه بر زمین‌ها و باغ‌هایی با شکوفه‌های رنگارنگ گیلاس، این پارک جایی است که موزه یادبود صلح را با نمایشگاه‌های متعددی که به موضوع صلح جهانی می‌پردازد، می‌بینید. همچنین اینجا جایی است که بنای یادبود و شعله صلح و همچنین گنبد بمب اتمی، ویرانه‌های یک ساختمان اداری که در مرکز انفجار قرار داشت را خواهید دید.

کیوتوی تاریخی

۴ جاذبه گردشگری شگفت‌انگیز در ژاپن + عکس

یکی از پربازدیدترین شهرهای ژاپن، کیوتوی دوست‌داشتنی است. کیوتو یکی از معدود شهرهای این کشور است که از ویرانی‌های جنگ جهانی دوم در امان مانده است و سالانه بیش از ۱۰ میلیون بازدیدکننده را به خود جذب می‌کند. بسیاری از گردشگران به این شهر می‌آیند تا خیابان‌های قدیمی و معماری زیبای کیوتو را کشف کنند. بسیاری از بناهای این شهر از زمانی که خانواده امپراتوری بیش از ۱۰۰۰ سال پیش در اینجا ساکن شدند، تغییری نکرده است.

حتما از قلعه نیجو نیز دیدن کنید، قلعه‌ای متعلق به قرن هفدهم که دیوارها، برج‌ها و خندق اصلی خود را حفظ کرده است. همچنین دروازه‌های زیبای قلعه به همراه کاخ آن با دکوراسیون داخلی زیبا ارزش دیدن دارد.

یکی دیگر از نقاط دیدنی برای بازدید، کاخ اصلی امپراتوری کیوتو است. این شهر که در سال ۷۹۴ پس از میلاد ساخته شده است، یکی از پربازدیدترین مکان‌های تاریخی شهر است.

درنهایت هیچ بازدیدی از کیوتو بدون صرف زمان برای کاوش در بیشه بامبو آراشیاما کامل نمی‌شود. این منطقه زیبا با بامبوهای بلند، تنها چند دقیقه پیاده از مرکز شهر فاصله دارد.

کد خبرنگار: ۲۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید