با ما همراه باشید تا درباره بهترین اقامتگاههای سنتی موجود در شهر کاشان بیشتر بدانید.

بهترین اقامتگاه‌های سنتی کاشان کدامند؟

سلام نو-فاطمه عرب‌زاده: کاشان شهر گل و گلاب در اصفهان قرار دارد و پایتخت فرش جهان است. به دلیل بافت قدیمی شهری که در کاشان قرار دارد خانه‌های بسیار زیادی در این شهر وجود دارند که از نظر تاریخی ثبت ملی شده‌اند. جالب است که بدانید بیش از ۱۷۰۰ اثر تاریخی در این شهر قرار دارند که ۳۳۳تای آنان ثبت ملی هستند و نکته جالب‌تر این است که بعضی از این خانه‌های باستانی تبدیل به اقامتگاه‌های سنتی شده‌اند که هر سال مسافران، آن را برای اقامتهای شبانه انتخاب می‌کنند. با ما همراه باشید تا درباره بهترین اقامتگاههای سنتی موجود در شهر کاشان بیشتر بدانید.

چه اقامتگاه‌هایی در کاشان وجود دارند؟

  • اقامتگاه بوم گردی خانه نقلی: اقامتگاه بوم گردی خانه نقلی که ۱۹۸ متر مساحت دارد، با ۳۰ اتاق و دو حیاط کوچک میهمانان زیادی را در خود جای می‌دهد. این اقامتگاه که در سال ۱۳۸۸ تاسیس شد با خدماتی مثل چای دمنوشی آتیشی، کورسی و غذاهای محلی بسیار خوشمزه از گردشگرانی که در آن اقامت می‌کنند پذیرایی می‌کند. اقامتگاه سنتی خانه نقلی در سال ۱۳۹۶ به منظور بازسازی برای مدتی تعطیل شد و پس از آن آن دوباره به کار خود شروع کرد.
  • اقامتگاه بوم گردی مهینستان راهب: اقامتگاه بوم گردی میهنستان راهب در تاریخ ۱۹ مرداد ۱۳۸۴ جزو آثار ملی ایران ثبت شد. این اقامتگاه در سال ۱۳۸۹ بازسازی شد و پس از سه سال دوباره به فعالیت خود ادامه داد. این اقامتگاه دارای سه حیاط است. حیاط اندرونی، حیاط بیرونی و حیاط خدمه. جالب است که بدانید قدمت این اقامتگاه به دوران قاجار برمی‌گردد.جالب است که بدانید این اقامتگاه پس از بازسازی خدمات رفاهی بسیار مدرنی را به مشتریان عرضه داد. داشتن آسانسور، اینترنت، سیستم گرمایشی، سیستم ضد حریق،فتوکپی و فکس، ترانسفر رفت با هزینه و سرویس بهداشتی فرنگی در طبقات اقامتگاه به همراه خدمات که در عرصه رستوران و کافی شاپ به مشتریان عرضه می‌کند توانسته افراد زیادی را به خود جذب کند.
  • اقامتگاه بوم گردی خانه پاریسی: اقامتگاه بوم گردی خانه پاریسی که در سال ۱۳۹۷ تاسیس و سپس راه اندازی شد جزو یکی از قدیمی‌ترین اقامتگاه‌های موجود در شهر کاشان است. جالب است که بدانید این اقامتگاه به همراه نیروهایی که به کار گرفته است توانسته با الگوبرداری از الگوریتم‌های جهانی توریست و گردشگران بیشتری را نسبت به قبل جذب کند. این اقامتگاه ۱۱ واحد اقامتی دارد و تمامی این ۱۱ اقامتگاه در مجاور حوض آب و باغچه‌های بسیار زیبا قرار گرفته‌اند. این اقامتگاه جز اقامتگاه‌های سنتی ۲۴ ساعته در کاشان است که به صورت شبانه‌روزی از گردشگران پذیرایی می‌کند. این اقامتگاه نیز مانند سایر اقامتگاه‌های موجود در کاشان خدمات تفریحی و رفاهی بسیار زیادی را به مسافرانش عرضه می‌کند.
  • اقامتگاه بوم گردی خانه ماجون: این اقامتگاه که در روستا مرق از توابع شهرستان کاشان واقع در استان اصفهان است به دلیل قرار گرفتن در روستای بسیار خوش آب و هوای مرق تبدیل به اقامتگاهی بسیار مناسب برای افرادی شده که از هیاهوها فرار می‌کنند و به دنبال استراحت در مکانی دنج و آرام هستند. این اقامتگاه که در فاصله ۳۵ کیلومتری کاشان قرار گرفته است در باغی به بزرگی ۷۰۰ متر مربع قرار گرفته است. ۳ واحد اقامتی در این اقامتگاه قرار دارند که به طور کلی ظرفیت پذیرایی کردن از ۱۲ میهمان را به طور همزمان را دارند. افرادی که در این اقامتگاه اسکان می‌کنند می‌توانند در مسیر پیاده روی پشتی اقامتگاه که به کوچه های زیبا و باصفای روستای مرق ختم می‌شوند، پیاده روی کنند.
  • اقامتگاه بوم گردی خانه عامری‌ها: این اقامتگاه که در مساحتی ۹۰۰ متر مربعی قرار دارد، با ۸۵ واحد اقامتی و سه خانه آماده پذیرایی کردن از مسافران است. خانه عامری ها که جزو یکی از قدیمی‌ترین خانه‌ها در کاشان است توسط میراث فرهنگی در سال ۱۳۷۴ بازسازی شد.
کد خبرنگار: ۲۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید