به دلیل برخورد مرگبار یک دستگاه مینی‌بوس در نزدیکی یک پمپ بنزین با یک دستگاه ون در عراق ۱۱ نفر فوت و ۳۰ تن مصدوم شدند.

جزئیات تصادف خونین خودروی حامل زائران در بابل عراق  / ۴۱ نفر کشته و مصدومان شدند
به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، معاون مرکز پزشکی جمعیت هلال احمر ایران جزئیات حادثه رخ داده برای وسایل نقلیه حامل زائران در استان بابل عراق را تشریح کرد.

طاهر درودی دراین‌باره گفت:‌ برخورد سه دستگاه وسیله نقلیه با یکدیگر موجب وقوع این حادثه شده است. برابر گزارش‌های دریافتی یک دستگاه مینی‌بوس در حال حرکت در مسیر بوده که در نزدیکی یک پمپ بنزین با یک دستگاه ون برخورد کرد. پس از آن هم ون به دلیل آنکه کپسول گاز در آن قرار داشته دچار انفجار شده و با کامیونی که جلوتر قرار داشته برخورد کرده است.

وی با بیان اینکه درپی این حادثه آمبولانس‌های اورژانس عراق به محل اعزام شدند، گفت: آمبولانس‌های جمعیت هلال احمر نیز در محل حاضر شده و به حالت آماده‌باش درآمدند. همچنین برای کربلا هم اعلام آماده‌باش دادیم و یک دستگاه اتوبوس آمبولانس به محل اعزام شد.

درودی با بیان اینکه متاسفانه درپی این حادثه ۱۱ نفر فوت و ۳۰ تن مصدوم شدند، اظهارکرد:‌ برابر قوانین کشور عراق مصدوم شدگان به بیمارستان منتقل شده و در آنجا باید تعیین تکلیف شوند، از این رو حادثه‌دیدگان این حادثه نیز به بیمارستان دیوانیه عراق منتقل شدند.

چه تعداد ایرانی کشته و مصدوم شدند؟

معاون مرکز پزشکی جمعیت هلال احمر کشورمان درباره اینکه چه تعداد از ۴۱ کشته و مصدوم این حادثه ایرانی بودند، گفت: با توجه به سوختگی اجساد، تا افراد فوتی تعیین هویت نشوند امکان اعلام تابعیت آنها وجود ندارد و نمی‌توان اطلاعات دقیقی در این خصوص داد. زائران مصدوم دچار سوختگی شدید بودند و در شرایط تعیین تکلیف نبودند. اما تعدادی هم وضعیت بهتری داشتند که ایرانی بودند.

وی درباره اینکه آیا انفجار در پمپ بنزین رخ داده بود یا خیر گفت:‌ این انفجار در نزدیکی پمپ بنزین رخ داده اما عمده‌ترین علت انفجار کپسول گاز داخل خودروی ون بوده است.

درودی درباره انتقال زائران آسیب‌دیده ایرانی به داخل کشور نیز اظهارکرد:‌ برابر قوانین کشور عراق بیماران باید در بیمارستان عراقی تعیین تکلیف بشوند، پس از آن این افراد با اتوبوس آمبولانس به داخل کشور منتقل خواهند شد.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید