سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه هشدار داد که هرچه روند مذاکرات مسکو و کی یف بیشتر به تعویق بیفتد، توافق دشوارتر خواهد شد.

لاوروف: توافق با اوکراین دشوارتر شده است
به گزارش سلام نو به نقل از مهر، وزیر امور خارجه روسیه امروز در مصاحبه ای اعلام کرد: جهان به سمت یک سیستم عادلانه حرکت می کند که یک سیستم چند قطبی خواهد بود؛ هر کاری که غرب انجام می دهد بر اساس ترس از رقابت است.

«سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه امروز یکشنبه در سخنانی اعلام کرد: فدراسیون روسیه مذاکره با اوکراین را رد نمی کند، اما هرچه این روند بیشتر به تعویق بیفتد، توافق دشوارتر خواهد شد.

وزیر امور خارجه در مصاحبه ای در برنامه «مسکو- کرملین- پوتین» در روسیه ۱ در این خصوص گفت: ما مذاکره را رد نمی کنیم، اما کسانی که از این کار امتناع می کنند، باید درک کنند که هر چه این روند را بیشتر به تاخیر بیندازند، مذاکره دشوارتر خواهد بود.

به گفته «سرگئی لاوروف»، مسکو می داند چگونه به اهداف خود (در عملیات ویژه نظامی در اوکراین) دست یابد.

روسیه طرفدار گفتگوی برابر است

به گزارش الجزیره، لاوروف در این مصاحبه افزود: جهان به سمت یک سیستم عادلانه حرکت می کند که یک سیستم چند قطبی خواهد بود. ما طرفدار گفتگوی برابر و حل همه مشکلات بر اساس اصل توازن بین منافع همه کشورهای جهان هستیم. هر کاری که غرب انجام می دهد بر اساس ترس از رقابت است.

خواسته وزیر خارجه روسیه پیرامون لزوم مذاکره میان مسکو و کی یف در حالی مطرح شده است که وزارت دفاع روسیه در گزارش روزانه خود از تحولات میدانی جنگ در اوکراین اعلام کرد در حملات هوایی دقیق به مواضع نیروهای ارتش اوکراین در ۲۴ ساعت گذشته در مناطق مختلف خارکیف، بیش از ۴۵۰ نظامی اوکراینی کشته شده و تجهیزات نظامی آنها نیز منهدم شد.

همچنین در حملات نیروی هوایی ارتش روسیه با «سلاح‌های دقیق» به پایگاه‌های واحدهای تیپ ۳۶ ارتش اوکراین در نزدیکی منطقه نیکولایف، بیش از ۱۰۰ نظامی کشته شد و تجهیزات نظامی و خودروهای زرهی آنها نیز منهدم شد.

بنا بر اعلام وزارت دفاع روسیه، در کل از ششم تا دهم سپتامبر، ارتش اوکراین در دو محور نیکولایف و خارکیف، بیش از ۴ هزار نظامی را از دست داده و بیش از ۸ هزار نظامی دیگر نیز زخمی شدند. در نتیجه حملات هوایی به مقر نیروهای اوکراینی در منطقه خرسون نیز بیش از ۵۰ نظامی اوکراینی کشته شدند.

به گفته وزارت دفاع روسیه، در ۲۴ ساعت گذشته، پدافند هوایی این کشور در مناطق جمهوری خلق دونتسک هم یک بالگرد Mi-۸ و همچنین ۴ پهپاد ارتش اوکراین را سرنگون کردند.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید