فرمانده ارشد ارتش اوکراین مدعی شد که نیروهای این کشور به سمت شمال خارکیف پیشروی کرده‌اند و ۵۰ کیلومتر تا مرز با روسیه باقی مانده است.

 عقب‌نشینی نیروهای  روسیه از شهر «ایزیوم»

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا،  فرمانده ارتش اوکراین امروز یکشنبه مدعی شد که نیروهای اوکراینی پیشروی هایی به سمت شمال در منطقه خارکیف و در جنوب و شرق این کشور داشته اند.در این میان وزارت دفاع روسیه نیز اعلام کرد، نیروهای روس علیه مواضع ارتش اوکراین در منطقه خارکیف حملات دقیقی را ترتیب داده‌اند.

ولودیمیر زلنسکی رئیس‌جمهور اوکراین پیش از این مدعی شد که عقب‌نشینی روسیه از شهر «ایزیوم» در استان خارکیف  دستاوردی برای این کشور در جنگ شش ماهه بوده است و اگر کی یف بتواند سلاح‌های قوی‌تری به دست آورد، زمستان امسال می‌تواند با سرعت بیشتری دستاورد هایی در بازپس گیری اراضی این کشور داشته باشد.

در همین حال «والری زالوژنی» (Valeriy Zaluzhnyi)  فرمانده ارشد ارتش اوکراین در صفحه خود در تلگرام نوشت: در خارکیف، ما نه تنها به سمت جنوب و شرق، بلکه به سمت شمال این منطقه  پیشروی کرده‌ایم. ۵۰ کیلومتر تا مرز با روسیه باقی مانده است.

این ژنرال اوکراینی مدعی شد، نیروهای مسلح کشورش از ابتدای ماه جاری تاکنون بیش از  ۳ هزار کیلومتر از اراضی تحت تصرف را به کنترل خود در آورده‌اند.

 مقامات اوکراینی تایید نکردند که شهر ایزیوم را بازپس گرفته‌اند، اما «آندری یرماک» رئیس ستاد ارتش زلنسکی، عکسی از سربازان را در حومه این شهر منتشر کرد و یک ایموجی از «انگور» را توییت کرد. نام این شهر، به معنای «کشمش» است.

وزارت دفاع روسیه: حمله روس‌ها به نیروهای اوکراینی در منطقه خارکیف

در این میان وزارت دفاع روسیه به رغم ادعای اوکراین درباره پیشروی های روز یکشنبه اعلام کرد که نیروهای روسیه علیه مواضع ارتش اوکراین در منطقه خارکیف حملات دقیقی را ترتیب داده‌اند.

این وزارتخانه در شبکه های اجتماعی اعلام کرد که حملات توسط نیروهای هوابرد، موشک ها و توپخانه انجام می‌شود.

فایننشال تایمز نیز در گزارشی نوشت: وزارت دفاع روسیه روز شنبه در بیانیه‌ای نادر گفت: عقب‌نشینی از شهر«بالاکلیا» و ایزیوم در خارکیف شکست درمقابل نیروهای اوکراینی نیست بلکه ارتش تمرکز خود بر خط مقدم دیگری را افزایش داده است.

نیروهای اوکراین یروزی چشمگیری بدست آورده اند

به گزارش ایرنا، روز جمعه نیز  یک مقام منصوب روسیه در منطقه خارکیف اوکراین، تائید کرده بود که نیروهای اوکراین با شکستن خطوط دفاعی نیروهای روسیه در این منطقه، پیروزی چشمگیری بدست آورده اند.

«ویتالی گانچف» به شبکه تلویزیون دولتی روسیه گفت، حقیقت مسلم این است که شکست خطوهای دفاعی ما، پیروزی قابل توجهی برای نیروهای مسلح اوکراین به شمار می رود.

بخش هایی از منطقه خارکیف در شرق اوکراین اندک زمانی پس از حمله نیروهای روسیه در ۲۴ فوریه (پنج اسفند ماه)، به تصرف نیروهای این کشور درآمد. امامقامات اوکراینی مدعی بوده اند که ارتش روسیه نتوانسته خارکیف را که دومین شهر مهم این کشور به شمار می رود، به طور کامل  تصرف کند.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید