بهرام عین اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، آمار گرمازدگی زائران اربعین را اعلام کرد و گفت: نیروی کافی برای خدمت‌رسانی کادر سلامت به زائران اربعین فراهم شده است.

خروج بیش از ۴۰ هزار زائر از مرز خسروی / آمار گرمازدگی زائران اربعین اعلام شد

به گزارش سلام نو به نقل از تجارت نیوز، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌‍ای استان کرمانشاه از خروج بیش از ۴۰ هزار زائر از مرز خسروی در ۲۴ ساعت گذشته خبر داد و گفت: این میزان تردد از زمان بازگشایی مرز تاکنون بی سابقه بوده است.

فریبرز کرمی، با اشاره به خروج بیش از ۴۰ هزار و ۶۰۰ زائر از مرز خسروی در روز گذشته (۱۹ شهریور)، عنوان کرد: مجموع زواری که از ابتدای بازگشایی خسروی از این مرز عازم عتبات عالیات شده اند به بیش از ۱۷۹ هزار و ۶۰۰ نفر رسید.

وی تعداد زواری که روز گذشته از این مرز وارد کشور شدند را نیز ۵۷۹۷ نفر اعلام کرد و افزود: تاکنون بیش از ۱۵ هزار نفر از طریق این مرز وارد کشور شده‌اند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه با اشاره به روند افزایشی بازگشت زوار از مرز خسروی، ادامه داد: برای موج برگشت زوار آمادگی کامل داریم.

به گفته این مسئول، اگرچه امکانات حمل و نقل در مسیر رفت زوار متمرکز است، اما برای مسیر برگشت نیز تمهیدات لازم اندیشیده شده است.

گرانی دوباره بلیت اتوبوس اربعین

درحالی معاون وزیر راه و شهرسازی از افزایش ۷۵ درصدی قیمت بلیت اتوبوس در ایام اربعین خبر داده بود که نرخ بلیت برای برخی مسیرها تا ۵۰ درصد دیگر افزایش یافته است.

به نقل از تسنیم، ۵ شهریور امسال شهریار افندی‌زاده معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی با اشاره به پیش‌بینی ۵ میلیون مسافر زائر عتبات در ایام اربعین اظهار کرد: در مجموع ۳۵۰ هزار مسافر از طریق ناوگان هوایی و ریلی و ۴ میلیون و ۶۵۰ هزار نفر نیز از طریق ناوگان جاده‌ای جابه‌جا خواهند شد.

وی افزود: در حمل‌ونقل جاده‌ای برای ۱۵ تا ۳۰ شهریور مسیر یک‌سرخالی را خواهیم داشت، به همین منظور در سال ۹۸ افزایش ۱۰۰درصدی برای قیمت بلیت در نظر گرفته شد اما برای امسال این عدد به ۷۵ درصد رسیده است.

بر این اساس قیمت بلیت اتوبوس‌های ۲۵، ۳۲ و ۴۴ نفره از تهران به مهران به ترتیب ۴۰۴ هزار تومان، ۳۳۶ هزار و ۲۴۵ هزار تومان تعیین شد. قیمت بلیت اتوبوس از تهران به مرز خسروی نیز برای اتوبوس‌های ۲۵ نفره، ۳۲ و ۴۴ نفره به ترتیب به ۲۹۶ هزار تومان، ۲۵۶ و ۱۷۲ هزار تومان افزایش یافت.

همچنین نرخ بلیت اتوبوس از تهران به چذابه برای اتوبوس ۲۵ نفره ۴۱۸ هزار تومان، اتوبوس ۳۲ نفره ۳۵۲ هزار تومان و اتوبوس ۴۴ نفره ۳۲۸ هزار تومان تعیین شد.

این در حالی است که اواسط هفته گذشته نرخ بلیت اتوبوس برای ایام اربعین بدون سرو صدا ۲۵ درصد دیگر افزایش یافته است. به‌عنوان برای مسیر تهران-خسروی قیمت بلیت برای اتوبوس‌های ۲۵ نفره به ۴۳۷ هزار تومان افزایش یافته است. به‌عبارت دیگر بلیت اتوبوس‌ در ایام اربعین حدود ۵۰ درصد دیگر گران شده است.

فعالان بخش حمل‌ونقل مسافری می‌گویند به دلیل این‌که قیمت‌های قبلی برای رانندگان و مالکان اتوبوس به‌صرفه نبود، وزارت راه مجوز افزایش مجدد قیمت بلیت را صادر کرده است.

خدمت‌رسانی کادر سلامت به زائران اربعین

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تا کنون ۱۰ هزار و ۸۰۰ نفر از زائران اربعین حسینی دچار گرمازدگی شده اند و در مجموع تیم‌های بهداشتی و درمانی به ۳۱هزار و ۴۴۴ نفر از زائران در مرزها خدمات رسانی کرده اند.

به نقل از صداوسیما؛ بهرام عین اللهی در حاشیه بازدید از مرز خسروی گفت: تجهیزات و نیروی کافی به پایانه‌ها ارائه داده ایم و تا کنون ۹۳۲ نفر کادر درمان به پایانه‌ها آمده اند.

وی افزود: هم اکنون مسئله اصلی گرمازدگی است از این رو از زوار درخواست داریم شب‌ها حرکت کنند تا مشکلی نداشته باشند و پیشگیری لازم را لحاظ کنند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: زوار باید از کلاه استفاده و در راه از نوشیدنی استفاده کنند و بعد از پیاده روی، استراحت کوتاهی داشته باشند.

عین اللهی گفت: اکنون جمعیت در مرزهای مهران و خسروی زیاد است، اما از نظر بهداشت و خدمات نیروها پای کار و در حال خدمت رسانی هستند.

او اضافه کرد: نخستین و مهم‌ترین مسئله برای مقابله با گرمازدگی انتقال به محیط خنک است که از اتوبوس‌ها و خنک کننده‌ها و کانکس‌های سرد و همچنین اتوبوس آمبولانس‌های خنک استفاده می‌کنیم.

وی گفت: افراد گرمازده اگر حالشان مناسب نباشد، سرم درمانی می‌شوند و اگر به درمان تخصصی نیاز باشد به مراکز درمانی منتقل می‌شوند.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید