۲۰ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۴
کد خبر: 55387479

پس از چهارمین ناکامی پیاپی سپاهان، هواداران این تیم به شدت معترض شدند اگر این روند به همین شکل ادامه پیدا کند یک بحران جدی در این تیم به وجود خواهد آمد.

هواداران سپاهان شاکی شدند

به گزارش سلام نو به نقل از ایلنا، تیم فوتبال سپاهان روز گذشته در دیدار خانگی مقابل آلومینیوم اراک در اصفهان و در ورزشگاه نقش جهان مقابل هوادارنش به میدان رفت و در شرایطی که به نظر می‌رسید این تیم بعد از سه بازی ناکامی در کسب پیروزی بتواند بار دیگر روی ریل برد و کسب سه امتیازها برگردد، نتیجه‌ای بهتر از تساوی عایدش نشد تا چهار بازی پیاپی بدون برد در کارنامه این تیم با هدایت مورایس به ثبت برسد و این می‌تواند شروعی بر عملکرد نگران کننده طلایی پوشان در فصل جدید و برخلاف انتظارهایی که از این تیم می‌رود باشد.

سپاهان فصل نقل و انتقالات را پرکار و کوبنده شروع کرد و ادامه داد. اگرچه ابتدا به نظر می‌رسید جدایی امثال اسماعیلی‌فر، گولسیانی، رفیعی و شهباززاده به ضرر این تیم تمام شود ولی به جای هرکدام از این نفرات بازیکنان با کیفیتی جذب شدند که اگر بهتر از نفرات قبلی نباشند ضعیف‌تر از آن‌ها هم نیستند.

جذب ستاره‌های فصل گذشته سرخابی‌ها مثل محمد دانشگر و رامین رضاییان از یک سو و بازیکنان خارجی با کیفیت و نسبتاً گران قیمت از سوی دیگر در کنار حفظ امثال محمد کریمی و یاسین سلمانی که پیشنهاد قابل توجهی داشتند نشان داد عزم سپاهان برای قهرمانی در فصل جدید جزم است و استخدام یک مربی کارنامه دار و موفق مثل مورایس هم برگ برنده دیگری بود که محمدرضا ساکت رو کرد، مربی اسم و رسم داری که استقلال هم به دنبال جذبش بود ولی از لحاظ مالی توانایی توافق با او را نداشت.

اوج کار سپاهان در نقل و انتقالات شاید بازگشت پیام نیازمند در سکوت خبری باشد. جایی که یک - دو اشتباه از سوی مظاهری باعث شد مورایس احساس خطر کند و درخواست جذب گلر مطمئن‌تری را بدهد و ستاره سابق این تیم بهترین گزینه‌ای بود که می‌شد برای بازگشت با او به توافق رسید و این اتفاق خیلی زود رقم خورد.

سپاهان فصل را هم فوق العاده شروع کرد. برتری دو بر صفر مقابل استقلال در ورزشگاه آزادی کار ارزشمندی بود و این نتیجه و عملکرد خوب رعب و وحشتی در دل سایر مدعیان قهرمانی و رقبای سپاهان از این تیم انداخت و پیش بینی می‌شد این شروع با ادامه خوبی هم همراه باشد و حالا حالاها صدر جدول در اختیار طلایی پوشان باشد.

سپاهان اقتدار بازی نخست را ندارد

سپاهان هفته دوم هم در دیدار خانگی مقابل نساجی به پیروزی رسید، بردی که به اقتدار بازی نخست نبود ولی به هر حال شش امتیاز از دو هفته ابتدایی به حساب این تیم واریز کرد تا همچنان هواداران این تیم به یک قهرمانی بدون چالش و دردسر امیدوار باشند ولی در ادامه افتاد مشکل‌ها.

لیگ برتر در پایان هفته ششم به تعطیلی 17-18 روزه می‌رود و در شرایطی بازی‌ها تعطیل شده که سپاهان برخلاف دو دیدار اول، 4 بازی است که در حسرت برد باقی مانده و سه تساوی و یک شکست حاصل تلاش شاگردان مورایس در این 4 بازی است، گل گهر، ذوب آهن و آلومینیوم این تیم را متوقف کرده و فولاد موفق شد در اصفهان این تیم را شکست دهد و حالا 9 امتیاز از 6 بازی چیزیست که تا اینجا برای این تیم کهکشانی و مدعی قهرمانی به ثبت رسیده است، یعنی کمی بهتر از تیم‌هایی مثل پیکان، نفت مسجد سلیمان و ذوب آهن که از لحاظ بودجه و امکانات فاصله‌ای چند فرسخی با سپاهان دارند.

اگر چه هنوز برای قضاوت در مورد فصل جدید زود است و اگر چه فاصله در صدر جدول هنوز به قدری نشده که بتوان تیم‌هایی را به عنوان مدعی در نظر گرفت و حسابشان را از سایرین جدا کرد ولی این روندی که سپاهان از ابتدای فصل در پیش گرفته رو به نزول به نظر می‌رسد و چه بسا اگر فرصت تعطیلات به سود این تیم و بازسازی در برخی نگرش‌ها تمام نشود به همین شکل ادامه یابد.

سپاهانی‌ها از لیگ چهاردهم به بعد رنگ قهرمانی ندیدند و در این سال‌ها شاهد قهرمانی‌های پرسپولیس و جام بالای سر بردن استقلال در فصل گذشته بودند و به نظر می‌رسید قصد دارند نشان دهند امسال نوبت آنهاست ولی کار این تیم برای تحقق این هدف خیلی سخت‌تر از آن چیزیست که به نظر می‌رسد.

تیمی پرمهره، پرستاره و مدعی که روی کاغذ کهکشانی است ولی در عمل چیزی بیش از تیم‌های خوب و حتی متوسط رو به بالای لیگ نشان نداده و چه بسا ادامه این روند آنها را خیلی زود از کورس قهرمانی جدا کند این شرایط خوب و قابل تحملی برای هواداران این تیم نخواهد بود.

مورایس که مربی با تجربه و کاربلدی است کم کم صدای اعتراض سکوهای زرد را می‌شنود و روز گذشته هم اگرچه هدف سکوها بیشتر بازیکنان این تیم بود ولی خیلی طول نخواهد کشید که سرمربی شهیر پرتغالی هم در صورت عدم تغییر روند نتایج مورد شماتت قرار بگیرد.

225465

سرمربی پرتغالی این روزها ترجیح می‌دهد بیش از آنکه در اصفهان و بالای سر تیمش باشد در تهران پرسه بزند و بازی‌های استقلال و پرسپولیس را از نزدیک به نظاره بنشیند و بابت این رفتار از او انتقادات بسیاری شده است.

باید دید تعطیلات لیگ برتر به سود سپاهان و رفع نقاط ضعف تیم خواهد بود و طلسم چهار بازی بدون پیروزی این تیم در دیدار پنجم مقابل هوادار در تهران خواهد شکست یا ادامه این روند بدون پیروزی بحران را در نقش جهان علیه تیم محبوب این شهر عمیق‌تر خواهد کرد.

کد خبرنگار: ۲۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید