سازمان هواشناسی در گزارش امروز خود ۲۰ شهریور ۱۴۰۱ از رگبار باران در ۹ استان کشو خبر داد و اعلام کرد: در نوار مرزی دو استان ایلام و خوزستان خیزش گرد و خاک پیش بینی می شود.

گزارش هواشناسی ۲۰ شهریور ۱۴۰۱ / ۹ استان بارانی می شوند

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از رگبار، رعدوبرق و وزش باد در ۹ استان، افزایش نسبی دما در اردبیل و استان‌های ساحلی دریای خزر و خیزش گردوخاک در نوار شرقی کشور خبر داد.

صادق ضیاییان درباره شرایط جوی کشور اظهارکرد: براساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، امروز یکشنبه در برخی مناطق گیلان، مازندران، اردبیل، شمال آذربایجان شرقی و ارتفاعات و دامنه‌های البرز مرکزی در شمال شرق تهران و شمال غرب سمنان در بعضی ساعات رگبار و رعدوبرق رخ می‌دهد.

وی ادامه داد: همچنین امروز در ارتفاعات زاگرس جنوبی واقع در جنوب و شرق کرمان، شمال هرمزگان و جنوب شرق فارس، افزایش ابر، رگبار پراکنده، گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی می‌شود.

به گفته رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا دوشنبه (۲۱ شهریورماه) در ارتفاعات البرز مرکزی در استان‌های گیلان، مازندران، تهران و سمنان بارش پراکنده و طی ساعات بعدازظهر در ارتفاعات و جنوب کرمان و ارتفاعات هرمزگان افزایش ابر و رگبار پراکنده گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید موقت انتظار می‌رود.

وی ادامه داد: سه‌شنبه (۲۲ شهریورماه) در اکثر مناطق کشور جوی آرام حاکم خواهدبود.

به گفته ضیاییان، از اواخر وقت چهارشنبه (۲۳ شهریورماه) در برخی نقاط شمال آذربایجان غربی و شمال آذربایجان شرقی، اردبیل و غرب سواحل خزر بارش پراکنده رخ می‌دهد.

وی ادامه داد: روز پنج‌شنبه (۲۴ شهریورماه) بارش در گیلان، مازندران، اردبیل، گلستان و شمال آذربایجان شرقی پیش‌بینی می‌شود.

به گفته رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا دوشنبه و سه‌شنبه در اردبیل و استان‌های ساحلی دریای خزر روند نسبی افزایش دما حاکم است.

خیزش گردوخاک در ایلام و خوزستان

ضیاییان ادامه داد: امروز در برخی ساعات در شرق، شمال شرق، بخش‌هایی از مرکز و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی وزش باد شدید و در برخی مناطق به‌ویژه منطقه زابل خیزش گردوخاک پیش‌بینی می‌شود، همچنین در ایلام و خوزستان در برخی ساعات سرعت وزش باد افزایش می‌یابد که می‌تواند موجب خیزش گردوخاک به‌ویژه در نوار مرزی این دو استان شود.

وی خاطرنشان کرد: دوشنبه در برخی ساعات در نوار شرقی کشور به‌ویژه منطقه زابل و نوار مرزی خوزستان و ایلام، چهارشنبه در بخش‌هایی از غرب و شمال غرب کشور، پنج‌شنبه در بخش‌هایی از شمال شرق و جنوب غرب کشور سرعت وزش باد افزایش خواهد یافت که در مناطق مستعد، خیزش و نفوذ گرد و خاک دور از انتظار نیست.

به گفته ضیاییان طی امروز دریای خزر مواج است.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهارکرد: آسمان تهران فردا (۲۱ شهریور) صاف تا کمی ابری و در بعضی ساعات وزش باد با حداقل دمای ۲۰ و حداکثر دمای ۳۱ درجه سانتیگراد و طی ‌سه‌شنبه (۲۲ شهریور) صاف و در بعضی ساعات وزش باد با حداقل دمای ۲۱ و حداکثر دمای ۳۳ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان گفت: طی امروز و فردا (۲۰ و ۲۱ شهریورماه) اهواز با دمای ۴۴ و ۴۵ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و اردبیل و شهرکرد با دمای ۸ و ۹ درجه سانتیگراد سردترین مراکز استان‌ کشور هستند.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید