در حالی که انگلیس مدعی است اوکراینی ها نیروهای روسیه را به عقب رانده اند، ارتش روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد که به خاطر اهداف جنگ از این مناطق عقب نشینی کرده است.

اعلام عقب‌نشینی روسیه از مناطقی در اوکراین

به گزارش سلام نو به نقل از «خبرنامه دانشجویان ایران»؛  وزارت دفاع روسیه عقب نشینی نیروهای این کشور از مواضع متعددی در سراسر منطقه خارکیف را تایید کرد.

به گزارش راشاتودی، در بیانیه وزارت دفاع روسیه آمده است: «در راستای دستیابی به اهداف عملیات نظامی ویژه، تصمیمی برای بازتجمع نیروها در مناطق بالاکلیا و ایزیوم برای تقویت تلاش‌ها به سوی دونتسک اتخاذ شده است».

وزارت دفاع روسیه اضافه کرد: «نیروهایی که در منطقه مستقر شده‌اند طی سه روز گذشته در مناطق جمهوری خلق دونتسک مستقر شده‌اند».

وزارت دفاع انگلیس روز شنبه اعلام کرد نیروهای اوکراینی توانسته‌اند پنجاه کیلومتر در خاک این کشور پیشروی کنند.

 این وزارتخانه در بیانیه‌ای اعلام کرد که ضد حمله‌های ارتش اوکراین موجب غافلگیری نیروهای روسی شده است.

وزارت دفاع انگلیس افزود، نیروهای اوکراینی توانسته‌اند در شمال شرق این کشور، در نوار باریکی به طول پنجاه کیلومتر نیروهای روسی را عقب برانند.

در این بیانیه آمده است، اوکراینی‌ها در حال حرکت به سمت شهر «کوپیانسک» هستند که تصرف آن تأثیر چشمگیری در جنگ خواهد گذاشت زیرا خطوط پشتیبانی روس‌ها به سمت خط مقدم دونباس از این ناحیه عبور می‌کنند.

در بیانیه وزارت دفاع انگلیس همچنین آمده است که در جبهه جنوب نیز نیروهای اوکراینی در حال نزدیک شدن به شهر خرسون هستند که تحت کنترل روس‌ها است.

وزارت دفاع اوکراین نیز امروز (چهارشنبه) اعلام کرد حدود ۳۵۰ نظامی روس ظرف بیست و چهار ساعت گذشته کشته شده‌اند.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید