اسکی‌بازان در سراشیبی باید در حدود ۱۷۰ کیلومتری شمال رووانیمی به سمت لوی حرکت کنند، مرکزی برای تمام تفریحات زمستانی، با کیلومترها مسیرهای اسکی دیدنی نوردیک که برای اسکی شب روشن شده است.

۴ جاذبه گردشگری برتر در فنلاند + عکس

سلام نو-فاطمه عرب‌زاده: در فنلاند از شهرهای پر جنب‌وجوش پر از هنر هلسینکی و تورکو گرفته تا اعماق جنگل‌های شمالی و مجمع‌الجزایر بیرونی با سکنه کم، جاذبه‌های فراوان و مکان‌های زیبایی برای بازدید وجود دارد.

فنلاند گوشه‌ای نسبتا ناشناخته از اروپا است، احتمالا به این دلیل که از مسیرهای اصلی توریستی دور است، اما مکان‌های فرهنگی و تاریخی فراوان این کشور به محیط طبیعی بکر و دست‌نخورده این کشور می‌افزایند تا آن را به یک مقصد ایدهآل برای سفر تبدیل کنند.

دریاچه‌ها، آبشارها، رودخانه‌ها و مناطق وسیع وحشی فنلاند، همراه با بارش برف در زمستان، آن را به یک زمین بازی شمال اروپا برای فعالیت‌های زمستانی و تابستانی تبدیل کرده است.

هلسینکی نقطه اصلی ورود اکثر بازدیدکنندگان به فنلاند است. بندر شلوغ بالتیک جایی است که مهم‌ترین موزه‌ها و همچنین برخی از بزرگ‌ترین معماران فنلاندی و کارهای متعددی را برای انجام خواهید دید.

مسافران نباید سفر خود را فقط به سواحل بالتیک محدود کنند. در این کشور مناطق روستایی بسیار زیبایی قرار دارد. در غرب، دریاچه‌های فنلاند قرار دارند و در شمال منطقه وسیعی فراتر از دایره قطب شمال، خانه خورشید نیمه‌شب، نورهای شمالی و برخی از بهترین ورزش‌های زمستانی اروپا قرار دارد.

در زمستان یا تابستان، فنلاند سرگرمی‌های زیادی برای انجام دادن ارائه می‌دهد. سفر خود را با فهرست بهترین جاذبه‌ها و مکان‌های دیدنی فنلاند برنامه‌ریزی کنید.

رووانیمی و قطب شمال

۴ جاذبه گردشگری برتر در فنلاند + عکس

دایره قطب شمال در سراسر شمال فنلاند، درست از طریق شهر رووانیمی می‌گذرد و دروازه قطب شمال است. دایره قطب شمال در تابستان، به معنای خورشید معروف نیمه‌شب است.

درحالی‌که خورشید فقط ۲۴ ساعت کامل در رووانیمی در روزهای تابستانی در اواخر ژوئن در بالای افق می‌ماند، از اواخر ماه مه تا اوایل آگوست هرگز آن‌قدر پایین نمی‌آید که تاریک شود. مردم محلی در سراسر این ˮشب‌های سفید“ از فضای باز خود لذت می‌برند و از گردشگران استقبال می‌کنند تا به آن‌ها بپیوندند.

رووانیمی در مرکز منطقه طبیعی وسیعی از رودخانه‌های پرشتاب برای قایق‌رانی، شنا یا ماهیگیری قرار دارد و مسیرهایی برای پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری در کنار آن‌ها وجود دارد. این شهر بیشتر به‌عنوان خانه بابانوئل شناخته می‌شود، درست روی دایره قطب شمال در دهکده بابانوئل. می‌توانید در اینجا با گوزن‌های شمالی آشنا شوید یا از مزرعه گوزن شمالی سامی دیدن کنید.

کلیساهای هلسینکی

۴ جاذبه گردشگری برتر در فنلاند + عکس

سه تا از بهترین مکان‌ها برای بازدید در هلسینکی، کلیساها هستند، دوتای آن‌ها کلیسای جامع و سومی نقطه عطفی از معماری مدرن است. کلیسای جامع ارتدکس به طرز چشمگیری بر فراز سمت شرقی بندر بلند شده است و ۱۳ مناره سبزرنگ آن به گنبدهای طلا ختم می‌شود. این بزرگ‌ترین کلیسای ارتدکس اروپای غربی است که فضای داخلی آن با طلا، نمادها، صلیب‌ها، محراب‌ها و طاق‌هایی با تزئینات پیچیده می‌درخشد. کلیسای جامع به جمعیت بزرگ روسی هلسینکی خدمات می‌دهد و از بازدیدکنندگان استقبال می‌شود.

کلیسای جامع نئوکلاسیک لوتری روی تپه درست پشت بندر و نقطه عطفی به همان اندازه قابل‌مشاهده برای کسانی که از طریق دریا به هلسینکی نزدیک می‌شوند، آن‌قدر نزدیک و بزرگ است که به نظر می‌رسد روی سقف ساختمان‌های جلوی بندر ایستاده است. گنبد سبز بلند و پله‌های عریض کلیسای جامع اوایل قرن نوزدهم، نقطه کانونی باشکوه میدان سنا را تشکیل می‌دهند.

اسکی یا سورتمه سگ

۴ جاذبه گردشگری برتر در فنلاند + عکس

در فصل زمستان، منطقه قطب شمال بهشتی برای اسکی‌بازان و سایر کسانی است که به ورزش‌های برفی و یخ علاقه دارند. می‌توانید در دریاچه‌های یخ‌زده اسکی سواری کنید و از روستاهای سامی و سگ‌بازی دیدن کنید و شفق‌های شمالی را تماشا کنید.

اسکی‌بازان در سراشیبی باید در حدود ۱۷۰ کیلومتری شمال رووانیمی به سمت لوی حرکت کنند، مرکزی برای تمام تفریحات زمستانی، با کیلومترها مسیرهای اسکی دیدنی نوردیک که برای اسکی شب روشن شده است. پیست‌ها و دامنه‌های بزرگ‌ترین منطقه اسکی فنلاند در سراشیبی نیز همین‌طور است. بسیاری از هتل‌ها دارای اتاق‌هایی با سقف شیشه‌ای هستند، بنابراین می‌توانید نورهای شمالی را از داخل هتل تماشا کنید.

مجمع‌الجزایر آلند

۴ جاذبه گردشگری برتر در فنلاند + عکس

جزایر آلند یک مجمع‌الجزایر مستقل بین سوئد و فنلاند است. آلند که عمدتا منطقه سوئدی‌زبان فنلاند است، از چند جزیره بزرگ و نزدیک به ۱۰۰۰۰ جزیره کوچک‌تر تشکیل شده است. آلند تاریخ منحصربه‌فردی دارد. آلند در سال ۱۸۰۹ توسط سوئد به روسیه واگذار شد. در سال ۱۸۵۴، ناوگان ترکیبی بریتانیا و فرانسه جزایر را تصرف کردند و قلعه را ویران کردند. پس‌ازآن، کل مجمع‌الجزایر غیرنظامی شد و تا به امروز باقی مانده است.

حدود ۲۷۵۰۰ نفر در آلند زندگی می‌کنند که حدود ۱۱۰۰۰ نفر در شهر اصلی هستند. صنعت اصلی جزایر همیشه حمل‌ونقل و تجارت بوده است، بنابراین موزه دریایی، موزه کشتی پومرن و محله دریایی ارزش دیدن برای درک تاریخ جذاب دریایی این جزایر را دارند.

کد خبرنگار: ۲۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید