این موزه در منطقه تاریخی بازار ماهی، مرکز اصلی شهر واقع شده است. این موزه شامل اشیاء هنری، یافته‌های باستان‌شناسی، مبلمان، ابزار، سکه‌ها، اسلحه و اسناد مربوط به تاریخ کشور است که همگی در یک ساختمان جدید خیره‌کننده قرار دارند.

۴ جاذبه گردشگری برتر در لوکزامبورگ + عکس

سلام نو-فاطمه عرب‌زاده: لوکزامبورگ کشور کوچکی است که تنها ۶۰۰۰۰۰ نفر جمعیت دارد و مساحت آن حدود ۱۶۵۰ کیلومترمربع است. اما لوکزامبورگ تنوع قابل‌توجهی از جاذبه‌ها و کارهای سرگرم‌کننده را به گردشگران ارائه می‌دهد.

درحالی‌که بسیاری از بهترین فرصت‌ها و نقاط دیدنی کشور در شهر پرجنب­و­جوش لوکزامبورگ که محله قدیمی آن در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شده است، نهفته است، اما بسیاری دیگر از شهرهای کوچک لوکزامبورگ نیز به همان اندازه دوست‌داشتنی هستند و ارزش کاوش را دارند.

قلعه‌های قدیمی مناظر زیبای این کشور را تکمیل می‌کنند و آن را به یک مقصد توریستی محبوب تبدیل می‌کنند که در مقایسه با کشورهای اطراف مانند بلژیک و هلند اغلب از آن بازدید می‌شود.

در ادامه با فهرست برترین جاذبه‌های لوکزامبورگ و بهترین مکان‌ها برای بازدید در این کشور جذاب اروپای غربی آشنا شوید.

محله قدیمی شهر لوکزامبورگ

۴ جاذبه گردشگری برتر در لوکزامبورگ + عکس

برای شروع کاوش در شهر زیبای لوکزامبورگ جایی بهتر از محله قدیمی تاریخی آن وجود ندارد. این مرکز شهر قدیمی در سال ۱۹۹۴ به‌عنوان میراث جهانی یونسکو معرفی شد.

استحکامات باستانی چشمگیر این شهر همچنین جایگاه آن را به‌عنوان یکی از مهم‌ترین شهرهای مهم اروپا ازنظر استراتژیک تضمین کرده است. این قلعه به‌قدری تسخیرناپذیر بود که درواقع به آن ˮجبل‌الطارق شمال“ لقب داده شد. اگرچه قلعه اولیه بین سال‌های ۱۸۶۷ و ۱۸۸۳ برچیده شد، اما تأثیر آن بر محله قدیمی در همه‌جا مشهود است.

امروزه استحکامات قدیمی جای خود را به پارک‌ها و باغ‌هایی با چیدمان زیبا داده‌اند، درحالی‌که خیابان‌های سنگ‌فرش شده آن با خانه‌ها و ساختمان‌های قدیمی جذاب پوشیده شده‌اند. این یک مکان عالی برای گذراندن چند ساعت کاوش در هنگام عبور از پل‌های متعدد آن، ازجمله پل تماشایی آدولف است که یک نقطه عطف شهر در نظر گرفته می‌شود. شما همچنین از بسیاری از کوچه‌های جالب عبور خواهید کرد. برای لذت بیشتر، از نقشه استفاده نکنید. در عوض فقط راه خود را پیش بگیرید و ببینید به کجا می‌رسید!

موزه ملی تاریخ و هنر، شهر لوکزامبورگ

۴ جاذبه گردشگری برتر در لوکزامبورگ + عکس

اگر بخواهید شهر لوکزامبورگ را بر اساس کیفیت موزه‌هایش قضاوت کنید، هرگز جایگاه آن را به‌عنوان یکی از مهم‌ترین شهرهای تاریخی اروپا دست‌کم نگیرید. این شهر همچنان در فهرست شهرهایی که باید حتما از آن دیدن کنید، رتبه بسیار بالایی خواهد داشت. در صدر این فهرست، موزه ملی تاریخ و هنر قرار دارد.

این موزه در منطقه تاریخی بازار ماهی، مرکز اصلی شهر واقع شده است. این موزه شامل اشیاء هنری، یافته‌های باستان‌شناسی، مبلمان، ابزار، سکه‌ها، اسلحه و اسناد مربوط به تاریخ کشور است که همگی در یک ساختمان جدید خیره‌کننده قرار دارند.

کاخ بزرگ دوکال، شهر لوکزامبورگ

۴ جاذبه گردشگری برتر در لوکزامبورگ + عکس

کاخ بزرگ دوکال یک مکان دیدنی در شهر لوکزامبورگ است که باید از آن دیدن کرد. این ساختمان رنسانس باشکوه متعلق به سال ۱۵۷۲ است و به‌عنوان اقامتگاه رسمی پادشاه حاکم کشور، گراند دوک هنری، عمل می‌کند. این ساختمان به‌عنوان تالار اصلی شهر در سال ۱۵۷۲ ساخته شد و تا سال ۱۷۹۵ این نقش را ایفا کرد تا اینکه درنهایت در سال ۱۸۹۰ به‌عنوان محل دوکال بزرگ تغییر کاربری داد.

درحالی‌که هنوز خانه تمام‌وقت دوک است، به عموم مردم اجازه داده می‌شود تا در طول تورهای سازماندهی‌شده ویژه که از اواسط ژوئیه تا هفته اول سپتامبر در دسترس هستند، فرصتی برای نگاه کردن به داخل آن داشته باشند، زمانی که به یکی از پربازدیدترین جاذبه‌های شهر تبدیل می‌شود.

آردن لوکزامبورگ

۴ جاذبه گردشگری برتر در لوکزامبورگ + عکس

آردن که در تضاد کامل با منظره نسبتا مسطح اطراف شهر لوکزامبورگ قرار دارد، جایی است که فلات‌های جنگلی مرتفع، صخره‌های زیبا، تپه‌های جنگلی و دره‌های مخفی و همچنین مناظر چشم‌گیر بی‌شماری را خواهید دید. این منطقه زیبا، معروف به مکانی که هیتلر آخرین لشکرکشی بزرگ خود را در جنگ جهانی دوم انجام داد، دارای قلعه‌ها و مزارع مستحکمی است که از بالای تپه‌ها بیرون آمده‌اند.

یکی از موزه‌های موردتوجه با موضوع جنگ جهانی دوم در آردن، موزه و بنای یادبود ژنرال پاتون در اتلبروک است.

روستای عجیب کلروو نیز ارزش دیدن دارد. این روستا در میان دره‌ای عمیق و باریک در کنار رودخانه کلرو، صومعه بندیکتین سنت موریس و سنت ماور قرار دارد. این کلیسا که با نام کلیروو ابی نیز شناخته می‌شود، در سال ۱۹۱۰ به سبک رومی-بورگاندی ساخته شد و بر دره مسلط است. بازدیدکنندگان در اینجا می‌توانند از نمایشگاه‌های مربوط به زندگی رهبانی و همچنین توده‌های گریگوری لذت ببرند.

کد خبرنگار: ۲۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید