در امتداد یک خط ساحلی زیبا در خلیج مکزیک، مقصدهای تفریحی کانکون، پلایا دل کارمن، جزیره کوزومل و فراتر از آن قرار دارند. درمجموع تمام این‌ها به‌عنوان ریویرا مایا شناخته می‌شوند.

جاذبه‌های گردشگری مکزیک به روایت تصویر

سلام نو-فاطمه عرب‌زاده: مکزیک که مدت‌ها مقصد تعطیلات موردعلاقه مردم آمریکای شمالی بوده است، در بین گردشگران اروپایی که به دنبال لذت بردن از آفتاب بی‌پایان این کشور، مناظر خیره‌کننده و سواحل شنی زیبا هستند، محبوبیت فزاینده‌ای پیدا کرده است.

مکان‌های باستانی آزتک و مایا و شهرهای تاریخی استعماری مکزیک به‌قدری مهم هستند که بسیاری از آن‌ها به‌عنوان میراث جهانی یونسکو ثبت شده‌اند. جالب اینجاست که ویرانه‌های مایاها ازجمله مکان‌هایی مانند گواناخواتو، چیچن ایتزا و اوکسمال، اغلب به‌اندازه مکان‌های سنتی تعطیلات ساحلی مانند کانکون، پورتو والارتا و پلایا دل کارمن محبوب هستند.

در رأس کل این تجربه، فرهنگ غنی این کشور، ترکیبی جذاب از مردم بومی و همچنین تأثیرات استعماری از اسپانیا است که در همه‌چیز از خلاقیت‌های آشپزی این کشور گرفته تا سنت‌های موسیقی و رقص پر جنب‌وجوش خود را نشان می‌دهد. این کشور همچنین ازنظر گیاهان و جانوران غنی است، زیرا دارای مناطق آب‌وهوایی متنوع از بیابان‌های خشک گرفته تا جنگل‌های بارانی سرسبز استوایی را در بر می‌گیرد. برای اطمینان از اینکه بهترین برنامه سفر مکزیکی ممکن را برنامه‌ریزی می‌کنید، لیست ما از بهترین مکان‌های دیدنی در مکزیک را بررسی کنید.

کانکون و ریویرا مایا

جاذبه‌های گردشگری مکزیک به روایت تصویر

در امتداد یک خط ساحلی زیبا در خلیج مکزیک، مقصدهای تفریحی کانکون، پلایا دل کارمن، جزیره کوزومل و فراتر از آن قرار دارند. درمجموع تمام این‌ها به‌عنوان ریویرا مایا شناخته می‌شوند.

این منطقه باشکوه در امتداد لبه شرقی شبه‌جزیره یوکاتان هرسال حدود پنج میلیون بازدیدکننده را به خود جذب می‌کند و در این فرآیند درآمدهای زیادی از توریست‌ها ایجاد می‌کند. به دلیل وجود سواحل وسیع ریویرا، آب شفاف بی‌پایان و انبوهی از بهترین استراحتگاه‌های فراگیر، بعید است این مکان شما را جذب خود نکند.

این منطقه همچنین دارای کارهای سرگرم‌کننده متعددی برای انجام است، مانند شنای دلفین‌ها و ماهیان، غواصی در میان صخره‌ها و ماهی‌های استوایی، همچنین غواصی در بزرگ‌ترین موزه زیر آب جهان، مجموعه‌ای دیدنی از مجسمه‌های غوطه‌ور در عمق تا هشت متری.

پورتو والارتا

جاذبه‌های گردشگری مکزیک به روایت تصویر

یکی دیگر از مقاصد ساحلی محبوب مکزیک، شهر ساحلی پورتو والارتا در اقیانوس آرام است. این شهر که اغلب به ˮوالارتا“ خلاصه می‌شود، برای اولین بار در دهه ۱۹۶۰ به‌عنوان زمین بازی برای نخبگان آمریکای شمالی در رادار تعطیلات در نظر گرفته شد و از آن زمان در میان خارجی‌هایی که به دنبال خانه‌های دوم در آب‌وهوای آفتابی و گرم‌تر هستند، بسیار محبوب شده است. خوشبختانه بسیاری از بخش‌های آن توسط توسعه مدرن دست‌نخورده باقی ‌مانده است.

این شهر به همان اندازه که مسافران جوانی را که به دنبال ماجراجویی هستند را جذب خود می‌کند، مخاطبان مسن‌تری را که به دنبال شنا با دلفین‌ها هستند را نیز جذب می‌کند.

این شهر همچنین دارای مکان‌های زیادی برای خرید صنایع‌دستی یا قدم زدن در تفرجگاه‌های ساحلی دلپذیر با فضاهای سبز و مجسمه‌های فراوان است.

دره مس: گراند کانیون مکزیک

جاذبه‌های گردشگری مکزیک به روایت تصویر

چیهواهوا، یکی از شمالی‌ترین ایالت‌های مکزیک که با نیومکزیکو در ایالات‌متحده مرز مشترک دارد، یکی از پربازدیدترین جاذبه‌های طبیعی کشور، دره مسی خیره‌کننده را در خود جای داده است.

دره مس در منطقه‌ای به نام سیرا قرار دارد و از تعدادی درهی عمیق تشکیل شده است. این سازه‌های طبیعی شگفت‌انگیز که نام خود را از رنگ مسی متمایز در امتداد دیواره‌های دره شیب‌دار آن گرفته‌اند، توسط شش رودخانه تشکیل شده‌اند که در ریو فوئرت پیش از زهکشی به خلیج کالیفرنیا تشکیل شده‌اند.

به لطف محبوبیت فزاینده این منطقه به‌عنوان یک مقصد سفر، گزینه‌های متعددی در دسترس کسانی است که می‌خواهند این منطقه با زیبایی‌های طبیعی فوق‌العاده آن را کشف کنند، از سفرهای ریلی خوش‌منظره گرفته تا سفرهای ماجراجویانه‌تر با دوچرخه یا حتی با اسب.

مرکز تاریخی مکزیکوسیتی

جاذبه‌های گردشگری مکزیک به روایت تصویر

مکزیکوسیتی نه‌تنها پایتخت کشور و مقر دولت است، بلکه یکی از محبوب‌ترین مقاصد سفر در این کشور است که به لطف بسیاری از موزه‌ها، گالری‌های هنری و جاذبه‌های در سطح جهانی خود از محبوبیت زیادی برخوردار است.

بسیاری از نقاط برجسته مکزیکوسیتی در فاصله چند قدمی میدان قانون اساسی، میدان اصلی شلوغ شهر، ازجمله کاخ ملی، کلیسای جامع متروپولیتن و شهردار تمپلو با آزتکهای آن قرار دارند. از جاذبه‌های دیگر این شهر می‌توان به کوه‌های آتش‌فشانی عظیم مشرف‌به شهر که هرکدام بیش از ۵۰۰۰ متر ارتفاع دارند و بهانه‌ای عالی برای بیرون رفتن و کشف مناظر خیره‌کننده در این بخش از ارتفاعات مکزیک هستند اشاره کرد.

کد خبرنگار: ۲۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید