۲۱ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۲
کد خبر: 55387103

حدود ۱۳۰ سال پیش و در دوره قاجاریه باغ فردوس در نزدیکی تجریش ساخته شد. فردوس به معنای بهشت ​​است و به خاطر همین نام قنات مهمی که در باغ قرار دارد نام آن را فردوس گذاشته‌اند. یک عمارت دو طبقه در وسط باغ وجود دارد. این عمارت در طول سال‌ها کارکردهای بسیار متفاوتی از دبیرستان تا مرکز فرهنگی و هنری را تجربه کرده است.

آشنایی کامل با موزه سینمای ایران

سلام نو-فاطمه عرب‌زاده: موزه سینمای ایران که مخفیانه در میان باغی زیبا پنهان شده است، واقعا یکی از واحه‌ترین جاذبه‌های تهران است. نه تنها می‌توانید با تاریخ سینمای ایران آشنا شوید، بلکه موزه درون یک عمارت جادویی در میان باغی زیبا قرار دارد. علاوه بر این، دو سالن سینما، کافه، مغازه و مکان های دیگری وجود دارد که می‌توانید آنها را کشف کنید.

آشنایی کامل با موزه سینمای ایران

موزه تاریخ سینمای ایران

حدود ۱۳۰ سال پیش و در دوره قاجاریه باغ فردوس در نزدیکی تجریش ساخته شد. فردوس به معنای بهشت است و به خاطر همین نام قنات مهمی که در باغ قرار دارد نام آن را فردوس گذاشته‌اند. یک عمارت دو طبقه در وسط باغ وجود دارد. این عمارت در طول سال‌ها کارکردهای بسیار متفاوتی از دبیرستان تا مرکز فرهنگی و هنری را تجربه کرده است.

سرانجام در سال ۱۳۳۶ دکتر افشار یزدی به تدریج این باغ و املاک اطراف را خریداری کرد و در سال ۵۷ این مکان را به فرهنگسرا تبدیل کرد. این مکان از سال ۱۳۸۱ به عنوان موزه سینمای ایران فعالیت می‌کند.

آشنایی کامل با موزه سینمای ایران

معماری موزه سینمای ایران

باغ فردوس دارای معماری زیبای یک باغ ایرانی واقعی است که عمارتی مخفی در وسط آن قرار دارد و البته مانند هر باغ ایرانی دیگری، چنارهای بلند و کهنسال در همه جا. ستون‌ها و دیوارهای عمارت با قالب‌های تزئینی پوشیده شده است که نفس شما را بند می‌آورد. بنابراین، فقط به وسایل داخل ویترین نگاه نکنید، گاهی به سقف و دیوارها نگاه کنید. این ساختمان دارای قسمت‌های مختلفی از جمله تالار آبی، سالن مرکزی، سالن سینما، نمایشگاه کودک و نوجوان، نمایشگاه مشاهیر، خانه فرهاد است.

آشنایی کامل با موزه سینمای ایران

در موزه سینمای ایران چه کنیم؟

جدا از تالارها، ویترین‌ها و نمایشگاه‌های مختلف، موزه سینمای ایران تنها جاذبه باغ فردوس نیست. در مجموعه دو سالن سینما، دو کافه، کتابفروشی و فروشگاه صنایع دستی وجود دارد. از سوی دیگر، این مکان برای یک پیاده روی دوست داشتنی در هر زمان از سال مناسب است. شما نمی‌خواهید قدم زدن در میان درختان بلند و فواره‌ها را در حین گوش دادن به آواز پرندگان از دست بدهید. این یک جور بازدید رویایی است، اینطور نیست؟

شایان ذکر است که بلیط بازدید از باغ را تنها می‌توانید تهیه کنید و به یاد داشته باشید، اگر می‌خواهید دوربین بیاورید، باید یک بلیط مجوز بخرید. همچنین، کمدهایی برای قرار دادن وسایل خود در آنجا وجود دارد.

آشنایی کامل با موزه سینمای ایران

موقعیت موزه سینمای ایران

زمانی که در این نقطه از تهران هستید، می‌توانید از جاذبه‌های دیگر نیز دیدن کنید. موزه زمان، باغ موزه هنر ایران، بازار تجریش، مرکز خرید ارگ، مجموعه سعد آباد، مرکز خرید پالادیوم و امامزاده صالح از جمله این مکان‌ها هستند. دسترسی به این جاذبه بی‌نظیر کار سختی نیست. همانطور که گفته شد موزه سینمای ایران در داخل باغی ایرانی به نام فردوس قرار دارد. این باغ دل انگیز تقریبا در انتهای خیابان خاطره انگیز ولی عصر است. پیاده روی دوست داشتنی در این خیابان زیبا را از دست ندهید.

آشنایی کامل با موزه سینمای ایران

محل غذا خوردن در نزدیکی موزه سینمای ایران

بازدید از موزه سینمای ایران ممکن است کمی طول بکشد و شما را گرسنه کند! چند مکان خوب در این نزدیکی وجود دارد که می‌توانید از خود یک غذای خوشمزه پذیرایی کنید. رستوران کنزو، رستوران گیلانه، رستوران لاپولو، فود کورت پالادیوم، فست فود باماهاس و برگرلند از جمله این مکان‌ها هستند.

آشنایی کامل با موزه سینمای ایران

محل اقامت در نزدیکی موزه سینمای ایران

موزه سینمای ایران در قسمت شمالی شهر قرار دارد و نزدیکترین هتل در نزدیکی آن هتل ۳ ستاره جاده ابریشم است. سایر اقامتگاه‌های نسبتا نزدیک هتل الماس، هتل مدیا، هتل برج سفید و هتل بالوت هستند.

آشنایی کامل با موزه سینمای ایران

کد خبرنگار: ۲۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید