شاید برای شما هم جالب باشد که بدانید که ملکه الیزابت یکی از ماشین بازترین افراد عصر حاضر بود و کلکسیونی از خودروهای لوکس و کلاسیک را در انبار خود داشت، در این مطلب شاهد تصاویری از برخی این خودروها خواهید بود.

تصاویر دیده نشده از خودروهای لوکس و عجیب ملکه الیزابت

به گزارش سلام نو، مجموعه ماشین های ملکه الیزابت بازتابی از سلیقه او برای خودروهای کلاسیک است. او که در جنگ جهانی دوم به عنوان مکانیک خودروهای جنگی در کنار ارتش انگلیس بوده ، یکی از ماشین باز ترین چهره های سیاسی تاریخ بوده است.

الیزابت دوم ملکه انگلستان امروز درگذشت؛ ملکه‌ای که کلکسیون خودروهای آن همواره زبان زد بوده‌است.

گواهینامه های رانندگی به نام ملکه صادر می شود، با این حال او تنها فردی در بریتانیا بود که از نظر قانونی برای رانندگی نیازی به گواهینامه یا پلاک خودروهای خود نداشته است.

علیرغم عدم نیاز به گواهینامه، ملکه در رانندگی حرفه‌ای بوده است زیرا در طول جنگ جهانی دوم رانندگی با کامیون کمک های اولیه را برای ارائ خدمات به زنان یاد گرفت.

ملکه الیزابت دوم از نشان دادن مهارت های رانندگی خود نمی ترسید. در سال ۱۹۹۸، او ملک عبدالله عربستان سعودی را با رانندگی خود در مقر کشورش در بالمورال، غافلگیر کرد.

سفیر سابق بریتانیا، شرارد کاپر کولز، این دیدار را در ساندی تایمز بازگو کرد:"طبق دستور، ولیعهد به صندلی جلوی لندرور جلو رفت و مترجمش در صندلی پشت. در کمال تعجب، ملکه به داخل لندرور رفت و پشت فرمان نشست. زنان هنوز در عربستان سعودی اجازه رانندگی نداشتند و عبدالله عادت نداشت که یک زن رانندگی کند، چه برسد به یک ملکه."

در این گزارش به ویژگی‌های فنی خودروهای ملکه الیزابت خواهیم پرداخت:

سیتروئن SM Opera

عکس l عجیب‌ترین خودروهای ملکه که آن را ندیده‌اید

این خودرو در سال ۱۹۷۲ در ایالات متحده به عنوان "موتور ترند خودروی سال" انتخاب شد و در مسابقه خودروی سال اروپا سوم شد. اگر از جلو به آن نگاه کنیم، می توان آن را با یک ۳ چرخ اشتباه گرفت. تمامی مدل‌های خودروی سیتروئن دارای سیستم تعلیق هیدروپنوماتیک بودند و این مورد نیز از این قاعده مستثنی نبود. خروج این خودرو از فرانسه غیرعادی بود زیرا صنعت خودرو پس از جنگ جهانی دوم بهبود نیافته بود.

روزنامه‌نگاران و مردم نسبت به معیارهای عملکرد خودرو شک داشتند زیرا قبلاً چیزی شبیه به آن را در بازار فرانسه ندیده بودند. این خودرو تا سال ۱۹۷۵ تولید می شد و می توانست حداکثر سرعت ۱۴۰ مایل در ساعت را طی کند و ۰ تا ۶۰ را در ۸.۵ ثانیه مدیریت کند.

۱۹۶۵ Mercedes Benz ۶۰۰ Pullman Landaulet

عکس l عجیب‌ترین خودروهای ملکه که آن را ندیده‌اید


این یک وسیله نقلیه لوکس سطح بالا بود که توسط مرسدس طراحی شده بود و توسط مقامات عالی رتبه دولتی مانند ملکه، دولت آلمان و حتی پاپ استفاده می شد.

در مجموع ۲۶۷۷ دستگاه از این خودرو در بین سال های ۱۹۶۵ تا ۱۹۸۱ تولید شد. بنز ۶۰۰ همچنین پایه و اساس سری Maybach ۵۷/۶۲ بود. دو مدل برای مرسدس بنز ۶۰۰ ۱۹۶۵ موجود بود. یک سدان ۴ در با فاصله بین دو محور کوتاه تر و دیگری با فاصله بین دو محور طولانی تر که مانند یک لیموزین ۶ در بود.

Rover P5

عکس l عجیب‌ترین خودروهای ملکه که آن را ندیده‌اید

Rover P5 بین سال‌های 1958 تا 1973 تولید می‌شد. این شرکت در مجموع 69141 تعداد از آن‌ها را تولید کرد و ملکه الیزابت دوم یکی از آنها را در اختیار داشت. P5 مدل نهایی روور بود و موتور 3.5 لیتری V8 داشت و 160 اسب بخار قدرت داشت. این 3.5 لیتری بسیار مورد توجه مقامات بلندپایه دولتی به ویژه در بریتانیا قرار گرفت. نخست وزیران مارگارت تاچر، ادوارد هیث، هارولد ویلسون و جیمز کالاگان از آن استفاده کردند.

P5 به تدریج کنار گذاشته شد و جگوار XJ به عنوان خودروی رسمی نخست وزیر در دوران تصدی مارگارت تاچر جایگزین شد.

1953 Humber Super Snipe

عکس l عجیب‌ترین خودروهای ملکه که آن را ندیده‌اید

Humber Super Snipe توسط شرکت بریتانیایی Humber Limited بین سال های 1938 تا 1967 تولید شد. اولین نسخه ای که عرضه شد هامبر سوپر اسنایپ قبل از جنگ بود که حداکثر سرعت آن 79 مایل در ساعت بود، شاهکاری که در آن زمان خودروهای کمی می توانستند با آن رقابت کنند.

این خودرو طبقه متوسط رو به بالا و مقامات دولتی را هدف قرار داده بود. این مدل سال 1953 بود که توجه ملکه الیزابت دوم را به خود جلب کرد. قیمت بالایی نداشت اما با این حال تمام تجملات را داشت که در خور یک ملکه باشد.

1948 Daimler DE

عکس l عجیب‌ترین خودروهای ملکه که آن را ندیده‌اید

Dimler DE بزرگ‌ترین و گران‌ترین خودرو بین سال‌های 1940 و 1950 بود. DE36 آخرین خودروی DE بود که توسط دایملر ارائه شد و در سه گزینه عرضه شد: کوپه دراپ، لیموزین و مدل بدنه سالون. محبوبیت دایملر DE تنها به خانواده سلطنتی بریتانیا محدود نشد. این خودرو به عربستان سعودی، افغانستان، اتیوپی، تایلند، موناکو و خانواده سلطنتی هلند فروخته شد.

1961 Rolls-Royce Phantom V

عکس l عجیب‌ترین خودروهای ملکه که آن را ندیده‌اید

این یکی از زیباترین وسایل نقلیه در مجموعه خودروهای 10 میلیون پوندی ملکه الیزابت دوم است. تنها 516 دستگاه از آن ساخته شده است و اکثر آنها توسط خانواده های سلطنتی و دولت های سراسر جهان خریداری شده اند. این خودرو بین سال های 1959 تا 1968 تولید شد و از نظر درآمدی که برای شرکت به ارمغان می آورد خودروی موفقی بود.

گیربکس 4 سرعته اتوماتیک با موتور V9 دو کاربراتوری داشت.

به غیر از ملکه، مالک قابل توجه دیگر، خواننده جان لنون از گروه موسیقی معروف بیتلز بود.

Edward VII Town Coach

عکس l عجیب‌ترین خودروهای ملکه که آن را ندیده‌اید

این وسیله نقلیه کمیاب است که تا به امروز توسط ملکه الیزابت دوم استفاده می‌شده است. این خودرو همانطور که از نامش پیداست به نام ادوارد هفتم نامگذاری شد و در سال 1964 بازسازی شد.

1955 Imperial Midget Racer

عکس l عجیب‌ترین خودروهای ملکه که آن را ندیده‌اید

این ماشین خاص یک هدیه تولد برای شاهزاده چارلز بود که در سال 1955 7 ساله می شد. چیزی که فقط یک هدیه تولد در سال 1955 بود، تبدیل به یک مجموعه کمیاب شده است!

این خودرو برای یک ماشین مسابقه طراحی شده است و اطلاعات زیادی در مورد این وسیله نقلیه ثبت نشده است.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید