واریس یک نوع بیماری شایع است که افراد در طول زندگی دچار آن می شوند و در این بیماری رگ‌ها متورم و بزرگ می‌شوند؛ در این مطلب به معرفی چند ترفند ساده برای درمان واریس در منزل پرداخته ایم که در ادامه خواهید خواند.

درمان ساده و فوری واریس با چند ترفند ساده در خانه

به گزارش سلام نو، واریس نوعی بیماری است که در آن رگ‌ها متورم و بزرگ می‌شوند. این عارضه بیشتر در ناحیه پاها و ران دیده می‌شود. برای اینکه بتوانید رگ‌های واریسی را در منزل درمان و درد خود را کمتر کنید، روش‌های زیادی وجود دارد که بهترین روش‌های درمان خانگی واریس را در این مطلب می‌خوانید.

واریس نوعی بیماری است که در آن رگ‌ها متورم و بزرگ می‌شوند. این عارضه بیشتر در ناحیه پاها و ران دیده می‌شود. حدود ۲۰ درصد از افراد میانسال به بیماری واریس مبتلا هستند. برای اینکه بتوانید رگ‌های واریسی را در منزل درمان و درد خود را کمتر کنید، روش‌های زیادی وجود دارد. البته شایان ذکر است که پیش از انجام هر روشی با پزشک معالج خود مشورت کنید.

اولین و مهم‌ترین راه برای درمان واریس، داشتن فعالیت بدنی است. ورزش کردن به طور مرتب باعث گردش خون در رگ‌ها بخصوص در ناحیه پا می‌شود. جریان خون باعث فشار خون به سمت رگ‌های واریسی شده و خون را در این رگ‌ها وادار به حرکت می‌کند. وقتی فشارخون کم شود، مسلم است که به بهبود واریس کمک زیادی می‌کند. بهترین ورزش‌ها برای درمان واریس با طب سنتی شنا کردن، پیاده روی، دوچرخه سواری و یوگا است.

درمان واریس به کمک یخ و آب سرد

یکی دیگر از راه‌های درمان واریس در طب سنتی استفاده از یخ و یا آب سرد است. شما وقتی به یکبار پاها را در یک لگن آب سرد قرار می‌دهید و یا بر روی رگ‌ها یخ می‌زنید، به بدن شوک وارد می‌شود. در این زمان مغز به سمت این ناحیه سیگنال ارسال می‌کند و در نتیجه جریان خون در رگ‌ها افزایش می‌یابد.

البته برای درمان واریس با آب سرد و یا یخ باید به طور مداوم این کار را انجام دهید. در طی روز ۱۰ دقیقه آن را تکرار کنید.

کمک گرفتن از سرکه سیب

یکی دیگر از راه‌های درمان واریس پا با طب سنتی استفاده از سرکه سیب است. البته باید آن را مصرف کنید تا به پاکسازی خون و افزایش گردش خون کمک کند. وقتی سرکه سیب میل می‌کنید، باعث پاکسازی کبد و تصفیه خون می‌شود. وقتی وضعیت جریان خون در رگ‌ها پایدار باشد، وریدها به طور طبیعی تورم را متوقف می‌کنند.

استفاده از سرکه سیب می‌تواند به بهبود رگ‌های واریسی کمک زیادی کند. نوشیدن یک لیوان آب با دو قاشق غذاخوری سرکه سیب در بلند مدت به درمان این عارضه کمک زیادی می‌کند. تحقیقات نشان می‌دهد سرکه سیب باعث کاهش فشارخون بالا و کلسترول مضر می‌شود. همچنین با از بین بردن باکتری‌های مضر در رگ‌ها باعث بهبود جریان خون می‌شود.

فلفل قرمز (کاین) را امتحان کنید

یک روش موثر برای درمان واریس در طب سنتی استفاده از فلفل قرمز است. در این ماده ویتامین C و آنتی‌اکسیدان هایی وجود دارد که به درمان آلرژی و ویروس‌ها کمک می‌کند. از سوی دیگر مصرف فلفل قرمز از لخته شدن خون و هر عاملی که باعث ایجاد رگ‌های واریسی می‌شود، جلوگیری می‌کند.

برای استفاده از فلفل کاین می‌توانید یک قاشق چایخوری از آن را در یک لیوان آب گرم مخلوط کرده و به مدت ۲ ماه هر روز صبح میل کنید. این فلفل جریان خون را در بدن افزایش می‌دهد و باعث کاهش تورم و درد ناشی از واریس می‌شود.

ایجاد تغییرات در رژیم غذایی

برای درمان واریس پا با طب سنتی باید نحوه غذاخوردن خود را هم تا حدودی تغییر دهید. غذاهایی که سرشار از پتاسیم هستند، تا حد زیادی به کاهش احتباس آب در بدن کمک می‌کنند. وقتی مقدار زیادی سدیم (نمک) مصرف می‌کنید، آب در بدن باقی می‌ماند و همین عامل در ایجاد رگ‌های واریسی نقش دارد.

وقتی غذاهای سرشار از پتاسیم مصرف کنید، میزان سدیم اضافه از بدن دفع می‌شود. از جمله غذاهایی که حاوی مقادیر بالایی از پتاسیم هستند می‌توان به بادام، مغز پسته، عدس، لوبیای سفید، سیب زمینی و سبزیجات برگ‌دار (اسفناج) اشاره کرد.

روغنی برای درمان واریس

برای درمان واریس در طب سنتی می‌توانید از روغن زیتون استفاده کنید. ماساژ دادن ناحیه‌ای که رگ‌های آن غیرطبیعی و متورم است، با روغن زیتون می‌تواند باعث بهبودی آن شود. همچنین گردش خود را در این قسمت افزایش می‌دهد.

برای این کار یک قاشق غذاخوری روغن زیتون را با یک کپسول ویتامین E ترکیب کرده و روی رگ‌های واریسی بریزید. به مدت ۱۰- ۲۰ دقیقه آن را ماساژ دهید. این روش را حداقل برای دو ماه هر روز تکرار کنید.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید