با توجه به اعلام خبر آغاز مرحله سوم فروش خودرو در سامانه یکپارچه و ورود خودروهای وارداتی به کشور از آذر ماه، خودرو در روزهای گذشته با قیمت کاهشی روبرو شده است و در این بین پژو ۲۰۷ با ۱۵ میلیون کاهش رکورددار است.

کاهش ۱۵ میلیونی پژو ۲۰۷ | آخرین قیمت خودرو ها در جمعه ۱۸ شهریور ۱۴۰۱

به گزارش سلام نو؛ روند چند هفته گذشته بازار خودرو نشان داد که نه نهایی شدن واردات و نه سامانه یکپارچه تخصیص نمی تواند بخشی از التهاب حاکم بر بازار را کنترل کند. به بیان دیگر، ‌آنچه که نه تنها برای بازار خودرو بلکه برای تمام ابعاد اقتصاد ایران اهمیت دارد، آینده برجام و قیمت دلار است.

در هفته سوم شهریور که مرحله سوم فروش خودرو در سامانه یکپارچه آغاز شد و سخنگوی وزارت صمت از ورود خودروهای وارداتی به کشور در آذر ماه خبر داد، قیمت خودرو در بازار آزاد تغییر محسوسی پیدا نکرد و حتی شاهد افزایش قیمت در برخی از مدل ها هم بودیم. این موضوع نشان می دهد که نمی توان به طور قطع گفت که بازار خودرو روند نزولی به خود گرفته است و بیش‌تر شاهد نوسان در این بازار هستیم.

نکته دیگر به رکود عمیق بازار خودرو بر می گردد. تشدید نااطمینانی در فضای سیاسی و اقتصادی کشور منجر شده که بازار روند مشخصی نداشته باشد و همین موضوع، رکود را به همراه داشته است. در حقیقت خریداران بازار به امید احیای برجام و کاهش قیمت دلار و خودرو فعلاً دست از خرید کشیده اند و از سوی دیگر، فروشنده‌ها نگران از عدم احیای برجام، حاضر به کاهش قیمت ها نیستند. آنگونه که از صحبت های فعالان بازار خودرو بر می‌آید، تعداد خرید و فروش ها به حداقل رسید و شاید در هفته یک معامله نداشته باشند.

قیمت ایران خودرو

در میان محصولات ایران خودرو، پژو ۲۰۷ در هفته سوم شهریور، قیمت پژو ۲۰۷ اتوماتیک سقف پانوراما با ۱۵ میلیون تومان، بیش‌ترین کاهش را ثبت کرد. قیمت این خودرو در پایان هفته گذشته برابر با ۶۰۵ میلیون تومان بود که در پایان این هفته به ۵۹۰ میلیون تومان کاهش پیدا کرد.

سمند EF۷ و پژو پارس ELX-TU۵ نیز با ۵ میلیون تومان کاهش قیمت، در رتبه های بعدی قرار دارند. سمند EF۷ در حالی پایان این هفته ۳۴۵ میلیون تومان معامله شد که هفته گذشته قیمت این خودرو برابر با ۳۵۰ میلیون تومان بود. قیمت پارس ELX-TU۵ هم از ۴۱۸ میلیون تومان در پایان هفته گذشته به ۴۱۳ تومان در پایان این هفته کاهش پیدا کرد.

در نقطه مقابل تارا دنده‌ای، رانا پانوراما و پژو ۲۰۷ دستی از محصولات ایران خودرویی بودند که در هفته سوم شهریور با افزایش قیمت همراه بودند.

Slide1

قیمت سایپا

در میان محصولات سایپا، تیبا با ۲ میلیون تومان بیش‌ترین کاهش قیمت را تجربه کرد. تیبا هاچ بک در پایان این هفته ‌۲۰۵ میلیون تومان معامله شد و قیمت این خودرو در مدل صندوقدار نیز به ۲۰۰ میلیون تومان رسید.

قیمت پراید ۱۱۱،‌ محصول پرطرفدار سایپا که تولید آن از سال ۱۳۹۹ متوقف شده است،‌ با کاهش یک میلیون تومانی نسبت به هفته گذشته به ۲۰۲ میلیون تومان رسید. قیمت این خودرو در مدل ۱۳۱ هم کاهش یک میلیون تومانی را در هفته سوم شهریور تجربه کرد و ۱۸۲ میلیون تومان معامله شد.

کوییک هم که در هفته های گذشته یکی از مدل‌هایی بود که افت  قیمت بالایی را تجربه کرده است، ‌این هفته در مدل R کاهش یک میلیون تومانی را ثبت کرد و ۲۰۴به قیمت  میلیون معامله شد. قیمت نسخه معمولی این خودو بدون تغییر نسبت به هفته گذشته برابر با ۲۰۰ میلیون تومان بود.

Slide2

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید