کاخ باکینگهام در بیانیه‌ای مرگ ملکه انگلیس در سن ۹۶ سالگی را اعلام کرد. علت مرگ ملکه انگلیس نیز در نهایت توسط خاندان سلطنتی بریتانیا اعلام شد.

تایید خبر مرگ ملکه انگلیس در ٩٦ سالگی

به گزارش سلام نو، کاخ باکینگهام در بیانیه‌ای اعلام کرد ملکه انگلیس در سن ۹۶ سالگی درگذشته است.

اعلام خبر مرگ ملکه انگلیس ساعاتی پس از آن اعلام شد که شاهزاده‌های این کشور پس از دریافت خبر وخامت حال او، شتابزده به کاخ «بالمورال» اسکاتلند رفتند. علت مرگ ملکه انگلیس به تازگی اعلام شده است.

الیزابت دوم ملکه انگلیس که بود؟

الیزابت دوم از ۶ فوریهٔ ۱۹۵۲ تا زمان مرگش در ۲۰۲۲ ملکهٔ پادشاهی بریتانیا و دیگر قلمروهای مشترک‌المنافع بود. او در طول زندگی‌اش ملکهٔ حاکم ۳۲ قلمرو بود و تا زمان مرگش به ۱۵ قلمرو رسید. سلطنت ۷۰ سال و ۲۱۴ روزهٔ او طولانی‌ترین مدت زمان سلطنت در پادشاهی بریتانیا است.

تایید خبر مرگ ملکه انگلیس در ٩٦ سالگی

ببینید: تصاویر زیرخاکی و قدیمی از کودکی و والدین ملکه الیزابت

الیزابت در می‌فرِ لندن زاده شد. او بزرگ‌ترین فرزند دوک و دوشس یورک (بعدها شاه جرج ششم و ملکه الیزابت، شهبانوی مادر) بود. پدر او زمانی که برادرش شاه ادوارد هشتم در سال ۱۹۳۶ پس از یک بحران قانونی مجبور به استعفا شد، به سلطنت رسید و با پادشاهی او، الیزابت به وارث مقدر امپراتوری بریتانیا تبدیل گردید. او به‌صورت خصوصی در خانه تحصیل کرد و از آغاز جنگ جهانی دوم چندی از وظایف عمومی خانوادهٔ سلطنتی را برعهده گرفت و در طول جنگ در نیروی کمکی خدمت قلمرویی خدمت کرد.

علت مرگ ملکه انگلیس چه بود؟

کاخ باکینگهام و خاندان سلطنتی بریتانیا پیش از این دلیل مرگ الیزابت دوم را اعلام نکرده بودند. ملکه پیشین بریتانیا که در ۹۶ سالگی از دنیا رفت دو روز پیش از مرگش با بوریس جانسون دیدار کرده بود و استعفای او را از مقام نخست‌وزیری بریتانیا پذیرفته بود.

بد نیست بخوانید: ملکه بریتانیا چگونه حقوق می‌گرفت؟

گواهی فوت الیزابت دوم نشان می‌دهد که او روز پنجشنبه هشتم سپتامبر ساعت ۱۵:۱۰ به وقت محلی درگذشت. کاخ باکینگهام خبر مرگ او را حدود ساعت ۱۸:۳۰ همان روز به طور رسمی اعلام کرد. این در حالی است که لیز تراس اندکی قبل از آن از درگذشت ملکه بریتانیا مطلع شده بود.

تایید خبر مرگ ملکه انگلیس در ٩٦ سالگی

پیکر الیزابت دوم در کنار پدرش جورج ششم و همسرش شاهزاده فیلیپ به خاک سپرده شد. چارلز سوم، فرزند ارشد ملکه پیشین بریتانیا اکنون در این کشور به سلطنت رسیده هرچند هنوز تاریخ مراسم تاجگذاری او مشخص نشده است.

ببینید: تصاویر دیده نشده از خودروهای لوکس و عجیب ملکه الیزابت

چه کسی شاه بریتانیا خواهد شد؟

به محض مرگ ملکه الیزابت دوم، شاهزاده چارلز که اکنون ۷۳ سال سن دارد پادشاه می‌شود. انتظار می‌رود نامی که او برای خودش انتخاب خواهد کرد، شاه چارلز سوم باشد. در این مرحله، جلسه شورای الحاق در کاخ سنت جیمز برگزار خواهد شد و تشریفات انتقال سلطنت آغاز خواهد شد. پرنس چارلز  یک روز پس از مرگ ملکه و پس از اینکه خواهران و برادرانش به طور تشریفاتی دست او را بوسیدند، پادشاه نامیده می‌شود. چارلز سپس از اسکاتلند، ایرلند شمالی و ولز بازدید خواهد کرد و اولین سخنرانی او به عنوان پادشاه در کاخ سنت جیمز انجام خواهد شد.

تاجگذاری پادشاه چارلز سوم چند ماه پس از مراسم خاکسپاری برنامه‌ریزی می‌شود و عنوان شاهزاده ولز، ولی عهد اتحادیه پادشاهی به شاهزاده ویلیام منتقل می‌شود.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید