معدن نمک ویلیچکا اکنون خانه چهار کلیسای کوچک، راهروها و مجسمه‌هایی است که همگی از دیواره‌های سنگ­نمک ساخته شده‌اند. عمق برخی از گذرگاه‌های اصلی معدن به ۳۲۷ متر زیر زمین می‌رسد و به بازدیدکنندگان این امکان را می‌دهند تا چاله‌ها و اتاق‌ها را کشف کنند، از کنار مجسمه‌ها و در کنار شگفتی‌های معماری خیره‌کننده قدم بزنند. در اعماق معدن، دریاچه‌ای زیرزمینی در مقابل دیوارهای شمع می‌درخشد.

جاذبه‌های گردشگری برتر در لهستان + عکس

سلام نو-فاطمه عرب‌زاده: لهستان یک کشور تاریخی با ۱۴ مکان ثبت‌شده در میراث جهانی یونسکو و مجموعه‌ای از جاذبه‌های طبیعی خیره‌کننده ازجمله کوه‌ها، پارک‌های ملی، خطوط ساحلی ناهموار و برخی شگفتی‌های طبیعی مانند قدیمی‌ترین معدن نمک جهان است.

لهستان با معماری قرون‌وسطایی، تاریخ پرآشوب جنگ جهانی دوم و دهکده‌های زیبا، مقصد مناسبی برای دوستداران تاریخ و عاشقان معماری است. شهرهای لهستان سرشار از انرژی هنر و فرهنگ هستند و نقطه شروع خوبی برای کشف جاذبه‌هایی هستند که این کشور ارائه می‌دهد.

مهم نیست که دنبال تاریخ، هنر یا طبیعت باشید، چون درهرصورت فهرست زیر به آشنایی شما با مکانهای گردشگری لهستان کمک خواهد کرد.

معدن نمک ویلیچکا

جاذبه‌های گردشگری برتر در لهستان + عکس

معدن نمک ویلیچکا متعلق به قرن سیزده است و برای مردم محلی امروز به اندازه صدها سال پیش اهمیت دارد. این معدن یکی از قدیمی‌ترین و باسابقه‌ترین معادن نمک جهان است که فعالیت تجاری آن در سال ۱۹۹۶ متوقف شد و از آن زمان به یک جاذبه هنری تبدیل شده است.

معدن نمک ویلیچکا اکنون خانه چهار کلیسای کوچک، راهروها و مجسمه‌هایی است که همگی از دیواره‌های سنگنمک ساخته شده‌اند. عمق برخی از گذرگاه‌های اصلی معدن به ۳۲۷ متر زیر زمین می‌رسد و به بازدیدکنندگان این امکان را می‌دهند تا چاله‌ها و اتاق‌ها را کشف کنند، از کنار مجسمه‌ها و در کنار شگفتی‌های معماری خیره‌کننده قدم بزنند. در اعماق معدن، دریاچه‌ای زیرزمینی در مقابل دیوارهای شمع می‌درخشد.

بااین‌حال، جاذبه اصلی توریستی داخل معدن، کلیسای سنت کینگا است، اتاقکی به ارتفاع ۱۲ متر که در آن همه‌چیز ازجمله لوسترها و مبلمان از نمک ساخته شده است. این کلیسا به موزه‌ای ختم می‌شود که استخراج نمک و زندگی در معادن را توضیح می‌دهد.

اردوگاه آشویتس بیرکناو، اسویسیم

جاذبه‌های گردشگری برتر در لهستان + عکس

اردوگاه‌های کار اجباری آشویتس و بیرکناو نوع متفاوتی از دیدنی‌های هلند هستند. این کمپ‌ها که در غرب کراکوف واقع شده‌اند، نگاهی هشیارانه به گذشته دارند.

بین سال‌های ۱۹۴۲ و ۱۹۴۴، بیش از ۹۰۰۰۰۰ یهودی از کشورهای تحت اشغال آلمان به اردوگاه‌های اینجا آورده شدند. زندانیان سیاسی، کولی‌ها و تعدادی از قومیت‌های دیگر نیز به اینجا فرستاده شدند. کمتر از ۱۰ درصد از افرادی که به اینجا آورده شدند از اقامت خود جان سالم به در بردند.

در پایان جنگ، با پیشروی نیروهای شوروی به سمت لهستان، نازی‌ها قبل از فرار، اتاق‌های گاز و کوره‌های آدمسوزی را تخریب کردند. اگرچه آن‌ها توانستند بخشی از کمپ را تخریب و آتش بزنند، اما بسیاری از سازه‌ها تا به امروز پابرجا مانده‌اند.

این اردوگاه‌ها که شامل بیش از ۳۰۰ پادگان و صدها ساختمان و کوره‌سوزی دیگر است، تنها به‌عنوان بخشی از یک تور با راهنما قابل کاوش هستند.

بازار قدیمی ورشو

جاذبه‌های گردشگری برتر در لهستان + عکس

قدیمی‌ترین بخش ورشو، بازار شهر قدیمی، به قرن سیزدهم بازمی‌گردد. اگرچه ۸۵ درصد از این منطقه در طول جنگ جهانی دوم توسط نازی‌ها ویران شد، اما از آن زمان بازسازی شده است تا دقیقا شبیه زمانی که برای اولین بار ساخته شده بود به نظر برسد.

ترکیبی از معماری قرون‌وسطایی، گوتیک و ساختمان‌های رنگارنگ رنسانس و خانه‌های تجاری، همگی در محبوب‌ترین میدان شهر وجود دارند. مجسمه برنزی قرن نوزدهمی پری دریایی شمشیردار نمادی از دوران ورشو از قرون‌وسطی، از جنگ جان سالم به در برد و هنوز در میدان ایستاده است.

امروزه میدان بازار، خانه بسیاری از کافه‌ها و رستوران‌ها و همچنین فروشندگان آثار هنری خیابانی و غرفه‌های سوغاتی بسیاری است. شعبه اصلی موزه تاریخی ورشو نیز در اینجا واقع شده است که مجموعه‌ای عظیم از آثار هنری است و همچنین نگاهی به تاریخ شهر و کشور دارد.

قلعه مالبورک

جاذبه‌های گردشگری برتر در لهستان + عکس

این قلعه قرن سیزدهمی در اصل توسط شوالیه‌های توتونی ساخته شد و به‌عنوان یک واحد نظامی صلیبی عمل می‌کرد. اگرچه قلعه به‌عنوان یک استحکامات کوچک شروع شد، اما متعاقبا در طول قرن‌ها گسترش یافت و در نهایت به یک سازه عظیم تبدیل شد. قلعه مالبورک که زمانی بزرگ‌ترین بنای گوتیک در اروپا بود، همچنان بزرگ‌ترین قلعه جهان از نظر مساحت است.

امروزه این قلعه به‌عنوان یک موزه عمل می‌کند و بسیاری از اتاق‌های اصلی آن کاملا حفظ شده است. موارد برجسته این قلعه عبارت‌اند از آشپزخانه قرون‌وسطایی با یک شومینه به عرض شش متر، مجموعه‌ای از زره‌ها و سلاح‌ها و توالت شخصی شوالیه‌ها در بالای برج.

علاوه بر مجموعه‌های تاریخی، این قلعه تعدادی نمایشگاه را نیز در خود جای داده است.

کد خبرنگار: ۲۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید