هنگام بررسی کشورهایی که باید در این فهرست گنجانده شوند، ترجیح دادم از وابستگی‌ها (مانند جزایر فارو یا گرینلند)، مکان‌هایی که به‌طور گسترده توسط همه به‌عنوان مستقل شناخته نمی‌شوند (ترانس نیستریا یا کوزوو) و آن‌هایی که مستقل نیستند (گویان فرانسه یا ولز) حذف کنم. نگران نباش که هنوز بسیاری از کشورهای منحصر به فرد را برای کاوش باقی می‌گذارد.

سه مقصد کمتر شناخته شده برای یک سفر ماجراجویانه!

سلام نو-فاطمه عرب‌زاده: اگر شما هم مثل من هستید و از اضافه کردن تم به سفرهایتان لذت می‌برید، پس این مطلب برای شما مناسب است. در حالی که هیچ کمبودی در مقاصد سفر منحصر بفرد در سراسر جهان وجود ندارد، ما ۳ کشور منحصر به فرد و جالب را که می‌توانید کاوش کنید، بررسی می‌کنیم. چندین دلیل باعث می‌شود هر کشوری منحصر به فرد و متفاوت از سایرین باشد و اکنون می‌توانید از آن برای ایجاد یک تم استفاده کنید.

هنگام بررسی کشورهایی که باید در این فهرست گنجانده شوند، ترجیح دادم از وابستگی‌ها (مانند جزایر فارو یا گرینلند)، مکان‌هایی که به‌طور گسترده توسط همه به‌عنوان مستقل شناخته نمی‌شوند (ترانس نیستریا یا کوزوو) و آن‌هایی که مستقل نیستند (گویان فرانسه یا ولز) حذف کنم. نگران نباش که هنوز بسیاری از کشورهای منحصر به فرد را برای کاوش باقی می‌گذارد.

آندورا

سه مقصد کمتر شناخته شده برای یک سفر ماجراجویانه!

اگر با آندورا آشنایی ندارید، تنها نیستید. این کشور کوچک که در کوه‌های پیرنه بین فرانسه و اسپانیا قرار دارد، هیچ مشکلی برای جذب گردشگر ندارد. در اینجا، گردشگری ۸۰ درصد از تولید ناخالص داخلی کشور را تشکیل می‌دهد و مقصدی محبوب برای علاقه مندان به فضای باز است. چه در پیاده‌روی و چه در سربالایی‌ها باشید، در اینجا چیزهای زیادی برای لذت بردن خواهید یافت.

اعتقاد بر این است که شارلمانی آندورا را پس از شکست دادن مورها ایجاد کرد. سپس تا سال ۹۸۸ توسط کنت اورگل اداره می‌شد، قبل از اینکه تحت حکومت اسقف کاتولیک رومی اورگل قرار گیرد. این شاهزاده به طور رسمی در سال ۱۲۷۸ تشکیل شد و تا سال ۱۹۹۳ به طور مشترک توسط اسقف اسپانیایی Urgell و رئیس فرانسه اداره می‌شد.

اولین قانون اساسی آندورا در سال ۱۹۹۳ تصویب شد و آن را به عنوان یک کشور مستقل تأسیس کرد.

این کشور بخشی از سازمان ملل است و از روابط ویژه با اتحادیه اروپا برخوردار است، هرچند که عضو آن نیست. شاهزادگان به عنوان روسای افتخاری دولت باقی می‌مانند و نخست وزیری وجود دارد که امروز کشور را اداره می کند.

آندورا همچنین به دلیل وضعیت معاف از مالیات، صحنه آشپزی و به عنوان یک بهشت بانکی شناخته شده است. از آنجایی که هیچ فرودگاهی وجود ندارد، می‌توانید از طریق دو نقطه ورودی وارد کشور شوید، یک جاده از فرانسه و دیگری از اسپانیا. تا آنجا که مقاصد سفر منحصر به فرد پیش می‌روند، بسیار عجیب و غریب است.

استرالیا

سه مقصد کمتر شناخته شده برای یک سفر ماجراجویانه!

ممکن است تعجب کنید که چرا استرالیا فهرستی از مقاصد منحصر به فرد سفر را ایجاد می‌کند. علاوه بر مناظر خیره کننده، حیات وحش منحصر به فرد و جاذبه‌های طبیعی، چند چیز این کشور را به یکی از کشورهای بسیار جذاب برای کاوش تبدیل کرده است.

استرالیا فقط یک کشور نیست، در واقع یک قاره است، بسیار شبیه قطب جنوب، اما با جمعیت دائمی. این جزیره همچنین بزرگترین جزیره جهان و خشک‌ترین قاره روی زمین است. پس جای تعجب نیست که ۹۰ درصد استرالیایی‌ها در ساحل زندگی می‌کنند در حالی که داخل آن یک بیابان وسیع است.

لیختن اشتاین

سه مقصد کمتر شناخته شده برای یک سفر ماجراجویانه!

لیختن اشتاین یکی از آن کشورهایی است که احتمالا نام آن را نشنیده‌اید و اگر شنیده‌اید اطلاعات زیادی در مورد آن ندارید. حقایق بسیار جالبی در مورد این کشور کوچک وجود دارد که جایگاه آن را در لیست مقصدهای منحصر به فرد سفر تضمین می کند.

لیختن اشتاین با کمتر از ۴۰۰۰۰ نفر یکی از کوچکترین و کم بازدیدترین کشورهای اروپاست. این کشور دومین تولید ناخالص داخلی سرانه با ۱۶۵۰۲۸ دلار، بدون بدهی ملی و بزرگترین تولیدکننده دندان مصنوعی است. واقعیت جالب این است که این آخرین کشوری در اروپا بود که به زنان اجازه رای داد و سرانجام در سال ۱۹۸۶ اتفاق افتاد.

این تنها کشور در جهان است که قلمرو آن ۱۰۰٪ در منطقه آلپ است. این کشور فرودگاه ندارد و دوبار محصور در خشکی است. این بدان معنی است که هیچ خط ساحلی ندارد و دو کشور اطراف آن نیز محصور در خشکی هستند. این عنوان را تنها با یک کشور دو قفل دیگر ازبکستان به اشتراک می‌گذارد.

لیختن اشتاین یک سلطنت مشروطه دارد و یک شاهزاده است، به این معنی که توسط یک شاهزاده اداره می‌شود، نه یک پادشاه یا ملکه. نام این کشور از خانواده لیختن اشتاین گرفته شده است که در اوایل قرن ۱۸ زمین‌ها را از امپراتور مقدس روم خریداری کردند و تا سال ۱۸۶۶ بخشی از کنفدراسیون آلمان بود.

به لطف یک اختلاف ملکی، لیختن اشتاین تا سال ۲۰۰۹ وجود جمهوری چک (چچیا) را به رسمیت نشناخت. پس از جنگ جهانی دوم، املاک متعلق به آلمانی‌ها که با نازی‌ها همکاری می‌کردند، مصادره شد. این شامل زمین‌های متعلق به خانواده لیختن اشتاین بود. این سرزمین‌ها بخشی از چکسلواکی تازه ایجاد شده شد.

اگر از خواندن درباره مقاصد سفر منحصر به فرد لذت می برید، ممکن است دوست داشته باشید از کشورهایی دیدن کنید که دیگر وجود ندارند!

خانواده لیختن اشتاین در مورد مصادره اموال شخصی خود اعتراض کردند و ادعا کردند که آنها آلمانی نبودند و با نازی‌ها همکاری نداشتند. این امر دولت کمونیستی را تحت تأثیر قرار نداد و پس از آن هیچ روابط دیپلماتیک بین دو کشور وجود نداشت. از آنجایی که پس از سقوط دولت چکسلواکی، زمین‌ها احیا نشدند و لیختن اشتاین از به رسمیت شناختن جمهوری جدید چک خودداری کرد. این دو در نهایت توافق کردند که یکدیگر را به رسمیت بشناسند و در سال ۲۰۰۹ برای حل اختلاف تلاش کنند.

کد خبرنگار: ۲۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید