وقتی حاکمان خارجی مارامورس اجازه ساختن کلیساهای سنگی بادوام را به مردم ندادند، در عوض کلیساهای چوبی ساخته شدند. آن‌ها حدود ۳۰۰ کلیسای چوبی را در یک دوره ۲۰۰ ساله ساختند. تنها حدود ۱۰۰ مورد از این کلیساها امروزه در حال استفاده هستند.

۴ نمونه از بهترین مکان­های گردشگری در رومانی + عکس‌هایی شگفت‌انگیز

سلام نو-فاطمه عرب‌زاده: رومانی در شبه‌جزیره بالکان واقع شده است. این کشور در طول سال­ها، متعلق به رومی‌هایی بوده است که نام آن را به این کشور داده‌اند، مجارها و عثمانی‌ها. این شهر مملو از شهرهای قدیمی و عجیب و استراحتگاه‌های کوهستانی است که اسکی عالی دارند.

رومانی دارای تاریخ غنی است. قلعه‌های قرون‌وسطایی در سراسر کشور پراکنده‌اند به‌ویژه در سیگی‌شوآرا، که مملو از ساختمان‌های تاریخی و محله‌های قدیمی سنگ‌فرش‌شده متعلق به دوران گوتیک است.

رومانی دارای مناظر زیبای آلپی است که اسکی در زمستان و پیاده‌روی در تابستان را ارائه می‌دهد. دهکده‌های عجیب‌وغریب و کلیساهای نقاشی شده آن فوق‌العاده هستند. این کشور دارای میلیون‌ها پرنده‌ای است که در دلتای دانوب جایی که رودخانه به دریای سیاه می‌ریزد، در آسمان در پروازند.

مروری بر برترین جاذبه‌های گردشگری رومانی:

کلیساهای چوبی

۴ نمونه از بهترین مکان­های گردشگری در رومانی + عکس‌هایی شگفت‌انگیز

وقتی حاکمان خارجی مارامورس اجازه ساختن کلیساهای سنگی بادوام را به مردم ندادند، در عوض کلیساهای چوبی ساخته شدند. آن‌ها حدود ۳۰۰ کلیسای چوبی را در یک دوره ۲۰۰ ساله ساختند. تنها حدود ۱۰۰ مورد از این کلیساها امروزه در حال استفاده هستند. کلیساها معمولا با برج‌های ناقوس بلند و باریک، نشان‌دهنده درجه پیشرفته نجاری هستند. آن‌ها هر دو ساده و درعین‌حال شیک هستند. دیوارهای نقاشی شده با دست، داخل بسیاری از کلیساها را تزئین می‌کند.

راه‌آهن جنگلداری دره واسر

۴ نمونه از بهترین مکان­های گردشگری در رومانی + عکس‌هایی شگفت‌انگیز

با گشت‌وگذار در جنگل‌های کوه‌های کارپات با قطاری که با نیروی بخار کار می‌کند، به گذشته سفر کنید. راه‌آهن جنگلداری دره واسر که در امتداد رودخانه واسر قرار دارد، از سال ۱۹۳۲ زمانی که برای حمل کنده‌ها از جنگل به آسیاب استفاده می‌شد، فعال بوده است. این مکان امروزه گردشگرانی را جذب می‌کند که عاشق قطارهای قدیمی و باریکی هستند که در مناظر زیبا و پر درخت سفر می‌کنند. در سفر با این قطار، شما دو ساعت فرصت دارید تا از مناظر و ناهار پیک‌نیک لذت ببرید.

دلتای دانوب

۴ نمونه از بهترین مکان­های گردشگری در رومانی + عکس‌هایی شگفت‌انگیز

اگر عاشق طبیعت هستید، از دلتای دانوب، بزرگ‌ترین دلتای رودخانه حفاظت‌شده در اروپا، لذت ببرید. هنگام بازدید از این دلتا حتما دوربین دوچشمی به همراه داشته باشید زیرا اینجا بهشت تماشای حیات‌وحش به‌خصوص پرندگان است. پرندگان از دوردست‌هایی مانند مصر و چین در اینجا جمع می‌شوند تا زاد و ولد کنند. مناطق پوشیده از بید، محیطی عالی برای ۳۰۰ گونه پرنده‌ای که در اینجا یافت می‌شوند فراهم می‌کند. شما در اینجا همچنین انواعی از گونه‌های حیات‌وحش مانند گربه وحشی، گرگ و گراز را خواهید یافت.

صومعه سوچویتا

۴ نمونه از بهترین مکان­های گردشگری در رومانی + عکس‌هایی شگفت‌انگیز

صومعه سوچویتا بدون شک ازنظر معماری یک بنای منحصربه‌فرد است. این صومعه ترکیبی از سبک‌های گوتیک و بیزانس، به‌علاوه کلیساهای نقاشی‌شده مولداوی در ساختمانی تماشایی گرد هم می‌آیند. قسمت جلوی آن استوانه‌ای است که بالای آن سقفی مخروطی شکل است و قسمت پشتی آن مستطیل شکل است و بالای آن یک برج کوچک قرار دارد. در داخل صومعه نقاشی‌های دیواری از اوایل دهه ۱۶۰۰ و مقبره‌هایی که با نخ نقره‌دوزی شده‌اند را می‌بینید. این صومعه که در شمال شرقی رومانی قرار دارد، یکی از مهم‌ترین کلیساهای نقاشی شده در مولداوی محسوب می‌شود.

کد خبرنگار: ۲۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید