حیدرعظمایی محقق و پژوهشگر طب سنتی، راهکار جالبی برای رفع بوی بد دهان با خوردن یک نوع حلوا اراه می دهد. با خواص حلوای مسقطی لاری آشنا شوید.

راهکار جالب طب سنتی برای رفع بوی بد دهان

به گزارش سلام نو به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، یک محقق و پژوهشگر طب سنتی مصرف نوعی حلوا را در رفع دردهای مفصلی، روماتیسمی و بوی بد دهان موثر دانست.

حلوای مسقطی لاری حاوی ویتامین‌های A، B، C، E، کربوهیدرات، سدیم، پتاسیم، پروتئین، کلسیم، آهن، فسفر، منیزیم، روی (زینک)، اسیدفولیک، منگنز، اسیدچرب امگا ۳، اسیدآمینه تریپتوفان، سلنیوم، مس، قند ساکاروز، گلوکز، فراکتوز و ... است.

برای بررسی خواص حلوای مسقطی لاری و اینکه مصرف این حلوا برای چه افرادی مفید است با حیدرعظمایی محقق و پژوهشگر طب سنتی گفتگو کردیم که در ادامه مشروح آن را می‌خوانید.

مهم‌ترین خواص حلوای مسقطی لاری

حیدرعظمایی محقق و پژوهشگر طب سنتی درباره مهم‌ترین خواص حلوای مسقطی لاری گفت: مقادیر بالای پروتئین در این حلوا موجب تقویت عمومی، افزایش سطح انرژی و عضلانی شدن بدن شده، از این رو برای افرادی که فعالیت‌های فیزیکی سخت انجام می‌دهند از جمله کارگران و ورزشکاران و به‌خصوص بدن‌سازان بسیار مفید خواهد بود.

وی افزود: مصرف حلوای مسقطی لاری موجب بهبود عملکرد سیستم عصبی و تقویت حافظه شده و از آلزایمر پیشگیری می‌کند.

این محقق و پژوهشگر طب سنتی گفت: این حلوا به علت داشتن کلسیم، منیزیم، فسفر و سلنیوم تاثیری چشمگیر در تقویت و استحکام استخوان و دندان دارد و از پوکی استخوان و آرتروز پیشگیری می‌کند؛ از این رو برای سالمندان بسیار مفید است.

عظمایی بیان کرد: اسیدآمینه تریپتوفان موجود در این حلوا موجب ساخت سراتونین در بدن می‌شود؛ سراتونین نشاط آور است و از استرس، اضطراب و افسردگی پیشگیری می‌کند.

این محقق و پژوهشگر طب سنتی اظهار کرد: حلوای مسقطی لاری به علت داشتن ویتامین B ۱۲، آهن و اسیدفولیک، موجب افزایش گلبول‌های قرمز خون و رفع کم‌خونی می‌شود؛ لذا برای زنان باردار و جنین بسیار مفید و سودمند است.

عظمایی بیان کرد: از دیگر خواص این حلوا می‌توان به رفع بوی بد دهان، بهبود خلق و خو و تقویت سیستم قلبی عروقی اشاره کرد.

وی گفت: حلوای مسقطی لاری دارای انواع با ویتامین‌ها و املاح معدنی مفید موجود موجب تقویت، طراوت و جوان‌سازی پوست و رشد مو می‌شود و از پیری زودرس پیشگیری خواهد کرد.

این محقق و پژوهشگر طب سنتی بیان کرد: مصرف این حلوا موجب بهبود عملکرد دستگاه گوارش و هضم آسان غذا می‌شود؛ لذا یبوست را رفع می‌کند.

عظمایی گفت: این حلوا به علت داشتن ویتامین‌های A، E و C خاصیت آنتی‌اکسیدانی دارد، موجب تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود و از آن در برابر انواع بیماری‌ها، مخصوصا سرطان‌ها محافظت می‌کند.

وی اظهار کرد: مصرف حلوای مسقطی لاری موجب بهبود دردهای مفصلی (آرتریت) و دردهای روماتیسمی (آرتریت روماتوئید) می‌شود.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید