​بانک صادرات ایران در یکسال فعالیت دولت سیزدهم معادل ١٠٦ هزار میلیارد و ٨٨١ میلیون ریال تسهیلات دانش بنیان پرداخت کرد. تسهیلات حمایتی بانک صادرات ایران در سال گذشته ١٠ برابر افزایش یافت.

پرداخت تسهیلات دانش بنیانی ١٠٦ هزار میلیاردی بانک صادرات ایران

به گزارش سلام نو به نقل از روابط‌عمومی بانک صادرات ایران، این بانک یک بانک ٧٠ ساله و پرقدمت در تمامی بخش‌ها در کشور ما است که در حدود ٥٠ میلیون حساب  دارد و بیش از ٤٥ میلیون از جمعیت کشور از مشتریان این بانک به شمار می‌روند.

این بانک به عنوان اولین بانک دارای حساب سرمایه در گردش کشور است و در حال حاضر با سرمایه‌ای معادل با ١٧٥ هزار میلیارد و ٣٥٣ میلیون و ٩٧٢ هزار ریال از جمله مهمترین شرکت‌های فعال بورسی است.

بر طبق آخرین گزارش منتشر شده از بانک صادرات ایران (گزارش ماهانه منتهی به تیر ١٤٠١)، درآمدهای محقق شده از محل تسهیلات اعطایی در این بانک در ٤ ماهه ابتدایی سال ١٤٠١ نسبت به مدت مشابه در سال گذشته با ٢٣ درصد رشد همراه شده و از بیش از ٩٨ هزار میلیارد به ١٢١ هزار میلیارد ریال افزایش یافته است.

از کل درآمد حاصل از تسهیلات اعطایی این بانک در ٤ ماهه نخست سال ٤١ درصد به اوراق مرابحه تعلق دارد. همچنین در طول این دوره، بانک صادرات ایران در حدود ٨٨ هزار میلیارد ریال در اوراق بدهی و بیش از ٢٣٦ هزار میلیارد ریال در سهام سرمایه‌گذاری کرده است.

پیشروی بانک صادرات ایران در تحقق شعار تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرینی

بانک صادرات ایران در راستای شعار سال ١٤٠١ مبنی بر سال تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین، در بحث اعطای تسهیلات، اعتبارات و تامین ارز به واحد های تولیدی پیشرو است و با تسریع ارائه خدمات بانکی، مانع‌زدایی از تولید را با جدیت در دستور کار خود قرار داد و با پرداخت روان‌تر اعطای تسهیلات، خدمات‌رسانی به واحدهای تولیدی را سرعت بخشید.

این بانک در سال ١٤٠٠ بیش از ٨٥ هزار میلیارد ریال تسهیلات و تعهدات را در همین راستا پرداخت کرد. همچنین حمایت های این بانک از شرکت های دانش بنیان عضو صندوق نوآوری و شکوفایی در سال گذشته با پرداخت ٦ هزار و ٣٠٠ میلیارد ریال تداوم داشت.

این بانک علاوه بر پرداخت تسهیلات ریالی از این شرکت‌های با پرداخت ضمانتنامه و اعتبارات اسنادی حمایت نمود، به نحوی که ٢٣ شرکت دانش بنیان بزرگ و ٦٧ شرکت دانش بنیان عضو صندوق نوآوری و شکوفایی از این حمایت ها بهره مند شدند.

پرداخت تسهیلات حمایتی بانک صادرات ایران

بانک صادرات ایران در همین راستا از ابتدای شهریور ١٤٠٠ تا پایان مرداد ١٤٠١ که مصادف با یکسال از طول عمر دولت سیزدهم می‌باشد، ٣٥٣ تسهیلات دانش بنیان را به عنوان تسهیلات حمایتی و تکلیفی پرداخت نمود، که معادل با ١٠٦ هزار میلیارد و ٨٨١ میلیون ریال شده است.

میزان تسهیلات قرض‌الحسنه حمایتی و تکلیفی مقرر برای بانک صادرات ایران در سال جاری ١٠ برابر افزایش یافته است که بخش زیادی از نقدینگی بانک را به خود اختصاص داده است. هرچند برای افزایش تعامل بیشتر با واحدهای اقتصادی باید گردش نقدینگی را به سمت تولید افزایش داد.

طبق گزارش ٣ ماهه این بانک حدود ٥٥٨ هزار میلیارد ریال از دولت مطالبات دارد که تا پایان سال ١٤٠٠ هم این مطالبات وجود داشته و هنوز از این جهت وصولی برای بانک اتفاق نیفتاده است. این مسئله یکی از عواملی می‌تواند باشد که بانک را در جهت ایجاد منابع دچار مشکل نماید، اما بانک صادرات تلاش دارد تا با ارائه طرح‌های مختلف و متنوع در چارچوب مقررات بانک مرکزی این خلا را در کوتاه ترین زمان ممکن مرتفع کند و البته که امیدواریم، دولت در این زمینه کمک های لازم را در راستای تحقق هدف اقتصادی دانش بنیان به بانک داشته باشد.

از آنجا که بانک‌ها غیر از سپرده‌های خود و سرمایه‌های مردم از منابع دیگری بهره‌مند نمی‌گردند، مردم می‌توانند با افزایش سپرده‌های خود سبب یاری رساندن به بانک ها در جهت انجام تکالیف و مسئولیت‌های اجتماعی شوند.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید