​همزمان با راهپیمایی عظیم اربعین حسینی، با حضور رئیس پلیس امنیت اقتصادی کشور و رییس هیئت‌مدیره بانک صادرات ایران، باجه ارزی ویژه این بانک به عنوان تنها باجه ارزی بانکی در مرز شلمچه، برای ارائه خدمات ارزی به زوار سیدالشهدا علیه‌السلام افتتاح شد.

فروش ارز اربعین به زائرین حسینی در مرز شلمچه توسط بانک صادرات ایران

به گزارش سلام نو به نقل از روابط‌عمومی بانک صادرات ایران، سردار رضاییان رئیس پلیس امنیت اقتصادی کشور ضمن تقدیر از حضور منحصر به فرد بانک صادرات ایران به عنوان تنها بانک حاضر در مرز شلمچه، این اقدام را عاملی در جهت جلوگیری از سواستفاده افراد سودجو در ارائه ارز تقلبی به زائران امام حسین علیه‌السلام دانست.

همچنین مقامات ارشد بانک مرکزی با حضور مجازی در این نشست از اقدامات بانک صادرات ایران تقدیر به عمل آوردند.

یاسر مرادی در مراسم آغاز به کار این مرکز فروش ارز در پایانه مرزی گفت: بانک صادرات ایران بدون نگاه تجاری و کسب درآمد و کارمزد، امسال نسبت به فروش ارز به زائران اربعین در بیش از ١٢٥ شعبه بانکی و همچنین کلیه شعب صرافی سپهر اقدام کرده و علاوه بر آن، در سه منطقه مرزی شلمچه، مهران و خسروی با برپایی موکب از زائران اربعین حسینی پذیرایی خواهد کرد.

وی با اشاره به فروش ارز به زوار در ۴ شعبه و یک باجه استان خوزستان افزود: باجه ارزی شلمچه در گام اول بر اساس بخشنامه بانک مرکزی ارائه دلار به زائران اربعین را در دستور کار دارد و در گام دوم در صورت دریافت مجوز بانک مرکزی و تامین ارز، اقدام به خرید و فروش دینار عراق خواهد کرد.

رئیس هیئت‌مدیره بانک صادرات ایران افزود: ارز دینار عراق در چهار نقطه شهر تهران و همچنین در شهرهای اصفهان، یزد و شیراز توسط بانک صادرات ایران عرضه می‌شود.

وی از عملیاتی شدن فروش ارز دلار در نقاط مرزی شلمچه، قصرشیرین و مهران تا ساعت ۲۰ هر روز خبر داد و توصیه کرد زائران تا حد امکان قبل از رسیدن به مرز و در شهرهای خود، ارز خود را از سایر باجه‌های ارزی بانک صادرات ایران تهیه کنند تا از ایجاد ازدحام در باجه‌های مرزی جلوگیری شود.

مرادی در عین حال از زحمات همکاران بانک در این شعبه و باجه برای خدمت به مسافران کربلا در شرایط سخت و گرمای هوا در این منطقه قدردانی و برای ارائه خدمات به زائران اعلام آمادگی کرد.

بانک صادرات ایران علاوه بر ارائه خدمات بانکی و ارزی در مرز شلمچه با استقرار چهار دستگاه خودپرداز سیار و یک دستگاه خودپرداز ثابت همزمان با افزایش سقف برداشت نقدی تا ٥٠٠ هزار تومان خدمات متنوعی را ارائه می‌کند.

بانک صادرات ایران از طریق ١٢٥ شعبه منتخب خود در سراسر کشور تا سقف ١٠٠ دلار و تمامی شعب صرافی سپهر به زائران اربعین حسینی ١٠٠ دلار یا معادل آن به میزان ١٥٠ هزار دینار عراق با نرخ توافقی عرضه می‌کند.

زائران می‌توانند با همراه داشتن کارت ملی معتبر، سپهر کارت فعال بانک صادرات ایران، کد پیگیری ثبت نام در سامانه سماح و شماره تلفن همراه به نام متقاضی، به شعب منتخب در شهر محل سکونت خود مراجعه کنند.

همچنین متقاضیان می‌توانند با همراه داشتن کارت ملی، کارت بانکی عضو شتاب، شماره تلفن همراه به نام متقاضی و حضور شخص خریدار نسبت به دریافت آن از صرافی سپهر اقدام کنند.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید