به گفته جان کربی هماهنگ‌کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی آمریکا، هنوز شکاف هایی در احیای برجام وجود دارد اما تعهمد ما به تحقق توافق کاهش یافته است.

آخرین تصمیم دولت آمریکا برای احیای توافق هسته‌ای چیست؟

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، هماهنگ‌کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی آمریکا در یک کنفرانس خبری با تکرار ادعاهای این کشور درباره برنامه هسته‌ای ایران، گفت که هنوز شکاف‌هایی بین تهران و واشنگتن وجود دارد و کار بر روی تحقق توافق ادامه دارد.

به گزارش روزنامه واشنگتن اگزمینر، جان کربی، هماهنگ‌کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی آمریکا در یک کنفرانس خبری تلفنی، با وجود تاکید مقامات ایران مبنی بر این که تولید و به کارگیری تسلیحات هسته‌ای در دکترین دفاعی ایران جایی ندارد،‌ با تکرار ادعاهای واشنگتن درباره اهداف برنامه هسته‌ای ایران گفت: رییس جمهور به وضوح گفته است و از اعضای دولتش خواسته که گزینه‌های دیگر را برای جلوگیری از دستیابی ایران به توانایی سلاح هسته‌ای بررسی کنند چون می‌دانیم که هیچ مشکلی در خاورمیانه با یک ایران مسلح به سلاح هسته‌ای به آسانی حل نمی‌شود. من فکر می‌کنم شما حتی می‌توانید بگویید و گفته شما دقیق باشد که یک ایران مجهز به سلاح هسته‌ای، مقابله با همه مشکلات ناشی از ایران را بسیار سخت‌تر می‌کند.

کربی درباره پاسخ ایران به متن پیشنهادی توافق در مذاکرات وین گفت: پس از ارائه پاسخ از سوی ایران به پیش‌نویس پیشنهادی اتحادیه اروپا، هنوز شکاف‌هایی بین تهران و واشنگتن وجود دارد.

او ادامه داد: دیپلمات‌های ما همچنان کارهایی باقی‌مانده برای تحقق توافق در پیش دارند و تعهد ما به تحقق توافق، کاهش یافته است.

کربی همچنین گفت: نمی‌توانم زمانی را برای تحقق توافق به شما بگویم، وقتی توافق حاصل شد همه از آن مطلع می‌شویم. مذاکرات، پس و پیش دارد ما هنوز به دنبال تحقق پیروی کامل متقابل برجام هستیم.

به گفته کربی، نمی‌توان گفت که ما در نزدیکی لبه پرتگاه هستیم.

آمریکا قوی‌ترین حامی اسرائیل است

این مقام ارشد کاخ سفید در واکنش به اظهارات نخست وزیر رژیم صهیونیستی که به مقامات تهران در مورد اقدام یک‌جانبه رژیم اسراییل علیه برنامه هسته‌ای ایران هشدار داده بود، گفت: آمریکا همواره ثابت کرده که قوی‌ترین حامی اسرائیل در دفاع از خود و ارائه تجهیزات در این زمینه است.

او درباره تصمیم دولت آمریکا برای احیای توافق هسته‌ای بیان کرد: رییس جمهور به وضوح گفته است که اجازه دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای را نمی دهد. او در این امر جدی است. از طرفی او قویا معتقد است که بهترین راه برای انجام این کار از طریق دیپلماسی است و به همین دلیل است که ما سخت تلاش می‌کنیم تا بتوانیم برجام را احیای کنیم، ما این مسیر را ترجیح می‌دهیم.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید