استان بوشهر یکی از شهرهای زیبای ایران است که جاذبه‌های فراوانی را در خود جای داده است. یکی از این جاذبه‌ها بندر گناوه می‌باشد که حدودا ۷۰۷ کیلومتر با خلیج فارس مرز مشترک دارد.

بندر گناوه ؛بندری با مرز مشترک با خلیج فارس

سلام نو - سرویس گردشگری: از مهم ترین جاذبه های طبیعی استان بوشهر که این استان را به مکانی توریستی –تفریحی تبدیل کرده خلیج همیشه فارس است. مجاورت در کنار این دریا باعث غرور و افتخار هر ایرانی است. استان بوشهر حدود ۷۰۷ کیلومتر مرز مشترک با خلیج فارس دارد. از جمله شهرها یا بندر هایی که در کنار خلیج فارس واقع شده عبارتنداز : بندر بوشهر، بندر تنگستان، بندر دیر، بندر عسلویه، بندر ریگ، بندر دیلم، بندر گناوه، بندر نخل تقی و ...

«بندر گناوه» در ۱۶۰ کیلومتری شمال غرب بوشهر و در کرانه‌ خلیج فارس واقع شده است. نوار ساحلی بندر گناوه چشم ‌اندازی بکر و دلنشین را برای تمام مشتاقان دریا، ساحل و آفتاب خلق کرده است. ساحل بندر گناوه شامل امکانات گردشگری مانند شنا، قایق‌ سواری، اسب‌ سواری، پارک بازی کودکان است. سواحل بندر گناوه برای خانواده هایی که به دنبال مکانی با امکانات کامل برای گذراندن شب می گردند، یکی از بهترین انتخاب ها است. علاوه بر آن، جذابیت‌ های بصری مانند صدف، مرغان دریایی و قایق‌ های کوچک صیادی در امتداد ساحل از دیگر زیبایی‌ های این مکان به شمار می ‌روند.

بندر گناوه ؛بندری با مرز مشترک با خلیج فارس

خلیج فارس پس از دو خلیج مکزیک و هادسون سومین خلیج جهان به شمار می آید. مساحت براورد شده حدود ۲۳۷۴۷۳ کیلومتر مربع است. همانطور که در نقشه ها پیداست خلیج فارس توسط تنگه هرمز به دریای عمان متصل است. استان بوشهر به دلیل معادن سرشار از نفت و گازی که دارد به مخزن نفت جهان معروف است به طوری که ۳۰ درصد نفت جهان را تامین می کند و این درصد از صادرات از طریق تنگه هرمز و بارگیری توسط کشتی های مخصوص با سراسر نقاط جهان فرستاده می شود.

امکاناتی که در این ساحل از آن بهره مند می شوید، شامل فضای حفاظت شده و امن خانوادگی، دستشویی، قسمتی جداگانه برای نصب چادرها، کانکس هایی جهت اجاره و اقامت، سوپرمارکت، زمین های ورزشی و امکانات تفریحی است. در ساحل گناوه امکان اجاره موتور های شارژی با هزینه کم وجود دارد. پارک ساحلی گناوه در فاصله کمی نسبت به بازارها قرار گرفته است. جنس های داخلی و خارجی با قیمت هایی مقرون به صرفه تر از جاهای دیگر در بازارهای بندر گناوه وجود دارد. گردشگران زیادی هستند که تنها برای خرید به این بندر سفر می کنند. همچنین شما در بازدید از ساحل گناوه با طی کردن مسیری در حدود نیم کیلومتر از شمال شهر، می‌ توانید از ساحل صخره ‌ای و زیبای روستای مال قائد نیز دیدن کنید.

بندر گناوه ؛بندری با مرز مشترک با خلیج فارس

عمق آب در نواحی مختلف یکسان نیست بطوری که در کناره ها عمق کمتر و در بیشترین حالت ۱۶۵ متر عمق دارد؛ اگر بخواهیم به طور میانگین عمق آب را اعلام کنیم حدود ۳۵ متر است. به لحاظ شرایط آب و هوایی، تابستانی بسیار گرم با دمای ۵۰ درجه سانتی گراد دارد و به طور کلی آب و هوای آن نیمه خشک و استوایی و میزان تبخیر بالایی دارد. همان طور که پیش ترگفته شد صنعت صیادی در خلیج فارس به دلیل اینکه پناهگاه موجودات مختلف دریایی از جمله ماهی(۱۵۰ نوع ماهی)، مرجان ها، ماهی های خوراکی و تزیینی، صدف ها، لاکپشت و حلزوها است رونق دارد.

از آنجایی که خلیج فارس نزد مردم ایران از اهمیت بالایی برخوردار است دهم اردیبهشت ماه که همزمان با خروج پرتقالی ها از تنگه هرمز است را روز خلیج فارس نامیده اند.

کد خبرنگار: ۲۵
۳دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • اهل اهرم 18 IR ۰۷:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۶
    0 0
    لطفا نظر مرا درج نکنید..مدیر محترم سایت
  • IR ۲۱:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۶
    0 0
    انشالله..بنادری در کلاس بین المللی ..بندر دلوار را در این جایگاه و گناوه را نیز اینچنین می‌خواهیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید