۱۵ شهریور ۱۴۰۱ - ۲۰:۴۵
کد خبر: 55386309

وزیر خارجه فرانسه پیش از دیدار با همتای یونانی خود به ترکیه بابت تهدیدهای اخیر علیه یونان هشدار داد.

فرانسه به ترکیه هشدار داد
​به گزارش سلام نو به نقل از اعتمادآنلاین، «کاترین کولونا» وزیر خارجه فرانسه روز سه‌شنبه پیش از دیدار با «نیکوس دندیاس» همتای یونانی خود به ترکیه بابت تهدیدهای تازه علیه آتن هشدار داد.

به نوشته روزنامه «پروثیما» کولونا در نشست خبری در پاسخ به سئوالی درباره پیام‌هایی ارسالی به ترکیه گفت: «فرانسه همیشه در همبستگی با حاکمیت یونان است و این رویکرد هرگز تغییر نخواهد کرد».

وزیر خارجه فرانسه افزود: «در برخی موارد ترکیه مواردی را مطرح می‌کند و این امری طبیعی و مفید است که با یک کشور همپیمان و همسایه مسیر ارتباطی برقرار شود تا همه چیز مورد بحث قرار گیرد».

کولونا همچنین درباره موضع ترکیه در قبال وضوع مهاجرت اظهار داشت: «ما باید با کشورهایی مانند بلاروس و ترکیه که تلاش می‌کنند جریان‌های مهاجرتی را ابزاری برای بی‌ثبات کردن اتحادیه اروپا قرار دهند، مقابله کنیم».

رابطه گرم فرانسه و یونان

فرانسه با یونان روابط گرم نظامی دارد و از جمله تامین کنندگان تجهیزات نظامی این کشور است. یونان از فرانسه کشتی جنگی و جنگنده‌ خریداری کرده است.

 در ادامه تنش بین ترکیه و یونان،  «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه روز سه شنبه درباره مزاحمت یونان برای جنگنده‌های ترکیه گفت:« حساسیت ما ادامه دارد و یونان از این موضوع آگاه است. اردوغان پیش از آغاز سفر به سه کشور حوزه بالکان گفت: «در مورد قفل رادار، حساسیت ما با قاطعیت ادامه دارد. یونان از این موضوع آگاه است.»

اردوغان مجدداً با هشدار به یونان گفت: «می توانیم ناگهانی یک شبه به آنجا بیاییم».

رئیس جمهور ترکیه افزود که مقامات ترکیه همچنان این موضوع را در ناتو مطرح می‌کنند.

وزارت دفاع ترکیه اعلام کرده که یونان تنها در هشت ماه نخست امسال بیش از ۱۱۰۰ بار حریم هوایی و دریایی ترکیه را نقض کرده است.

یونان و ترکیه در طیف گسترده ای از مسائل از جمله انرژی، مهاجرت و ادعای ارضی مشکل دارند.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید