رهبر مسیحیان کاتولیک جهان اعلام کرد که خواستار سفر به کی یف است اما همچنین می‌خواهد به مسکو هم سفر کند.

پاپ فرانسیس: بخاطر درمان زانویم از سفر منع شدم
به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، رهبرمسیحیان کاتولیک جهان درمصاحبه‌ای بیان کرد، به دلیل سفارش دکترش به استراحت در ارتباط با مشکل ایجاد شده برای زانویش نخواهد توانست تا بعد از برگزاری یک گردهمایی رهبران مذهبی در تاریخ ۱۳-۱۵ سپتامبر در قزاقستان به مسکو و کی‌یف سفر کند.

 پاپ فرانسیس، رهبر مسیحیان کاتولیک جهان در مصاحبه‌ای که با سی ان ان پرتغال انجام داد با پرسش درباره اظهار تمایلش در گذشته برای سفر به روسیه و اوکراین بعد از سفر اخیرش به کانادا با هدف حمایت از گفتگو برای پایان دادن به خصومت‌ها میان این دو کشور مواجه شد.

فرانسیس خاطرنشان کرد: حالا من نمی‌توانم این سفر را انجام دهم زیرا بعد از سفرم به کانادا کمی درمان زانویم به مشکل برخورد و پزشک من برایم انجام این سفر را منع کرده و گفت "قبل از قزاقستان تو نمیتوانی سفر کنی".

او خاطر نشان کرد: "اما من ارتباطم از طریق تلفن را حفظ کرده‌ام.  می‌شود کاری در بین همه ما انجام شود. من وضعیت را با درد و دعا کردنهایم دنبال می‌کنم. اما وضعیت واقعا غم انگیز است."

وی افزود: من همواره معتقدم ما با داشتن گفتگو پیشرفت می‌کنیم.

رهبر مسیحیان کاتولیک جهان در مصاحبه‌ای که در ماه ژوئیه انجام داد گفت خواستار سفر به کی یف است اما همچنین می‌خواهد به مسکو هم سفر کند و ترجیحش این است که ابتدا به مسکو برود تا از صلح حمایت کند.

او به رویترز نیز گفته بود که دچار یک "شکستگی کوچک" در زانویش هنگامی که یک گام را اشتباه برداشت شده است.

پاپ فرانسیس به قزاقستان می رود

فرانسیس قرار است برای شرکت در هفتمین کنگره رهبران مذاهب سنتی و جهان به شهر نورسلطان پایتخت قزاقستان سفر کند.

فرانسیس تلویحا روسیه را متهم به "فتح مسلحانه، توسعه طلبی و امپریالیسم" در اوکراین کرده بود. واتیکان اخیرا مجبور شد برای جلب نظراوکراین به خاطر ناخرسندی کی یف از اظهار نظر پاپ فرانسیس درباره داریا دوگینا، دختر استراتژیست متحد پوتین رئیس جمهور روسیه که چندی پیش به دلیل بمبگذاری در خودرویش ترور شد، به ترمیم روابط آسیب دیده اش با اوکراین بپردازد.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید