خودروی ایرانی تارا محصول خودوسازی ایران خودرو و با نام لادا پریورا ۲۰۲۳ راهی کشور روسیه شده است اما قیمت و مشخصات این خودرو در کشور روسیه چیست؟

خودروی ایرانی تارا راهی روسیه شد + جزییات، قیمت و تصاویر

به گزارش سلام نو به نقل از گجت نیوز،‌ لادا پریورا ۲۰۲۳ همان سدان کامپکت ایران خودرو یعنی تارا است که با اسمی جدید و قیمت باورنکردنی، در کشور روسیه به فروش می‌رسد. اما آیا تحریم جهانی روسیه روی صادرات یا مونتاژ LADA Priora تاثیر مثبتی دارد؟

ایران خودرو هر کاری که فکرش را کنید با تارا کرده است. از طراحی نسخه هوشمند این سدان جمع و جور با نام تارا کانتکتد تا جایگزین کردن موتور برقی با پیشرانه بنزینی و تولد تارا برقی یا حتی تولید نسخه اتوماتیک تارا ، همه و همه از یک چیز مهم خبر می‌داد؛ ایران خودرو قرار است تا با محصول تقریبا جدید خود، حسابی فخر فروشی کند و اولین میزبان خارجی آن‌ها، روس‌ها هستند.

در ادامه با تصاویر، امکانات، قیمت و احتمال مونتاژ لادا پریورا ۲۰۲۳ در خاک روسیه همراه خواهیم بود.

قیمت باورنکردنی تارا در روسیه | روس‌ها برای واردات این خودروی ایرانی شرط گذاشتند

تقریبا همه شما می‌دانید که تارا از پیشرانه معروف TU۵P با حجم ۱.۶ لیتر بهره می‌برد که در نسخه‌های دستی و اتوماتیک می‌تواند ۱۱۰ اسب بخار قدرت و ۱۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید کند. این پیشرانه کاملا با آب و هوای روسیه همخوانی دارد اما به نظر شما این موضوع تنها دلیل تمایل روس‌ها به واردات یا مونتاژ خودروهای ایرانی است؟ البته که خیر!

قیمت باورنکردنی تارا در روسیه | روس‌ها برای واردات این خودروی ایرانی شرط گذاشتند

از ابتدای جنگ روسیه و اوکراین تا به امروز، تقریبا تمام خودروسازان برتر جهان از روسیه خارج شده‌اند و به اجماع جهانی و اعمال تحریم‌ها علیه این کشور پیوسته‌اند. از تویوتا تا بنز، بی ام و، فولکس واگن، رنو، اشکودا، آئودی و هر خودروساز مهم و غیر روسی که فکرش را کنید، از این کشور خارج شده است. حالا که میدان از تمام رقبا خالی شده، وقت آن است که ایران خودرو با سدان تارا و با نام لادا پریورا ۲۰۲۳ به کشور چشم آبی‌ها سفر کند.

قیمت باورنکردنی تارا در روسیه | روس‌ها برای واردات این خودروی ایرانی شرط گذاشتند

پیش بینی می‌شود که لادا پریورا ۲۰۲۳ در کشور روسیه، دقیقا همان مشخصات فنی و امکانات و تجهیزات رفاهی تارا را داشته باشد و شاید وارد کننده یا مونتاژ کننده روسی، آپشن‌هایی مثل گرم کن صندلی یا فرمان را به این خودرو اضافه کند. همچنین طبق برخی خبرها گفته می‌شود که شرکت روسی آوتوواز (AvtoVaz)، عاملیت واردات یا حتی مونتاژ لادا Priora ۲۰۲۳ یا همان تارا ایران خودرو را بر عهده داشته باشد.

قیمت باورنکردنی تارا در روسیه | روس‌ها برای واردات این خودروی ایرانی شرط گذاشتند

قیمت خودروی تارا در کشور روسیه چند؟

در حال حاضر اگر در بازار خودرو ایران به دنبال تارا دنده‌ای یا اتوماتیک باشید، باید چیزی بین ۴۴۱ تا ۵۷۶ میلیون تومان خرج کنید که این عدد در قیمت کارخانه به ۲۹۳ و ۴۱۵ میلیون تومان کاهش پیدا می‌کند؛ اما تارا در کشور روسیه و با نام لادا پریورا ۲۰۲۳ با چه قیمتی به فروش خواهد رسید؟

طبق شایعات شنیده شده، لادا پریورا ۲۰۲۳ در نسخه دنده‌ای با قیمت یک میلیون روبل مهمان روس‌ها خواهد بود که این عدد تقریبا معادل ۵۰۰ میلیون تومان است. همچنین خبر می‌رسد که بسیاری از سیاستمداران روسی با واردات مستقیم این خودرو مخالفت کرده‌اند و انتقال فناوری و بومی سازی تارا را یکی از شروط واردات لادا Priora ۲۰۲۳ یا همان سدان تارا ایران خودرو در روسیه عنوان کرده‌اند. پس از همین حالا می‌توان گفت که تارا اولین خط مونتاژ خارجی خود را در کشور روسیه خواهد داشت.

قیمت باورنکردنی تارا در روسیه | روس‌ها برای واردات این خودروی ایرانی شرط گذاشتند

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید