علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت در نشست خبری امروز به بستری شدن آقای وزیر در بیمارستان اشراه کرد و گفت: بندی از آقاس رستم قاسمی عیادت کرده و ایشان از شنبه به محل کار باز می گردند.

رستم قاسمی در بیمارستان بستری شد / وزیر راه چه زمانی به محل کار باز می‌گردد؟

به گزارش سلام نو به نقل از مهر، علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت امروز (سه شنبه) در نشست خبری با بیان اینکه در آستانه ۱۷ شهریور و سالروز کشتار جمعی از مردم عزیز کشورمان به دست رژیم پهلوی هستیم، گفت: در انتهای هفته دولت، دولت میهمان مقام معظم رهبری بود که مثل همیشه رهنمودهای امیدبخش و راهگشای ایشان برای هیئت دولت و عموم مجریان دستگاه‌های اجرایی عنوان شد و با نکات متعدد و توصیه‌هایی که ایشان داشتند، دولت مصمم شد سرعت بیشتری داشته باشد و جلسات مشترکی از سوی وزرا و معاونین آنها برگزار و به تفصیل موارد گفته شد و تقسیم کار صورت گرفت.

پیش بینی می‌کنیم ۵ میلیون نفر در اربعین شرکت کنند

وی افزود: در آستانه حادثه عظیم و بی نظیر اربعین حسینی هستیم و علاقه داریم در این رویداد بزرگ مشارکت داشته باشیم. پس از فروکش کرونا پیش‌بینی این است که حجم مشارکت بالا باشد و حضور حدود ۵ میلیون نفر پیش‌بینی شده است. در گذشته این آمار چیزی نزدیک به ۱۰۰ هزار نفر بوده است. این پیش‌بینی باعث می‌شود حجم اقدامات، گسترده باشد که دولت پیش از این ستاد اربعین را برگزار کرد و رئیس جمهور چندین جلسه برای آمادگی این سفر داشتند.

سخنگوی دولت بیان کرد: طبیعتاً علاقه مشتاقان به حضور در این گردهمایی نیازمند همراهی و همکاری همه از جمله دولت و مردم برای فراهم کردن زیرساخت‌های لازم برای تسهیل مقدمات سفر است. هم در ایران و هم در عراق نیاز به هم افزایی جدی میان همه بخش‌ها داریم.

بهادری جهرمی افزود: دولت در این راستا سعی کرده زیرساخت‌های کشور را فعال کند؛ ۱۰ فرودگاه در کشور برای این سفر آماده شده است و به منظور تسهیل تردد مرزهای زمینی به ۶ مرز افزایش پیدا کرد و همچنین قطار تهران، کربلا هم فعال شده است. البته این ظرفیت‌ها باز هم با حجم انبوه زوار همخوانی ندارد و ممکن است با مشکلات و سختی‌هایی همراه باشد.

وی با بیان اینکه از مردم به عنوان اصلی‌ترین بدنه این حرکت مردمی تشکر می‌کنم و علاوه بر آن از بخش‌های مختلف که کمک کار تسهیل این مورد هستند نیز تشکر می‌کنم، افزود: امروز ۶ مرز زمینی وجود دارد تا بار سفر در بخش‌های مختلف توزیع شود. توصیه می‌شود با وسیله شخصی تردد صورت گیرد. برای حداکثری کردن ظرفیت ناوگان و کنترل هزینه‌ها اقداماتی انجام شده و میز خدمتی از دولت در وزارت راه و شهرسازی مستقر هستند تا به تخلفات احتمالی رسیدگی کنند.

سخنگوی دولت اضافه کرد: در خصوص بیمه اربعین تلاش شد که مبلغ بیمه سفر افزایش پیدا نکند اما خدمات سفر اعم از درمان و بستری و… ۲۵ درصد افزایش داشته است و با همکاری‌های صورت گرفته ویزا حذف شده و بخشی از هزینه‌ها کاهش یافته است.

بهادری جهرمی افزود: تسهیلات پنج میلیون تومانی برای سرپرست‌های خانوار و سه میلیون تومان برای زوار انفرادی در نظر گرفته شده است که به صورت صددرصد برخط قابلیت دریافت دارد.

ارائه خدمات اینترنت رایگان برای زائران اربعین

وی با اشاره به اینکه یکی از مشکلات مردم، مربوط به حوزه ارتباطات بود، اظهار کرد: بیش از ۳۰ کابل سیار برای فراهم شدن آنتن دهی بهتر در نظر گرفته شده است و بالنی هم برای اعطای اینترنت رایگان در مرز مهران جای‌گذاری خواهد شد که از شنبه انجام می‌شود. اعطای اینترنت رایگان در بخش‌هایی از مسیر پیاده روی اربعین با همکاری دو کشور تعبیه شده است.

سخنگوی دولت خاطرنشان کرد: تماس رایگان صوتی با تلفن‌های ثابت و سیار کشور برای زوار فراهم خواهد شد. پیام رسان «بله»، برای اعلام وضعیت و موقعیت زائرین بدون نیاز به اینترنت نیز فعال شده است. یکی از شرکت‌ها نیز امکان اشتراک گذاری وسیله نقلیه را برای زائرین فراهم کرده است تا زوار بتوانند با هم به مرز رفت و برگشت داشته باشند و اسنپ، تپسی، ماکسیم هم با همین خدمات فعال شدند و پزشکی آنلاین برای زوار نیز فراهم خواهد شد. در حوزه فناوری نوین، اقدامات خوبی برای تسهیل امور زائران تعبیه شده است.

بهادری جهرمی گفت: درخواست ما از مردم همراهی و همکاری است، زیرا با این حجم سفر طبیعتاً نواقص و مشکلاتی وجود خواهد داشت و امکانات کافی نخواهد بود در صورتی که طبق دستورات رئیس‌جمهور همه دستگاه‌ها موظف شدند همه امکانات خود را در این مسیر به کار بگیرند.

مصمم هستیم «درگاه ملی خدمات دولت هوشمند» را فعال کنیم

وی در رابطه با آمار و ارقام پیوستن دستگاه‌ها به درگاه مشترک خدمات الکترونیک دولت، اظهار کرد: پیوستن به این درگاه دو دهه است که مطرح است و دولت مصمم است این «بارِ زمین مانده» را نیز بردارد مانند قانون مربوط به آزادسازی سواحل. دولت مصمم است درگاه دولت الکترونیک را حتماً به صورت پنجره واحد اجرایی کند. گزارش آمار پیوستن‌ها در جلسه هیئت دولت قرائت می‌شود و رئیس‌جمهور هم تأکید برای پیوستن به درگاه دارند تا دستگاه‌هایی که امکان و زیرساخت پیوستن ندارند به صورت شفاف آن را به مردم اعلام کنند.

سخنگوی دولت افزود: بیش از ۳۰ دستگاه به این درگاه پیوستند و امیدوار هستیم با پیگیری خوب رسانه ملی و همکاری و همدلی دولت و مجلس و سایر بخش‌های حاکمیتی تا پایان شهریور عدد قابل قبولی از پیوستن دستگاه‌ها به این سامانه داشته باشیم.

بهادری جهرمی در رابطه با تأکیدات مقام معظم رهبری پیرامون حمل و نقل و تأثیر آن بر اقتصاد و برنامه دولت برای تسریع تاکید مقام معظم رهبری، بیان کرد: یکی از سیاست‌های دولت تقویت و توسعه مسیرهای تجاری بوده و اقدامات بسیار خوبی در این راستا صورت گرفته است و مسیرهایی هم تا حدودی فعال شدند.

وی اضافه کرد: راه آهن رشت و آستارا در مسیر تحقق و اجرایی شدن قرار دارد و بیش از ۴۰ متر آن در حال اجرا است و ما بقیه آن در حال تأمین راه و مسیر است. ان شاءالله وزیر راه پایان شهریور ماه سفری به آذربایجان خواهند داشت که یکی از محورهای اصلی آن پیگیری مسیر مورد اشاره است.

علت بستری شدن وزیر راه!

سخنگوی دولت در رابطه با عیادت وی از وزیر راه و شهرسازی و آخرین وضعیت او، افزود: وزیر راه به دلیل ضربه‌ای که در جریان حادثه‌ای در منزل به کمر وی وارد شده بود، بستری شد و تزریقی هم به ستون فقرات داشت. به حمدالله بهبود نسبی حاصل شده است و او در این مدت کار را در منزل پیگیر بودند و از شنبه هم در وزارتخانه و جلسات دولت حضور یافتند.

بهادری جهرمی در رابطه با اقدامات دولت برای تدوین نقشه جامع، طبق تاکید رهبر انقلاب، خاطرنشان کرد: باز هم از بیانات راهگشای مقام معظم رهبری و تعریف‌های کم سابقه ایشان از دولت تشکر می‌کنم. دولت خود را مکلف می‌کند وارد میدان حل مشکل شود و با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری برای حضور در میدان، نکته‌ای مطرح شد و آن این بود که برنامه باید روی میز کار باشد و سند تحول دولت مردمی در این راستا تدوین شده و راهبردها و راهکارها احصا شده است.

مأموریت رئیس جمهور به میرکاظمی / ‌‬موضع گیری درباره مذاکرات

وی اضافه کرد: در حوزه اطلاع رسانی این سند هم تصمیم گیری هایی صورت گرفته است. برنامه سند تحول دولت مردمی به صورت عمومی منتشر شده و باید برای ترویج و گشایش آن کار شود. دولت از هرگونه برنامه‌ای در راستای تحقق این سند استقبال می‌کند. رئیس‌جمهور، رئیس سازمان برنامه و بودجه را مکلف به تقویت این برنامه کرد و وزارت‌های ستادی، تضمین کننده حرکت دولت خواهند بود.

سخنگوی دولت در رابطه با مذاکرات گفت: گفتگوهای در زمینه توافق ادامه دارد، اما طرف مقابل باید از زیاده خواهی دست بردارد. تضمین‌ها باید اطمینان آور باشد و راستی آزمایی های علمی و عملی صورت گیرد و ادعاهای سیاسی درباره پادمان هم باید بسته شود.

اقدامات دولت برای جلوگیری از تکرار قطعی آب در کشور

بهادری جهرمی در رابطه با وضعیت آب استان همدان و اقدامات دولت برای جلوگیری از تکرار آن در استان‌های دیگر، ادامه داد: بحران کم آبی و خشکسالی بحران جهانی است و تدابیر برای مواجهه با این بحران باید پیش از این صورت می‌گرفت. اقدامات انجام شده تناسبی با بحران‌ها ندارد و پیش‌بینی تنش‌های گسترده وجود داشت و ابتدای تشکیل دولت، وزارت نیرو برای ۳۰۰ نقطه پیش‌بینی تنش آبی داشت.

وی اظهار کرد: مجموعه وزارت نیرو هم طرح‌های متوقف شده را تسریع کرد و هم طرح «میانبری» را تدوین کرد. در حوزه همدان نیز طرح میانبری در نظر گرفته شد تا ضرب الاجلی تنش آبی را جبران کنند تا به تدریج طرح‌های بلند مدت تری در نظر گرفته شود. جبهه کاری در این زمینه به چندین جبهه افزایش پیدا کردند. امیدوار هستیم با همراهی مردم برای اصلاح شیوه آبیاری و … شاهد کاهش بحران‌ها و تنش‌های آبی باشیم.

سخنگوی دولت در رابطه با نرخ مصوب بلیط هواپیما و تخلف‌های صورت گرفته در این زمینه، خاطرنشان کرد: متأسفانه در ایام شلوغی مثل اربعین شاهد تخلفات هواپیمایی و شرکت‌های حمل و نقل هستیم. یکی از تدابیر وزارت راه مصوب کردن نرخ قابل قبول بود و از طرفی هم امکان فروش بلیط را فقط از سوی شرکت هواپیمایی مجاز می‌داند، البته ظرفیت ناوگان هوایی و پذیرش فرودگاه نجف و بغداد کشش میزان تقاضای زوار را ندارد و بخشی از این مشکلات برای تأمین بلیط باید از تأمین مسیرهای جایگزین انجام شود.

بهادری جهرمی افزود: در تمامی فرودگاه‌ها نیز میز خدمتی از خود وزارت راه جای گذاری شدند که به تخلفات رسیدگی کنند. از شرکت‌های هواپیمایی می‌خواهم با مردم و زائرین همراهی داشته باشند.

کد خبرنگار: ۱۴
۱دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید