سازمان هواشناسی در گزارش امروز خود ۱۵ شهریور ۱۴۰۱ از بارش شدید باران در ۴ استان خبر داد و گفت: دما در بعضی استان‌ها تا ۱۲ درجه کاهش می یابد.

گزارش هواشناسی ۱۵ شهریور ۱۴۰۱ / دمای هوا در کدام استان‌ها کاهش می‌یابد؟

به گزارش سلام نو به نقل از همشهری آنلاین، سازمان هواشناسی کشور از بارش باران، کاهش دما، نفوذ گرد و غبار و خیزش گرد و خاک در بعضی نقاط کشور خبر داد.

آخرین داده‌های سازمان هواشناسی کشور نشان می‌دهد که امروز (۱۵ شهریورماه) در استان‌های گیلان، مازندران، اردبیل، شمال و شرق آذریایجان شرقی و شمال آذربایجان غربی و چهارشنبه (۱۶ شهریورماه) در استان‌های گیلان، اردبیل، مازندران، آذربایجان شرقی، شمال آذربایجان غربی و ارتفاعات البرز غربی و مرکزی بارش باران گاهی رعد و برق و وزش باد شدید رخ خواهد داد که بارش در گیلان، اردبیل، غرب مازندران و شمال آذربایجان شرقی از شدت بیشتری برخوردار است.

پنج‌شنبه (۱۷ شهریورماه) در گیلان، مازندران و برخی مناطق اردبیل، گلستان، شمال آذربایجان شرقی و شمال آذربایجان غربی و جمعه (۱۸ شهریورماه) در گیلان، مازندران، برخی مناطق اردبیل و شرق آذربایجان شرقی بارش پیش‌بینی می‌شود.

شنبه (۱۹ شهریورماه) بارش در استان‌های ساحلی دریای خزر و بخش‌هایی از شمال شرق کشور ادامه خواهد یافت.

از امروز تا پنج‌شنبه دما در گیلان، مازندران و اردبیل بین ۸ تا ۱۲ درجه سانتیگراد و در گلستان و شمال غرب کشور بین ۴ تا ۷ درجه سانتیگراد کاهش می‌یابد.

امروز در نوار شرقی کشور، چهارشنبه و پنج‌شنبه (۱۶ و ۱۷ شهریورماه) در نوار شرقی و شمال غرب کشور در برخی ساعات وزش باد نسبتا شدید پیش‌بینی می‌شود که خیزش گرد و خاک در برخی از این مناطق انتظار می‌رود.

جمعه (۱۸ شهریورماه) در نوار شرقی، شنبه (۱۹ شهریورماه) در شمال شرق، شرق، بخش‌هایی از مرکز و جنوب غرب کشور وزش باد شدید و در برخی از این مناطق خیزش گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود.

از امروز تا پنج‌شنبه نفوذ گرد و خاک از کشور عراق به نوار مرزی کرمانشاه، ایلام و خوزستان دور از انتظار نیست‌.

از امروز تا پایان هفته جاری تداوم جریانات جنوبی روی خوزستان سبب افزایش رطوبت و شرجی شدن مناطق غربی، مرکزی و جنوبی این استان می‌شود.

امروز تا آخر هفته دریای خزر و از اواخر وقت امروز تا پنج‌شنبه دریای عمان و تنگه هرمز مواج خواهد بود.

گرم ترین و سردترین نقاط کشور

آسمان تهران فردا (۱۶ شهریور) صاف تا قسمتی ابری و گاهی وزش باد با احتمال گرد و خاک با حداقل دمای ۲۲ و حداکثر دمای ۳۴ درجه سانتیگراد و طی ‌پنج‌شنبه (۱۷ شهریور) کمی ابری، گاهی وزش باد با حداقل دمای  ۲۳ و حداکثر دمای ۳۵ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

طی امروز و فردا (۱۵ و ۱۶ شهریور) اهواز با دمای ۴۵ و۴۶ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و شهرکرد با دمای ۸ و ۹ درجه سانتیگراد سردترین مراکز استان‌ کشور هستند.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید