به گفته ولودیمیر زلنسکی رئیس‌جمهور اوکراین، برای دومین بار نیروگاه هسته‌ای اوکراین در یک قدمی فاجعه قرار دارد.

نیروگاه هسته‌ای زاپوریژیا «یک قدم تا فاجعه تشعشع» فاصله دارد

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، ولودیمیر زلنسکی رئیس‌جمهور اوکراین هشدار داد که نیروگاه هسته‌ای زاپوریژیا «یک قدم تا فاجعه تشعشع» فاصله دارد، زیرا گلوله باران روسیه در روز دوشنبه به یکی از خطوط انتقال برق آن آسیب زده است.

به گزارش خبرگزاری رسمی فرانسه، رئیس جمهور اوکراین دوشنبه شب گفت: امروز آخرین خط انتقال نیرو که نیروگاه را به سیستم انرژی اوکراین وصل می‌کرد به دلیل گلوله باران تحریک آمیز روسیه آسیب دید.

زلنسکی افزود، این دومین بار است که نیروگاه زاپروژیا به دلیل اقدامات روسیه، در یک قدمی فاجعه قرار گرفته است."

وی تصریح کرد: من این واقعیت را که روسیه در حال حاضر، این اقدامات را درست در آستانه نتیجه‌گیری آژانس بین‌المللی انرژی اتمی انجام می‌دهد، بسیار معنادار می‌دانم.

زلنسکی اظهار کرد، گلوله باران منطقه به این معنی است که دولت روسیه اهمیت نمی‌دهد که آژانس بین المللی انرژی اتمی چه می‌گوید و جامعه بین‌المللی چه تصمیمی می‌گیرد. روسیه تنها علاقه‌مند است که وضعیت را در طولانی‌ترین زمان در بدترین حالت ممکن حفظ کند.»

زلنسکی: مسکو یک کشور تروریستی است

رئیس جمهور اوکراین از جامعه جهانی خواست تا مسکو را به عنوان یک کشور تروریستی به رسمیت بشناسد و تحریم‌ها علیه آن را تشدید کند.

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی (IAEA) روز دوشنبه اعلام کرد که اوکراین با آژانس تماس گرفته تا اطلاع دهد که یک خط برق پشتیبان که به نیروگاه زاپوریژیا متصل است، برای رفع مشکل باید قطع شود.

این تحولات در حالی اتفاق می‌افتد که دو کارشناس آژانس بین‌المللی انرژی اتمی قرار است برای نظارت بر نیروگاه هسته‌ای در محل باقی بمانند، زیرا نگرانی‌هایی از وقوع یک حادثه هسته‌ای احتمالی وجود دارد.

رافائل ماریانو گروسی مدیرکل آژانس انرژی بین‌المللی اتمی روز سه‌شنبه گزارشی درباره وضعیت ایمنی، امنیت و پادمان‌های هسته‌ای در اوکراین منتشر خواهد کرد و سپس در این خصوص به شورای امنیت سازمان ملل توضیح خواهد داد.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید