۱۵ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۵
کد خبر: 55386165

در چهارچوپ مرحله یک هشتم نهایی قهرمانی مردان جهان، تیم ملی والیبال کشورمان به مصاف غول والیبال جهان می‌رود.

ایران به مصاف غول والیبال می‌رود

به گزارش سلام نو به نقل از خبرآنلاین، سروقامتان والیبال کشورمان از ساعت ۲۳ و ۳۰ دقیقه روز سه‌شنبه ۱۵ شهریور به مصاف برزیل خواهند رفت. برنده این دیدار در مرحله یک چهارم نهایی به مصاف برنده دیدار صربستان با آرژانتین خواهد رفت.

والیبال مردان ایران پس از قبول شکست ۳ بر۱ مقابل هلند و صعود به عنوان تیم دوم مرحله گروهی، لیوبلیانا را به مقصد کاتوویتسه لهستان ترک کرد.

تیم ملی پس از استراحتی کوتاه، استارت تمرینات خود را در لیوبلیانا زد. ملی پوشان ضمن توجه به نکات تکنیکی، تاکتیکی و روانی که توسط بهروز عطایی و کادر فنی بازگو می‌شد، با نشاط و انگیزه خاصی تمرینات را دنبال کردند.

در اولین روز تمرینات، طبق برنامه ابتدا ملی‌پوشان زیر نظر یاناس به گرم کردن مشغول شدند و در ادامه زیر نظر کادر فنی برنامه‌های بازی با برزیل را مرور کردند. بارها بهروز عطایی تمرین را متوقف می‌کرد و نکاتی را به بازیکنان تذکر می‌داد.

پس از برگزاری تمرینات توپی، بازیکنان راهی سالن بدنسازی شدند و حدود ۳۰ دقیقه کار با وزنه انجام دادند.

جدال سخت مقابل غول والیبال

در تمرین‌های بعدی، بهروز عطایی، سرمربی تیم ملی در ابتدا از ملی‌پوشان خواست که تمرینات را به صورت جدی‌تر دنبال کنند و شرایط بازی با برزیل را یک بار دیگر برای آن‌ها به صورت خلاصه تشریح کرد.
در ادامه بازیکنان زیر نظر یاناس(مربی بدنساز) بدن خود را گرم کرده و به انجام کارهای توپی مشغول شدند.

عطایی و دستیارانش بیشتر از تمرینات گذشته عملکرد بازیکنان را زیرنظر گرفتند و بارها سرمربی تیم با ایجاد وقفه در تمرین، نکاتی را به ملی‌پوشان تذکر داد.

در روز یک‌شنبه، تیم ملی لهستان هم به هتل محل اسکان سایر تیم‌ها آمد تا تمام تیم‌ها در شرایط برابر خود را برای حضور در مرحله حذفی آماده کنند.

جدال سخت مقابل غول والیبال

در مجموع ۱۹ دوره برگزار شده رقابت‌های والیبال قهرمانی مردان جهان، تیم‌ ملی والیبال مردان برزیل با سه قهرمانی و دو نایب قهرمانی پرافتخارترین تیم حاضر در این رقابت‌ها محسوب می‌شود. البته روسیه افتخارات بیشتری نسبت به برزیل دارد، اما روس‌ها در این دوره از مسابقات حضور ندارد.

والیبال مردان برزیل همچنین از سال ۱۹۶۴ که برای نخستین بار در بازی‌های المپیک شرکت کردند تا کنون ۱۴ دوره در این رویداد مهم ورزشی جهان حضور داشتند، که سه مقام قهرمانی در سال‌های ۱۹۹۲، ۲۰۰۴ و ۲۰۱۶ از جمله افتخارات این تیم است.

تیم ملی والیبال مردان برزیل سه مدال نقره المپیک هم در گنجینه افتخارات خود دارد که نشان می‌دهد شش بار در دیدار نهایی المپیک حضور داشته است، تجربه‌ای گران‌بها که والیبال بسیاری از کشورها در حسرت یک دوره آن هستند.

برزیل و نایب قهرمانی 

زردپوشان برزیل با ۱۰ قهرمانی، هفت عنوان نایب قهرمانی و چهار نشان برنز و مقام سومی، ۲۱ بار هم در لیگ جهانی و لیگ ملت‌ها بر روی سکو رفته است.

برزیل در در پایان مرحله گروهی مسابقات قهرمانی مردان جهان ۲۰۲۲ با سه برد و ۸ امتیاز در صدر جدول گروه و رتبه پنجم جدول ۲۴ تیمی این رقابت‌ها قرار گرفت تا حریف تیم ملی والیبال ایران در مرحله نخست حذفی شود.

دو تیم ایران و برزیل در طول تاریخ ۱۹ بار به مصاف یکدیگر رفتند که ایران تنها سه بار فاتح میدان شده است و در ۱۶ مسابقه مغلوب این تیم قدرتمند شده است.

آخرین رویارویی دو تیم ملی ایران و برزیل به هفته دوم لیگ ملت‌ها سال ۲۰۲۲ برمی‌گردد که شاگردان بهروز عطایی سوم تیرماه سال جاری سه بر صفر مغلوب این تیم شدند و دیدار روز ۱۵ شهریور فرصت مناسبی برای جبران این شکست برای تیم ملی ایران بعد از ۷۴ روز است.

نتایج کامل دیدارهای ایران و برزیل به قرار زیر است:
۱۹۹۱ (جام جهانی): ایران (۰) – برزیل (۳)
۲۰۰۹ (جام قهرمانان): ایران (۱) – برزیل (۳)
۲۰۱۱ (جام جهانی): ایران (۰) – برزیل (۳)
۲۰۱۳ (جام قهرمانان): ایران (۱) – برزیل (۳)
۲۰۱۴ (لیگ جهانی): ایران (۲) – برزیل (۳)
۲۰۱۴(لیگ جهانی): ایران (۳) – برزیل (۰)
۲۰۱۴(لیگ جهانی): ایران (۳) – برزیل (۲)
۲۰۱۴ (لیگ جهانی): ایران (۲) – برزیل (۳)
۲۰۱۴(لیگ جهانی): ایران (۳) – برزیل (۱)
۲۰۱۶ (لیگ جهانی): ایران (۰) – برزیل (۳)
۲۰۱۶ (لیگ جهانی): ایران (۱) – برزیل (۳)
۲۰۱۷ (لیگ جهانی): ایران (۱) – برزیل (۳)
۲۰۱۷ (جام قهرمانان): ایران (۰) – برزیل (۳)
۲۰۱۸ (لیگ ملت‌ها): ایران (۲) – برزیل (۳)
۲۰۱۹ (لیگ ملت‌ها): ایران (۲) – برزیل (۳)
۲۰۱۹ (لیگ ملت‌ها): ایران (۲) – برزیل (۳)
۲۰۱۹ (جام جهانی): ایران (۱) – برزیل (۳)
۲۰۲۱ (لیگ ملت‌ها): ایران (۱) – برزیل (۳)
۲۰۲۲ (لیگ ملت‌ها): ایران (صفر) – برزیل (۳)

شکست شاگردان عطایی مقابل پرافتخار جهان/عکس - خبرآنلاین

فدراسیون جهانی والیبال هم با انتشار مطلبی درمورد مصاف ایران و برزیل نوشت: «آخرین بازی مرحله حذفی این دوره از مسابقات، دیدار برزیل و ایران خواهد بود. برزیل به عنوان نماینده آمریکای جنوبی در بازی اول مرحله مقدماتی ۲ ست را به کوبا واگذار کرد اما پس از آن موفق شد روند خوب خود را آغاز کند. برزیل در مرحله مقدماتی کوبا، ژاپن و قطر را شکست داد و با ۸ امتیاز صدرنشین شد.»

میلاد عبادی‌پور (کاپیتان)، امیرحسین اسفندیار، مرتضی شریفی، محمدجواد معنوی نژاد، علی‌اصغر مجرد، امیرحسین توخته، مهدی جلوه، شهروز همایونفرمنش، امین اسماعیل‌نژاد، صابر کاظمی، جواد کریمی، محمدطاهر وادی، محمدرضا حضرت‌پور و محمدرضا موذن یاران ایران هستند و بهروز عطایی، اکبر محمدی (سرپرست)، علیرضا طلوع‌کیان و احمد لاهوتی (مربیان)، رضا نصیری (پزشک)، رضا قلی‌پور (تراپیست)، یاناس (مربی بدنساز) و حسین خوریانی (آنالیزور) اعضای کادر فنی تیم ملی والیبال ایران در این مسابقات هستند.

جدال سخت مقابل غول والیبال

محمدرضا داورزنی، رئیس فدراسیون والیبال هم به لهستان رفته تا پیش از دیدار حساس با برزیل در کنار ملی پوشان حاضر باشد.

تا این لحظه تیم‌های، اسلوونی، ایتالیا، آمریکا، لهستان و اوکراین موفق شدند به مرحله بعدی صعود کنند. نکته قابل توجه شکست تحقیرآمیز و ۳ بر هیچ هلند مقابل اوکراین است.

امیرحسین اسفندیار ملی پوش قدرتی زن تیم ملی درباره مصاف با برزیل گفت: «قطعاً تمام بازیکنان انگیزه بالای دارند، چون یک بازی بسیار مهم درپیش داریم که بسیار سرنوشت ساز است. اگر بتوانیم بازی را ببریم و به مرحله بعد صعود کنیم در واقع نتیجه‌ای خوبی کسب کردیم.»

اسفندیار ادامه داد: «کسب پیروزی مقابل برزیل هم برای بازیکنان خوب است و هم برای والیبال ایران؛ به همین دلیل همه یکدل شده اند و دوست دارند که بهترین نتیجه را کسب کنیم که هم مردم و هم خودمان از نتیجه ای که کسب می‌شود، خوشحال باشیم.»

او درخصوص واکنش اعضای کادر فنی و بازیکنان تیم ملی برزیل پس از مشخص شدن برنامه مرحله حذفی گفت: «من خودم با هیچکدام از بازیکنان و اعضای کادر فنی برزیل صحبت نکردم، اما یکی از بازیکنان که این کار را کرده بود می‌گفت که برزیلی ها از اینکه قرار است با ایران بازی کنند راضی نیستند.»

لوکارلی بازیکن با تجربه و پرافتخار تیم برزیل درباره این مصاف گفت: «اینجا مسابقات قهرمانی جهان است و شرایط و موقعیت متفاوتی دارد. نمی‌توانیم بردهای قبلی را به حساب پیروزی در بازی روز سه‌شنبه بگذاریم. امیدوارم برزیل برنده شود.»

لوکارلی درخصوص شناختش از بازیکنان ایران، گفت: «همچون لیگ ملت‌ها، پشت خط زن تیم ملی ایران خیلی خوب است، اما فکر می کنم بازیکنان خوب دیگری هم در تیم ایران حضور داشته باشند، مثل عبادی‌پور که من مدت‌ها است او را می شناسم. مدافع وسط ایران در لیگ ملت ها خیلی خوب بود.»

او ادامه داد: «پاسور تیم ملی والیبال ایران با وجود این‌که اولین یا دومین تجربه اش را پشت سر می‌گذارد، خیلی خوب بازی می‌کند. در مجموع ایران تیمی است که بازیکنان خوبی دارد.»

دریافت کننده تیم ملی والیبال برزیل در پاسخ به این سئوال که چه تیمی قهرمان این دوره از مسابقات خواهد شد، تصریح کرد: «بازی به بازی فکر می کنیم و می خواهیم به فینال رسیده و قهرمان شویم، در حال حاضر تمرکز تیم برزیل روی بازی با ایران است.»

او در واکنش به این پرسش که دوست داشتید در این مرحله با چه تیمی روبرو شوید، اظهار داشت: «به تیم خاصی فکر نمی کنم. تیم های خیلی خوب زیاد در این تورنمنت حضور دارند که می توانیم با آنها بازی کنیم، اما این موضوع مهم است که بعد از بازی با آنها خوشحال باشیم. اینکه بتوانیم خوب بازی کنیم بسیار مهم است.»

علی رغم سختی بازی مقابل غول والیبال دنیا، نباید از یاد ببریم که ملی پوشان والیبال چه طور در موقعیت‌هایی که فکرش را هم نمی‌کردیم، حماسه آفرین بودند. برزیل پرافتخار ترین تیم دنیا است اما، تیم کشورمان با تمرکز و روحیه بالا و با توجه به بازیکنان موفقی که در هر پست دارد می‌تواند از این سد بزرگ عبور کند تا برای اولین بار در تاریخ والیبال ایران موفقی شود به رقابت ‌های دور یک چهارم نهایی راه پیدا کند، آن هم با یک مربی وطنی.

جدال سخت مقابل غول والیبال

کد خبرنگار: ۲۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید