استان مازندران زیبایی‌های فراوانی دارد که گردشگران را به سمت خود می‌کشد. یکی از زیبایی‌های چشم‌نواز مازندران دیو چشمه است که در نوشهر قرار گرفته و عمقی نیم متری دارد.

چشمه‌ای با عمق نیم متر در مازندران

سلام نو - سرویس گردشگری: در منطقه کجور نوشهر در استان مازندران چشمه زلالی است که به آن " دیوچشمه" می گویند، آبی زلال که از زیر زمین می جوشد. دهانه سنگی که آب چشمه از زیر آن میجوشد، همانند دهان یک دیو باز شده اما به جای آتش، از دهانه آن، آب گوارا به بیرون می جهد.

این چشمه نیم متر عمق، پنج متر طول و حدودا سه متر عرض دارد. کمی پایین‌تر از چشمه، پلکانی موزاییک‌کاری‌شده قرار گرفته است. این چشمه دیدنی را به دلیل آب بسیار فراوان و گوارا، از دیرباز دیو چشمه یا چشمه بزرگ نامیده‌اند. آب چشمه در فاصله تقریبی ۱۰۰ متر، از طریق یک نهر سنگ‌چین‌شده به سمت یک توربین هدایت می‌شود و با به حرکت درآوردن آن، صحنه‌ای جذاب و فراموش‌نشدنی را می‌آفریند.

دیو چشمه نه تنها از نطر جاذبه‌های طبیعی بلکه آب آن نیز برای مصارف کشاورزی و مزارع پرورش ماهی مناسب است. میزان آبدهی این چشمه بین ۱۸۶ تا ۲۷۰ ‪لیتر در ثانیه است.

چشمه‌ای با عمق نیم متر در مازندران

مناسب‌ترین فصل سفر

آب این چشمه در فصل تابستان بیش از فصل زمستان سرد و یخ است که این بر جاذبه این چشمه رویایی افزوده است. 

فضای سبز و وجود انواع گونه‌های درختی و درختچه‌ای در حاشیه،این چشمه را به مکان رویایی مبدل ساخته که در تمام فصل‌های سال گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند.

چشمه‌ای با عمق نیم متر در مازندران

جشن عروسی در دیو چشمه

بسیاری از زوج‌های جوان کجوری هنگامی جشن عروسی به پای این چشمه می‌آیند تا با نوشیدن جرعه آبی،همه مهر و طراوت به یکدیگر هدیه دهند و هم به رسم یادگار و برای گرامی داشت این روز خجسته عکس و فیلمی بگیرند. 

به رغم اینکه سالانه شمار زیادی برای طبیعت گردی به این چشمه سفر می‌کنند اما طرح مناسب و امکانات لازم رفاهی و تفریحی در این منطقه پیش بینی نشده است.  این در حالی است که دیوچشمه به لحاظ نزدیکی به شهرهای نوشهر و چالوس و همجواری با دهکده ویژه گردشگری کندلوس، قابلیت‌های زیادی برای توسعه گردشگری در منطقه دارد. همچنین به گفته اهالی آنجا ، فاصله بین جاده اصلی تا چشمه کمتر از یکصد متر است که دره‌ای بین آن واقع است که نیاز به ساخت پل دارد.

کد خبرنگار: ۲۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید