۱۷ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۶
کد خبر: 55386010

جاذبه‌های گردشگری سوئد از کاخ‌های مجلل و شهرهای باستانی گرفته تا مناظر وسیع قطب شمال و هتل معروف یخی را شامل می‌شود.

۴ جاذبه برتر گردشگری در سوئد + عکس

سلام نو-فاطمه عرب‌زاده: سوئد با تاریخ غنی و مناظر متنوع، بهشت مسافران است. این کشور آب‌وهوای کاملا تمیزی دارد و هزاران هکتار جنگل بکر و دریاچه‌های باشکوه برای کاوش دارد.

جاده‌ها و حمل‌ونقل عمومی سوئد عالی هستند. این کشور مردم خونگرمی دارد. تاریخ حیرت‌انگیز آن، از مهاجمان بدنام وایکینگ گرفته تا سلسله‌های سلطنتی و دسیسه‌های امپراتوری را به تصویر میکشد.

جاذبه‌های گردشگری سوئد از کاخ‌های مجلل و شهرهای باستانی گرفته تا مناظر وسیع قطب شمال و هتل معروف یخی را شامل می‌شود. کارهای زیادی برای انجام دادن در این کشور وجود دارد و شما می‌توانید زمان زیادی برای لذت بردن از ماجراجویی‌های فضای باز و گنجینه‌های تاریخی آن بگذارید.

برای اینکه به شما کمک کنیم از برنامه سفر خود به سوئد نهایت استفاده را ببرید، فهرستی از برترین جاذبه‌های گردشگری در این کشور را گردآوری کرده‌ایم.

  1. گاملا استن، استکهلم

۴ جاذبه برتر گردشگری در سوئد + عکس

شهر قدیمی استکهلم یک منطقه کوچک است که در اواسط قرن سیزدهم شکل گرفت. بخش اعظمی از محوطه قرون‌وسطایی آن همچنان باقی مانده است. جذابیت آن در معماری مسیرهای باریک و خیابان‌های سنگفرش شده در اطراف میدان‌های آن است، به‌ویژه میدان اصلی، استورتورگت که توسط خانه‌های بازرگانان قدیمی احاطه شده است.

در این محله، همراه با مغازه‌ها، رستوران‌ها و کافه‌های فراوان، موزه نوبل، موزه پست، کابینه سلطنتی سکه و چندین کلیسا را خواهید دید. همچنین اگر بتوانید اقامتگاه‌های مناسبی پیدا کنید، گزینه‌هایی ازجمله هتل‌های بوتیک لوکس، مهمانخانه‌ها و حتی مسافرخانه‌های مقرون‌به‌صرفه، منطقه خوبی برای اقامت است.

  1. موزه واسا، استکهلم

۴ جاذبه برتر گردشگری در سوئد + عکس

موزه واسا در استکهلم محبوب‌ترین موزه سوئد است و سالانه حدود یک‌میلیون بازدیدکننده را به خود جذب می‌کند. از زمان افتتاح این موزه در سال ۱۹۹۰، بیش از ۲۰ میلیون نفر از این موزه بازدید کرده‌اند و فهمیدن دلیل آن کار سختی نیست.

در سال ۱۶۲۸، ناوگان امپراتوری سوئد، کشتی جنگی ۶۴ تفنگی واسا، در اولین سفر خود غرق شد. این کشتی برای بیش از سه قرن زیر آب‌های یخی قرار داشت تا اینکه در سال ۱۹۶۱ یک عملیات نجات فوق‌العاده انجام شد. اکنون بازدیدکنندگانی از سرتاسر جهان برای دیدن این کشتی جذاب می‌آیند.

این موزه پذیرای گردشگران از همه ملیت‌ها است و تورهای انگلیسی‌زبان و راهنمای صوتی در دسترس گردشگران هستند. بازدید از واسا که دارای ۱۰ نمایشگاه جداگانه و چهار کشتی موزه دیگر است، حداقل یک روز زمان می‌برد. یک فروشگاه و یک رستوران برای کسانی که می‌خواهند یک روز کامل را در آنجا بگذرانند قرار دارد.

  1. کانال گوتا، گوتنبرگ به استکهلم

۴ جاذبه برتر گردشگری در سوئد + عکس

کانال گوتا که اغلب به‌عنوان بزرگ‌ترین شاهکار مهندسی سوئد توصیف می‌شود، مربوط به اوایل قرن نوزدهم است و طول آن ۱۹۰ کیلومتر است. اکنون یکی از جاذبه‌های گردشگری برتر کشور است و چشم‌اندازی بی‌نظیر از قلب سوئد ارائه می‌دهد.

این کانال دارای ۴۷ پل است. شما می‌توانید یک قایق کرایه کنید و از این کانال دیدن کنید.

  1. اسکانسن و جورگاردن، استکهلم

۴ جاذبه برتر گردشگری در سوئد + عکس

اسکانسن، قدیمی‌ترین موزه روباز جهان و یکی از بزرگترین‌ موزههای جهان، دهکده‌ای تاریخی است که از خانه‌ها و مزرعه‌های سراسر سوئد تشکیل شده است. این ساختمان‌های چشمگیر و زیبا، فرهنگ روستایی و شهری را در دوره‌های مختلف از ۱۷۲۰ تا ۱۹۶۰ نشان می‌دهند.

در اینجا کلیساها، مدرسه‌ها، خانه‌های عمارت، مغازه‌ها، آسیاب‌ها، خانه‌های کارگران، مغازه‌های صنعتگران (شامل صحافی کتاب، چاپخانه، کفاش، قلع‌سازی، شانه‌ساز و شیشه‌گری)، نانوایی و غیره جمع‌آوری شده‌اند.

در این خانه‌ها، مزارع و کارگاه‌ها افرادی زندگی می‌کنند که کارهای روزمره را انجام می‌دهند، صنایع‌دستی و مهارت‌ها را به نمایش می‌گذارند و همچنین کارهای خانگی و کشاورزی را انجام می‌دهند. یک باغ‌وحش شامل حیوانات بومی سوئد و همچنین بخش‌هایی برای حیوانات عجیب‌وغریب و باغ‌وحش کودکان وجود دارد.

کد خبرنگار: ۲۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید