معاون وزیر جهاد کشاورزی درباره زمان صادرات دام زنده گفت: شیوه‌ نامه صادرات دام زنده تدوین شده و آماده صادرات است.

قیمت هر کیلو گوشت قرمز در بازار چند؟

به گزارش سلام نو به نقل از تجارت‌نیوز، قیمت گوشت قرمز در ۱۴ شهریور ۱۴۰۱ به شرح زیر است.

راسته با استخوان گوسفندی

۱۶۹,۰۰۰

ران کامل ممتاز گوسفندی

۱۷۸,۰۰۰

کف دست گوسفندی با ماهیچه

۱۶۲,۰۰۰

ران پاک کرده گوساله

۱۸۶,۰۰۰

سر دست پاک کرده گوساله

۱۶۷,۰۰۰

گردن گوسفندی

۱۳۵,۰۰۰

قلوگاه گوساله

۱۴۷,۰۰۰

گردن گوساله

۱۳۲,۰۰۰

قلم گوساله

۱۶,۰۰۰

سردست گوسفندی

۱۳۱,۰۰۰

ماهیچه گوساله

۱۶۵.۰۰۰

دمبالیچه گوسفندی

۸۹,۰۰۰

نیم شقه سردست گوسفند

۱۵۸.۰۰۰

شقه لاشه گوسفندی

۱۴۹,۰۰۰

نیم شقه ران گوسفندی

۱۸۵,۰۰۰

میزان تولید خوراک دام و طیور در کشور چقدر است؟

دماوندی‌نژاد، معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی از ظرفیت تولید ۲۷ میلیون تن خوراک دام و طیور در کشور خبر داد.

 حسین دماوندی‌نژاد، معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی در حاشیه بازدید از بیست و یکمین نمایشگاه بین‌ المللی دام و طیور در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسشی درباره جایگزینی خوراک دام داخلی و کیفیت این خوراک نسبت به نمونه وارداتی گفت: ایران ظرفیت تولید ۲۴ تا ۲۷ میلیون تن خوراک دام و طیور را دارد و به طور قطع این ظرفیت به امکان صادراتی کشور ما می‌افزاید.

دماوندی‌نژاد افزود: براساس توافقاتی که با مقامات اوکراین و روسیه انجام شده، به دنبال آن هستیم که نهاده‌های دامی این کشورها را از مسیر ایران به دیگر کشورها صادر شود.

این مقام مسئول درباره ذخایر مرغ کشور بیان کرد: اکنون ذخایر گوشت مرغ در کشور مطلوب است و هیچ کمبودی در این زمینه وجود ندارد و دستور توزیع گوشت مرغ منجمد به استان‌ها ابلاغ شده تا برای کنترل قیمت‌ ها از محل ذخایر به بازار، تزریق شود. معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی گفت: براساس آمارها، ماه گذشته میزان جوجه‌ ریزی ۹۰ میلیون قطعه بوده که پیش‌ بینی می‌شود این میزان، نیاز کشور را به طور کامل تامین کند.

دماوندی‌نژاد افزود: برای حمایت از تولیدکنندگان صنعت دام و طیور، قرار است در هفته پایانی شهریورماه جلسه‌ای با حضور معاون اول رییس جمهوری درباره پیشنهاد و تصمیم‌گیری اصلاح قیمت محصولات پروتئینی برگزار شود.

وی اضافه کرد: برای جبران کاهش حدود ۳۰ درصدی مصرف مرغ به دنبال توزیع کالابرگ هستیم تا به طور مجدد مصرف مرغ در کشور به شکل گذشته برگردد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: اصلاح ساختاری در حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی فرصت مهمی برای ظرفیت‌های صادراتی خوراک دام است، به‌طوری‌که با اصلاح قیمت‌ ها امکان خروج نهاده از کشور متوقف شده، و برعکس امکان سرازیر شدن نهاده‌ها از خارج به داخل بیشتر شده است.

دماوندی‌ نژاد با بیان اینکه مجوز صادرات عاملی برای افزایش قیمت‌ مرغ نیست، افزود: سیاست‌های صادرات و واردات برای تامین نیاز داخلی و حمایت از تولیدکنندگان است و صادرات مشکلی در این زمینه ایجاد نکرده است. به دنبال این هستیم که به بازارهای هدف اوراسیا، آفریقا و اروپا دسترسی پیدا کنیم.

قرنطینه پنج هزار رأس دام زنده پیش از صادرات
معاون وزیر جهاد کشاورزی با اعلام آغاز صادرات دام زنده، گفت: شیوه‌ نامه صادرات دام زنده تدوین شده، و بخشی از دام اکنون در قرنطینه، و آماده صادرات است به طوری که اولین محموله آن با پنج هزار رأس در قرنطینه قرار دارد. البته برای کنترل بازار داخلی، سقفی برای صادرات دام زنده تعیین شده است.

این مقام مسئول درباره ایجاد زنجیره‌ سازی واحدهای تولیدکننده طیور کوچک اضافه کرد: برای اقتصادی شدن واحدهای کوچک تولید طیور، باید خود به زنجیره‌ها وصل شوند که ما نیز به زنجیره‌ها ابلاغ کرده‌ایم که شرایط جذب این واحدها را فراهم کنند تا تولید آنها تحت یک برند به بازار عرضه شود که این اتفاق اکنون در حال انجام است که به اقتصادی شدن این واحدها کمک می‌کند.

دماوندی‌ نژاد ادامه داد: تولیدات بخش‌های زنجیره‌ای طیور اقتصادی هستند و قابلیت صادرات با قیمت تمام شده با سایر کشورها را دارند.

وی درباره حضور شرکت‌های خارجی در نمایشگاه بین‌المللی دام، طیور و آبزیان گفت: علاوه بر تولیدکنندگان ایرانی، ۱۶ شرکت خارجی و بازدیدکنندگان مختلفی از دیگر کشورها در این نمایشگاه حضور دارند که شرایط خوبی برای آزادسازی محصولات پروتئینی پس از طرح مردمی‌سازی یارانه‌ها به شمار می‌رود.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید