به گفته دکتر کمال حیدری معاون امور بهداشتی وزیر بهداشت، اصلی ترین نگرانی برای زئران اربعین در امسال گرمازدگی است و نگران واکسن نزده ها هستیم.

آمادگی کامل وزارت بهداشت برای خدمات رسانی به زائران اربعین

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، معاون امور بهداشتی وزیر بهداشت از فراهم کردن تمام امکانات بهداشتی برای خدمات رسانی به زوار در مرزهای کشور خبر داد و افزود: با همکاری وزارت بهداشت کشور عراق هم امکاناتی در این کشور برای زوار فراهم شده است.

دکتر کمال حیدری در سفر به کرمانشاه، با اشاره به آمادگی کامل حوزه بهداشت و درمان جهت خدمات رسانی به زوار در ایام اربعین، گفت: خوشبختانه تمام امکانات لازم در این زمینه در مرزها فراهم شده است.

وی از آماده باش دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور در ایام اربعین خبر داد و افزود: آماده باش دانشگاه هایی که در مسیر تردد زوار هستند، ویژه‌تر خواهد بود.

حیدری با اشاره به فعالیت شبانه روزی مراکز خدمات بهداشتی و درمانی در طول مسیر تردد زوار، گفت: همچنین پایگاه های اورژانس در تمام مسیرهای منتهی به مرزها مستقر شده و در حالت آماده باش ویژه قرار دارند.

وی از استقرار برخی امکانات بهداشتی و درمانی در کشور عراق با همکاری وزارت بهداشت این کشور خبر داد و افزود: با همکاری صورت گرفته در مسیر نجف تا کربلا به فاصله هر ۱۰۰ عمود، یک پایگاه هلال احمر برای خدمات رسانی در حوزه بهداشت و درمان مستقر شده است.

حیدری گفت: همچنین موکب‌هایی در شهرهای نجف و کربلا توسط ایرانیان برای خدمات رسانی در حوزه بهداشت و درمان برپا شده است.

معاون وزیر بهداشت با اشاره به گرمای هوا، نگرانی اصلی در اربعین امسال را گرمازدگی زوار عنوان کرد و افزود: در این زمینه امکانات لازم در مرزها و حتی کشور عراق با همکاری وزارت بهداشت این کشور فراهم شده، اما در این بین "خودمراقبتی" نقش اصلی را دارد.

حیدری گفت: خود زوار هستند که می‌توانند با رعایت برخی نکات ساده از جمله تردد در ساعات خنک شبانه روز، استفاده از کلاه، مصرف بالای مایعات و... از بروز گرمازدگی پیشگیری کنند.

این مسئول گفت: علاوه بر موضوع گرمازدگی، در اربعین امسال نگران واکسن نزده ها هستیم و از تمامی زوار درخواست داریم هرچه سریعتر برای تزریق واکسن مراجعه کرده تا بعد از چند روز ایمنی لازم در بدن آنها ایجاد شده و در مراسم اربعین مشکلی برای آنها پیش نیاید.

زوار باید حتما واکسن بزنند

حیدری گفت: در تجمعات قطعا گردش ویروس بیشتر است، بنابراین زوار باید حتما واکسن زده و حتما از ماسک استفاده کنند.

وی افزود: یکی از نگرانی های دیگر بحث سلامت بیماران زمینه ای و سالمندان در این مراسم است و از بیمارانی که بیماری آنها کنترل نشده درخواست داریم به این سفر نروند و سایر افراد هم باید مراقبت های لازم را داشته و داروهای خود را همراه داشته باشند.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید