۱۴ شهریور ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۵
کد خبر: 55385884

باتوجه به اینکه نیمکت‌نشین شدن سردار آزمون، و کار دشوار علیرضا جهانبخش برای رسیدن به ترکیب اصلی در فاینورد مهدی طارمی تنها مهاجم طرازاول تیم ملی ایران است که می‌تواند در ترکیب اصلی بازی کند.

ستاره مهم برای تیم‌ملی کیست؟

به گزارش سلام نو به نقل از فرارو، مهدی طارمی مهاجم ایرانی باشگاه پورتو، بامداد دیروز دوباره پایش به گل‌زنی برای این تیم پرتغالی باز شد تا در پنجمین بازی‌اش در رقابت‌های لیگ پرتغال برای سومین بار گل‌زنی کرده باشد. با توجه به آمار گل‌زنی مهدی طارمی در پرتغال، چه زمانی که در ریوآوه حضور داشته و چه چند فصل اخیر که برای پورتو به میدان رفته، این آمار هنوز جای بهترشدن دارد.

البته همین موضوع به قدر کافی کیفیت کار مهدی طارمی را نشان می‌دهد و مشخص می‌کند تا چه میزان، توقعات از او در سال جام جهانی بالا رفته است. طارمی در بازی اول پورتو در فصل جدید موفق شد دو بار دروازه ماریتیمو را باز کند. او در آن بازی به‌عنوان مهاجم کاذب به کار گرفته شده بود و در پستی که به او محول شده بود خوب کار کرد. این پست البته چندان موردعلاقه مهدی نیست، چون او مهاجم هدف است و دوست دارد بیشتر به دروازه رقبا نزدیک باشد. بااین‌حال از اواسط فصل گذشته بود که سرجیو کونسیسائو، سرمربی پورتو، طارمی را در نقش مهاجم کاذب به زمین می‌فرستاد. شاید اگر او از ابتدای فصل در همان پست مهاجم هدف به کار گرفته می‌شد، فاصله گل‌زنی‌اش با داروین نونی‌یز در بنفیکا که در این فصل راهی لیورپور شده، زیاد نمی‌شد.

بااین‌حال آمار چهار بازی بعدی طارمی در پورتو نشان می‌دهد که او عملکرد چندان درخشانی در پست مهاجم هدف نداشته و فقط یک‌بار که آن هم مربوط به بامداد دیروز و گل‌زنی برای ژیل ویسنته است موفق عمل کرده است. دراین‌بین، مهدی طارمی یک‌بار هم به هم‌تیمی‌هایش پاس گل داده تا حالا بعد از پنج بازی، با زدن سه گل و دادن یک پاس گل، تأثیرش در پورتو را نشان دهد. طارمی با گل اخیری که زده خاطره تلخ خراب‌کردن پنالتی در شب شکست عجیب پورتو برابر ریوآوه را هم به دست فراموشی سپرده است. 

مهاجم طرازاول تیم‌ملی

این موارد بخشی از زندگی فوتبالی این روزهای مهدی طارمی است، چون او برای تیم ملی فوتبال ایران در سالی که قرار است جام جهانی برگزار شود، اهمیت دوچندانی دارد. طارمی در روزهایی که سردار آزمون در لورکوزن نیمکت‌نشین شده و علیرضا جهانبخش هم کار دشواری در فاینورد برای رسیدن به ترکیب اصلی دارد، تنها مهاجم طرازاول تیم ملی ایران است که فرصت بازی‌کردن در ترکیب اصلی را به دست آورده است.

این مهاجم بوشهری در هر پنج بازی تیم پورتو فیکس بوده، ولی فقط یکی را تا انتها در زمین باقی مانده است. او معمولا از دقیقه ۷۵ به بعد گزینه تعویض بوده که شاید یکی از دلایل آن، راهکار سرمربی برای حفظ انرژی این بازیکن است. طارمی حالا به غیر از لیگ پرتغال باید در لیگ قهرمانان اروپا هم به میدان برود که نیاز به ریکاوری بهتر دارد.

بااین‌حال، بخش اصلی کار مهدی طارمی به‌عنوان آماده‌ترین مهاجم این روزهای فوتبال ایران، متوجه جام جهانی است؛ جایی که او باید برابر رقبای قدرتمندی از جمله مدافعان سرشناس تیم ملی انگلیس، مدافعان سختکوش تیم ملی ولز و البته مدافعان آمریکا قرار بگیرد که هر سه بازی برای فوتبال ایران اهمیت زیادی دارد. به‌این‌ترتیب، بازگشتن مهدی طارمی به نوار گل‌زنی، بهترین خبری است که این روزها فوتبال ایران می‌تواند بشنود.

کد خبرنگار: ۲۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید