پلیس کانادا در پی حمله با سلاح سرد در استان ساسکاچوان دو مظنون این حادثه وحشتناک را معرفی کرد. تلاش برای دستگیری این دو نفر ادامه دارد.

۲۵ کشته و مصدوم در حمله با سلاح سرد در کانادا / عکس دو مظنون منتشر شد

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، پلیس کانادا روز یکشنبه اعلام کرد که حملات با چاقو در ناحیه بومیان جیمز اسمیت کری و شهرک ولدون در استان ساسکاچوان دست‌کم ۱۰ کشته و ۱۵ مجروح بر جای گذاشت و نیرو های پلیس در تعقیب دو مظنون هستند.

رواندا بلک مور، دستیار کمیسر پلیس سواره سلطنتی کانادا در یک نشست خبری گفت که زخمی ها برای مداوا به بیمارستان منتقل شده اند.

وی افزود: «چندین نفر دیگر نیز مجروح شده‌اند که ۱۵ نفر آنها به بیمارستان‌های نواحی منتقل شده‌اند.»

این مقام پلیس  به نقل از رسانه های کانادا  همچنین احتمال داد که شمار مجروحین بیشتر باشد که به طرق دیگر خود را به بیمارستان رسانده‌اند.

دو مظنون حمله با چاقو در کانادا

بنا به اعلام پلیس کانادا، این حادثه دو مظنون دارد که تلاش‌های گسترده‌ای برای دستگیری آنها آغاز شده است. این دو مظنون دیمین و مایل سندرسون نام دارند که ۳۰ و ۳۱ ساله هستند.

جامعه بومیان جیمز اسمیت کری که ۲ هزار و ۵۰۰ نفر جمعیت دارد، اعلام وضعیت اضطراری کرده است. همچنین از بسیاری از ساکنان استان ساسکاچوان نیز خواسته شده است در محل‌هایی که هستند پناه بگیرند.

ساسکاچوان از استان‌های جنوبی کانادا و هم‌مرز ایالت‌های داکوتای شمالی و مونتانا در آمریکا است.

«جاستین ترودو»، نخست وزیر کانادا در پیامی که در توئیتر منتشر کرد به این رویداد واکنش نشان داد و گفت: حملات در ساسکاچوان وحشتناک و دلخراش است. من به کسانی فکر می‌کنم که یکی از عزیزان خود را از دست داده‌اند و یا در این حادثه مجروح شده‌اند.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید