مالک شریعتی نیاسر سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی از اصلاح یارانه بنزین خبر داد و گفت: سیاست های اصلاح الگوی مصرف و اصلاح نظام بازتوزیع یارانه های حامل های انرژی باید به نحوی دنبال شود که در کوتاه مدت و میان مدت منابع موجود پاسخگوی نیاز داخلی باشند.

ماجرای اصلاح یارانه بنزین چیست؟ آیا قیمت بنزین گران می شود؟ + جزییات

به گزارش سلام نو، سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: سیاست های اصلاح الگوی مصرف و اصلاح نظام بازتوزیع یارانه های حامل های انرژی باید به نحوی دنبال شود که در کوتاه مدت و میان مدت منابع موجود پاسخگوی نیاز داخلی باشند.

مالک شریعتی نیاسر درباره وضعیت تامین بنزین در سطح کشور، بیان کرد: با توجه به گزارشی که دست‌اندرکاران اجرایی کشور از شرایط موجود تامین بنزین در سطح کشور ارائه کرده اند ما در کوتاه مدت مشکلی در تامین سوخت به ویژه در حوزه بنزین نداریم اما اگر روند افزایش مصرف ادامه یابد با مشکل مواجه خواهیم شد.

سخنگوی کمیسیون انرژی در ادامه با بیان اینکه ما در ۸ سال اخیر با عقب ماندگی در ساخت پالایشگاه ها و فراهم کردن زیرساخت های جدید برای تولید فرآورده ها مواجه شدیم، اظهار کرد: این روند می تواند در میان مدت کشور را در تامین سوخت دچار مشکل کند. امیدوار هستیم با مدیریت صحیح مصرف بتوانیم ۴ سال پیش رو را پشت سربگذاریم تا پالایشگاه هایی که در دست ساخت است به  موقع به اتمام برسد و ما را از واردات بنزین بی نیاز کند.

شریعتی تصریح کرد: حتما سیاست های اصلاح الگوی مصرف، مدیریت مصرف و اصلاح نظام بازتوزیع یارانه های حامل های انرژی باید به نحوی دنبال شود که چه نیاز جدیدی به کشور افزوده شود و چه نیازی پدید نیاید بتوانیم شرایط کمبود را در کوتاه مدت و میان مدت پشت سرگذاشته تا پالایشگاه های در دست ساخت به اتمام برسد.

کد خبرنگار: ۱۵
۳دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید