از آنجا که بازارهای مالی در ایران تحت تاثیر اخبار سیاسی هستند، قیمت دلار هم متاثر از سیگنال های برجام و مذاکرات هسته ای قرار دارد.

دلار امروز افزایشی شد / قیمت دلار ۱۳ شهریور ۱۴۰۱ اعلام شد

به گزارش سلام نو به نقل از تجارت‌نیوز،  قیمت دلار ۱۳ شهریور ۱۴۰۱، روند افزایشی دارد و به کانال ۳۰ هزار تومان وارد شده است. اخبار و سیگنال‌های موثر بر بازار را بخوانید.

کاهش قیمت دلار در صرافی ملی

دلار امروز در بازارهای مختلف نوساناتی داشت. قیمت دلار  در صرافی ملی با حدود ۱۰۰ تومان کاهش نسبت به روز کاری گذشته، ۲۸۵۴۲ تومان اعلام شده است.

اما دلار در بازار آزاد بر اساس گزارش بعضی کانال‌های تلگرامی، نسبت به روز گذشته روند افزایشی دارد و وارد کانال ۳۰ هزار تومانی شده است. صبح امروز معاملات در بازار ارز از حدود قیمتی ۳۰,۱۳۰ تومان آغاز شد. این روند افزایشی ادامه یافته است و اکنون به حدود ۳۰,۱۲۰ تا ۳۰,۱۵۰ تومان رسیده. معاملات غیرقانونی فردایی نیز همین روند را دارد.

روز گذشته نیز دلار روند افزایشی داشت و در معاملات غیرقانونی فردایی به کانال ۳۰ هزار تومان نیز رسید. اما بازار در معاملات نقدی کار خود را در کانال ۲۹ هزار تومان به پایان رساند. دیروز کف و سقف قیمت دلار به ۲۹,۹۵۰ و ۳۰,۰۸۰ تومان رسید.

نوسان قیمت دلار توافقی، هرات و سلیمانیه

دلار توافقی امروز در محدوده ۲۸,۶۵۰ تومان نوسان اندکی دارد. همچنین دلار هرات نیز با روند صعودی، به کانال ۳۰ هزار تومان وارد شده است.

دلار سلیمانیه نیز روز گذشته در کانال ۳۰ هزار تومانی روند افزایشی داشت.

در این میان، به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا، سکه و ارز، قیمت دلار نیمایی امروز با ۰،۰۹ درصد افزایش نسبت به روز گذشته، به قیمت ۲۶۵۳۸ تومان معامله می‌شود.

همچنین قیمت ارز آمریکایی در سامانه متشکل ارز نیز با ۰،۱۱ درصد کاهش به ۲۸۴۱۰ تومان رسیده است.

سیگنال‌های موثر بر بازارها

در مدت اخیر بازارهای مالی، تحت تاثیر مذاکرات وین و اخبار سیاسی قرار داشتند. بازارهای مالی در ایران به ویژه قیمت دلار معمولا به اخبار سیاسی به ویژه در مورد مذاکرات هسته ای حساس بوده‌اند. ایران پنجشنبه شب، پاسخ خود را به پیشنهادات آمریکا ارائه کرد. پاسخ ایران چندان به مذاق طرف آمریکایی خوش نیامده است. همین موضوع قیمت‌ها را در بازار ارز افزایشی کرد.

به نقل از همشهری آنلاین، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، پاسخ ایران را «غیر سازنده» عنوان کرد و دیپلمات‌های اروپایی هم آن را «منفی»، «غیرمنطقی» و «ناامیدکننده» دانستند.

روز گذشته هم «باراک راوید» خبرنگار وبگاه خبری «آکسیوس» به نقل از یک مقام آمریکایی نوشت، برخی شکاف‌ها با ایران بسته شده و برخی دیگر همچنان باقی مانده‌اند.

در این میان، همزمان با قرار گرفتن مذاکرات رفع تحریم‌ها در مراحل پایانی و افزایش تحرکات مخالفان در داخل آمریکا برای عدم بازگشت آمریکا به برجام، نماینده جمهوریخواه مجلس نمایندگان این کشور در هراس از بازگشت احتمالی دولت بایدن به این توافق، خواستار توقف مذاکرات با ایران شد (ایرنا).

مرندی: ایران صبور خواهد بود

با وجود این خبرآنلاین، به نقل از مرندی، مشاور تیم مذاکره‌کننده کشور نوشت: ایران صبور خواهد بود. آمریکا در زمان اوباما به شکل سیستماتیک توافق را نقض کرد و در زمان ترامپ و بایدن فشار حداکثری علیه شهروندان بی‌گناه اعمال کرد.

بنابراین، ایران ابهامات یا خلاءهای قانونی در متن {توافق} را نمی‌پذیرد. زمستان دارد می‌آید و اتحادیه اروپا با بحران انرژی فلج کننده‌ای روبه‌رو می‌شود.

توافق با ایران بهترین گزینه ممکن

یک منبع وزارت خارجه آمریکا نیز روز گذشته به شبکه سعودی العربیه گفت: دولت آمریکا، توافق با ایران را بهترین گزینه ممکن می‌داند.

این منبع که به گفته شبکه العربیه خواسته نامش فاش نشود، افزود: ما بر همکاری با ایران برای تحقق و بررسی آثار اورانیوم در تاسیسات هسته‌ای این کشور تاکید داریم.

سیگنال‌های سیاسی و شاخص‌های کلان اقتصادی در بعد داخلی و بین‌المللی بر قیمت دلار، طلا و سکه اثرگذار هستند.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید