راه‌اندازی موزه اهدای عضو، توسط انجمن اهدای عضو آغاز شده است و به زودی موزه هدیه برای ترغیب جامعه برای اهدای عضو افتتاح خواهد شد.

موزه هدیه به زودی افتتاح خواهد شد

به گزارش سلام نو به نقل از ایلنا، سیداحمد محیط طباطبایی(رئیس ایکوم) با اشاره به فعالیت انجمن اهدای عضو برای راه‌اندازی موزه، گفت: این انجمن از سال ۱۳۶۸ با فتوای امام خمینی (ره) شکل گرفت و ایرج فاضل با مجوزی که از سوی ایشان دریافت کرد، توانست انجمن اهدای عضو ایران را راه‌اندازی کند. باوجود فعالیت ۴ دهه‌ای این انجمن از جمعیت ۸۰ میلیون نفره ایران، بیش از یک میلیون نفر کارت عضویت این انجمن را دارند. این بدان معناست که تکنیک‌های استفاده از اعضای افرادی که مرگ مغزی می‌شوند وجود دارد، بیمارستان‌های آن فعال هستند اما چون اجازه و رضایت لازم برای اهدای اعضای افراد مرگ مغزی وجود ندارد، سایر افراد که نیازمند این اعضا هستند از بین می‌روند. 

او با اشاره به آنکه برای آنکه یک میلیون نفر عضو را به ۵۰ میلیون عضو برسانیم چه کار می‌توان انجام داد، گفت: کارهای فرهنگی و دیدگاه‌های مختلف در این خصوص می‌توان انجام داد و یکی از این کارها، ایجاد موزه است. درحال حاضر خانه ملک در گلابدره برای احداث این موزه معرفی شده است و انجمن اهدای عضو نیز فعالیت‌های راه‌اندازی موزه اهدای عضو را آغاز کرده است. اسم این موزه را «موزه هدیه» گذاشتیم. آدم‌ها با این پروژه، ایثار، امید و صلح را می‌آموزند. 

مفهوم پیوند چیست

محیط طباطبایی خاطرنشان کرد: در موزه هدیه علاوه بر تاریخچه اهدای عضو، فعالیت‌های جهانی و ایران به نمایش گذاشته می‌شود. ضمن آنکه از بدو ورود به مجموعه با کانسپتی روبه رو می‌شوید که مفهوم پیوند را به مخاطب انتقال می‌دهند چراکه تمام گل‌ها و درختان این باغ پیوندی هستند. اینگونه است که مخاطب درک می‌کند که یکی از نشانه‌های پیوند، ترقی و تکامل است. همچنین در بخشی عروسک‌هایی گذاشته شده که بچه‌ها می‌توانند با اتصال اعضای مختلف آن‌ها به یکدیگر، آن عروسک‌ها را تکمیل کنند و به بازی بنشینند. سایر برنامه‌های فرهنگی از جمله نشان دادن آنکه با تمام شدن زندگی من می‌تواند زندگی دیگری ادامه یابد هم در نظر گرفته شده تا افراد را برای عضویت در این انجمن ترغیب کند.

کد خبرنگار: ۲۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید