یک کارشناس بازار سرمایه بر این باور است که بورس به برجام گره خورده است و این بلاتکلیفی در مذاکرات برجام آزار دهنده است.

پیش‌بینی بورس برای فردا یکشنبه ۱۳ شهریور ۱۴۰۱ / روند نزولی بازار ادامه‌دار خواهد بود؟

به گزارش سلام نو به نقل از تجارت‌نیوز، شاخص کل بورس امروز شنبه ۱۲ شهریور ۱۴۰۱ با افتی قابل پیش‌بینی از روز گذشته مواجه شد. شاخص با قرار گرفتن روی ریل نزولی، افتی ۱۲ هزار و ۴۶۲ واحدی را تجربه کرد و در محدوده یک میلیون و ۴۲۶ هزار واحدی تثبیت شد. شاخص هم وزن هم با افتی قابل توجه و به تبعیت از شاخص کل در محدوده ۴۰۷ هزار واحدی قرار گرفت.

وضعیت بازار سرمایه در این هفته

فردین آقابزرگی، کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با تجارت‌نیوز گفت: تا انتهای هفته، بورس وضعیت با ثباتی خواهد داشت، برآیند معاملات نیز متعادل می‌شود.

وی با اشاره به برجام اظهار کرد: مسائل روز مره بورس به برجام گره خورده است و این بلاتکلیفی در مذاکرات برجام آزار دهنده است. این بلاتکلیفی باعث می‌شود که وضعیت نوسانی و نزولی در بازار داشته باشیم. بر اساس تجربیات گذشته، توافق یا عدم توافق برجام از انتظاراتی که از لحاظ بهبود اوضاع اقتصادی داشتیم محقق نشده است. به همین دلیل وزن مهم‌تری باید به این موضوع دهیم زیرا اخبار متعدد است و هر روز یک خبر مثبت یا منفی می‌آید.

این کارشناس بازار سرمایه تاکید کرد: شوک روانی اخبار مذاکرات هسته‌ای تاثیر بیشتری روی بازار دارد.

علت تفاوت ارزش سرخابی‌ها در بورس چیست؟

آقابزرگی تشریح کرد: استقلال و پرسپولیس سرمایه نسبتا مشابه‌ای دارند. اما تفاوت ارزش این دو باشگاه در بورس به عملکرد سود و زیان سرخابی‌ها بر می‌گردد. بررسی صورت مالی شش ماهه این دو باشگاه نیز گواه این مسئله است.

وی ادامه داد: در مجموع باید گفت که مجموع ارزش باشگاه استقلال از دو هزار و ۷۸۰ میلیارد تومان به ۴ و ۱۰۰ میلیارد تومان رسید. از سوی دیگر پرسپولیس با ارزش اولیه ۳ هزار و ۲۱۰ میلیارد تومان به سه هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان رسید. این یعنی ارزش استقلال بیشتر از پرسپولیس شد. البته تقدم و تاخیر در بازگشایی نمادها نیز تاثیر بسزایی در ارزش‌ها دارد.

این کارشناس بازار سرمایه گفت: بر اساس صورت‌های مالی پرسپولیس حدود ۲۰۰ میلیارد تومان زیان انباشته دارد. از سوی دیگر دوره ۹ ماهه استقلال علی‌رغم سود ۶ میلیارد تومانی، زیان انباشته ۲۹۰ میلیارد تومانی را ثبت کرده است. با این مختصات و در نظر گرفتن آمارهای ترازنامه رابطه عکس، یعنی اگر مارکت پرسپولیس بالاتر باشد، توجیح‌پذیرتر است تا اینکه استقلال با این وضعیت تزارنامه.

کد خبرنگار: ۱۳
۱دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۲۱:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۲
    0 0
    حقوقی ها باعث نزولی و سقوط بورس شدند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید