عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: همه کشورهای اروپایی خواستار میانجی گری ایران در مناقشه اوکراین هستند.

 اروپا خواستار میانجی‌گری ایران میان روسیه و اوکراین شد
به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت:ایران به دلیل موقعیت سیاسی خود می تواند وساطت و میانجیگری جنگ اوکراین را انجام دهد، چون اگر روسیه جنگ را به قلب اروپا بکشاند قطعا همه معادلات اروپایی به هم می خورد و آمریکایی ها هم بیشترین آسیب را از این جنگ خواهند دید.

فدا حسین مالکی با اشاره به درخواست کشورهای اروپایی از جمله فرانسه برای میانجی گری جمهوری اسلامی ایران برای خاتمه جنگ بین روسیه و اوکراین گفت: موقعیت ممتاز و ژئو پولتیک جمهوری اسلامی، باعث شده که امروزه اروپاییان از ایران درخواست کنند که از وقوع یک جنگ تمام عیار در قلب اروپا جلوگیری کند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: ایران در طول چهار دهه توانست با اتکا به ظرفیت‌های داخلی و توانمندی خود با تحریم های ظالمانه آمریکا مقابله کند و مانع زیاده خواهی برخی از قدرت‌ها از جمله آمریکا در منطقه شود.

ایران یکی از تاثیر گذارترین کشورها در معادلات منطقه‌ای و جهانی

نماینده مردم زاهدان با بیان اینکه امروزه دنیا پذیرفته‌اند که جمهوری اسلامی یکی از تاثیر گذارترین کشورها در معادلات منطقه‌ای و جهانی است گفت: ایران به لحاظ موقعیت سیاسی، استراتژیک، انرژی و به جایگاه خوبی در جهان دست پیدا کرده است و یکی از کشورهای تاثیر گذار در جهان است.

مالکی بیان داشت: بعد از اعمال تحریم‌های ظالمانه آمریکا علیه ایران و زیاده خواهی‌های غربی‌ها، ایران، روسیه و چین در یک بلوک قرار گرفتند که این تقسیم بندی ناشی از زیاده خواهی آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها بود که باعث شد قدرت های منطقه بیشتر به یکدیگر نزدیک شوند و برای حفظ منافع ملی خود در یک دایره قرار گیرند.

وی با اشاره به درخواست فرانسه برای میانجی گری تهران در تحولات اوکراین گفت: همه کشورهای اروپایی خواستار میانجی گری ایران در مناقشه اوکراین هستند و این درخواست فقط مربوط به فرانسه نیست، ایران به دلیل موقعیت سیاسی خود می تواند این وساطت و میانجیگری را انجام دهد.

وی اظهار داشت: اگر روسیه جنگ را به قلب اروپا بکشاند قطعا همه معادلات اروپایی به هم می خورد و آمریکایی ها هم بیشترین آسیب را از این جنگ خواهند دید.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به توقف صادرات گاز روسیه به اروپا گفت: در شرایط فعلی به بهانه تعمیرات خط لوله گاز،چند روزی است که انتقال گاز روسیه به اروپا متوقف شده است، این اقدام رعب و وحشت در دل اروپاییان انداخته است، غرب به آمریکا فشار می آورد که با امضای برجام به مذاکرات پایان دهد تا آنها بتوانند در صورت قطع انرژی روسیه به روی اروپا، انرژی و نفت ایران را جایگزین کنند این موقعیت ها باعث شده که این جایگاه برای ایران تعریف و پذیرفته شود.

نقش ایران در پایان دادن به بحران اوکراین تاثیر گذار است

وی با توجه به همکاری های منطقه ای تهران- مسکو گفت: روس ها شریک استراتژیک و راهبردی جمهوری اسلامی هستند و زبان مشترکی در تحولات منطقه با ایران دارند با توجه به این نزدیکی مسلما نقش ایران در پایان دادن به بحران اوکراین تاثیر گذار است.

نمایند ه مردم زاهدان با مثبت ارزیابی کردن رفتار سیاسی دولت سیزدهم در قبال جنگ اوکراین اظهار داشت:جمهوری اسلامی در ابتدای جنگ اوکراین برائت خود را از جنگ و خون ریزی اعلام کرد و این موضوع را به اوکراینی ها و روس ها گفت که جمهوری اسلامی از هیچ جنگی در دنیا و منطقه حمایت و استقبال نمی کند.

وی افزود: روند کار دستگاه دیپلماسی هم در این زمینه مطلوب بوده است البته نگاه آیت الله رییسی به تحولات منطقه و رفع مشکلات با کشورهای منطقه در قالب همکاری ها از اولویت مهم دولت سیزدهم بوده است که به نتایج مطلوبی در این زمینه دست پیدا کرده است و امیدواریم که دولت با توجه به سیاست های تعریف شده نظام، بتواند جهت تامین صلح و ثبات در منطقه به دستاوردهای مطلوبی برسد.

کد خبرنگار: ۱۳
۱دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۲۱:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۲
    0 0
    آمریکا و اروپا در قضیه ی جنگ اوکراین با روسیه ، همچون خر در گِل گیر کرده اند. زمستان سختی در انتظار مردم اروپاست. مگر اینکه اروپا فشار را بر آمریکای بی منطق، بی تعهد، دیکتاتور و دروغگو وارد کند تا برجام را هرچه سریعتر امضاء کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید