رئیس جمهور ترکیه گفت: مدتی است بازی‌هایی علیه مسلمانان در سراسر نقاط جهان انجام می‌شود و بازی‌ها عراق در آستانه فروپاشی است.

رئیس جمهور ترکیه: عراق در آستانه فروپاشی قرار دارد
به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، رئیس جمهور ترکیه امروز (شنبه) با اشاره به بازی‌هایی که از مدت‌ها است علیه مسلمانان در جهان در پیش گرفته می‌شود، گفت که عراق به دلیل همین بازی‌ها بار دیگر در آستانه فروپاشی قرار دارد.

 رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه امروز در سخنرانی در نشست حزب عدالت و توسعه در استانبول اظهار کرد: مدتی است بازی‌هایی علیه مسلمانان در سراسر نقاط جهان انجام می‌شود و به دلیل همین بازی‌ها عراق در آستانه فروپاشی قرار داشته و احتمال شعله‌ور شدن آتش فتنه در ترکیه نیز وجود دارد.

اردوغان در ادامه گفت: به همین شکل و با خون دو میلیون انسان، عراق را تقسیم کردند و بار دیگر آن را در آستانه فروپاشی قرار دادند، سوریه را نیز به همین شکل با خون یک میلیون تن تقسیم کرده و آن را تجزیه کردند و هنوز هم به همین بازی‌ها ادامه می‌دهند.

همچنین رئیس جمهور ترکیه بدون اشاره به طرف‌هایی که قصد انجام چنین کارهایی را دارند، گفت: از یمن تا آراکان، از ترکستان تا بالکان، از فلسطین تا افغانستان نمایش‌هایی با ظاهرهایی متفاوت اما با یک هدف به نمایش گذاشته می‌شود، در کشور ما نیز به دنبال اجرای سناریوهای مشابهی با رویکرد آشوب، سنی-علوی، ترکی-کردی، انصار و مهاجرین هستند.

او تاکید کرد: ترک‌ها از طریق انقلاب‌های خاموشی که در ۲۰ سال گذشته انجام دادند، یک دولت قانونی و دموکرات را برپا کردند که ضامن حقوق و آزادی‌های هر فرد در کشور صرف نظر از باورها و یا ریشه و فرقه‌اش است.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید