شرکت‌کنندگان در هفتمین اجلاس مجمع جهانی اهل بیت علیهم‌السلام صبح امروز (شنبه) با حضور در حسینیه امام خمینی(ره) با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی دیدار کردند.

رهبر انقلاب: پرچم جمهوری اسلامی همان پرچم ائمه و انبیاء است

به گزارش سلام نو به نقل از دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت الله العظمی خامنه ای، شرکت‌کنندگان در هفتمین اجلاس مجمع جهانی اهل بیت علیهم‌السلام صبح امروز (شنبه) با حضور در حسینیه امام خمینی(ره) با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی دیدار کردند.

در ادامه بخش هایی از بیانات ایشان در این دیدار را می‌ خوانید. 

مجمع جهانی اهل بیت مرکز مهم و با عظمتی است. این مرکز وابسته‌ی به اهل بیت علیهم السلام است و اهل بیت در دنیای اسلام از یک عظمت و محبوبیت بی‌نظیری برخوردارند.

اعضای این مجمع بار سنگینی بر دوش دارند. این جمله‌ی معروف از ائمه علیهم السلام که فرمودند: کونوا لنا زیناً که خطاب به همه‌ی ماهاست، همه بایستی مراقب باشیم، این نسبت به شما اوکد است، اهمیت کار شما ایجاب میکند که این جمله‌ی کونوا لنا زیناً در مورد این مجمع و مجموعه‌ی این افراد و اشخاص و افراد خود این مجمع بیشتر مورد ملاحظه قرار بگیرد.

خب، بایستی اگر بخواهیم این تحقق پیدا کند، بایستی این مجمع را یک پایگاهی قرار بدهیم برای نشر معارف اهل بیت.

 پیروان اهل‌بیت مفتخرند که مهمترین حرکت در مقابله‌ی با نظام استکباری،‌ با نظام سلطه از سوی اینها انجام گرفته. خیلی شعار داده میشود امّا آنچه که در عمل روی زمین اتفاق افتاده یک چیز واضح و مشخصی است و آن پرچم جمهوری اسلامی است.

شیعه مفتخر است به اینکه در مقابل نظام سلطه ایستاد، سینه سپر کرد و این اژدهای هفت سری را که در همه‌ی شئون زندگی کشورها و دولتها و ملتها به نحو ظالمانه و جبّارانه شرکت میکرد متوقف کرد که امروز خود آنها اعتراف میکنند که بسیاری از خواسته‌هایشان بوسیله‌ی جمهوری اسلامی متوقف مانده و تخریب شده است.

 این یکی از افتخارات نظام جمهوری اسلامی است و این افتخار شیعه است و این نیست مگر بخاطر الهام‌گیری از بیانات ائمه‌ی هدی (علیهم‌السلام) و اهل‌بیت پیغمبر. اینها بودند که ما را به تدبّر در قرآن و الهام‌گیری از قرآن تشویق کردند، تحریص کردند، آنها بودند که معارف قرآنی را برای ما تبیین کردند، آنها بودند که با سیره‌ی عملی خودشان به ما فهماندند که چه‌جوری باید عمل کرد از خود امیرالمؤمنین (علیه‌الصلاة والسلام) تا حضرت عسکری (علیه‌الصلاة والسلام).

 شما در زیارتهای متعدد چه زیارت امام حسین، چه زیارت حضرت رضا (سلام‌اللّه‌علیهما) به وراثت این بزرگواران از انبیاء تصریح میکنید؛ السلام علیک یا وارث ابراهیم خلیل‌اللّه، السلام علیک یا وارث موسی کلیم‌اللّه.

این پرچم جمهوری اسلامی همان پرچم است، پرچم ائمه است، پرچم انبیاء است. و نوشته‌ی این پرچم هم همین دو کلمه است: «عدالت و معنویت». وقتی شما پرچم عدالت و معنویت را بلند میکنید طبیعی است در دنیایی که رفتارش مبتنی بر زور، و فکرش مبتنی بر مادّیت است، یعنی درست نقطه‌ی مقابل عدالت و نقطه‌ی مقابل معنویت، عکس‌العمل ایجاد میکند. بعضی‌ها به ما میگویند شما با فلان حرف و حرکت و تصمیم، دشمن‌تراشی کردید؛ نه، ما با برافراشتن پرچم جمهوری اسلامی دشمن‌تراشی کردیم! ما با مطرح کردن احکام الهی دشمن‌تراشی کردیم!

وقتی شما عدالت را مطرح میکنید، دنیا و تمدن مبتنی بر سلطه و استکبار قهراً با شما مخالف میشوند. وقتی شما معنویت را مطرح میکنید، دنیای مادی که همه چیزش مبتنی بر مادّیت است و همه‌ی مفاهیم عالم را برمیگرداند به پول، با شما مخالفت میکند، این طبیعی است. بنابراین معارضه و مقابله‌ی دنیای استکبار و دنیای سلطه با حرکت جمهوری یک امر طبیعی و قهری است.


 
کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید