صادق ضیاییان رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا، از کاهش دما تا ۱۴ درجه در برخی استان‌ها خبر داد.

گزارش هواشناسی ۱۲ شهریور ۱۴۰۱ / هوا در کدام استان‌ها تا ۱۴ درجه سرد می‌شود؟

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از کاهش دمای هوا در استان‌های ساحلی دریای خزر و اردبیل بین ۸ تا ۱۴درجه سانتیگراد و در شمال غرب کشور ۴ تا ۶ درجه سانتیگراد خبر داد.

صادق ضیاییان درباره وضعیت جوی کشور اظهار کرد: امروز و فردا (۱۲ و ۱۳ شهریور) در بیشتر مناطق کشور جوی آرام و پایدار حاکم خواهد بود.

وی ادامه داد: دوشنبه تا چهارشنبه (۱۴ تا ۱۶ شهریور) با نفوذ جریانات خنک شمالی در استان‌های ساحلی دریای خزر، اردبیل و شمال آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی بارش باران، گاهی رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

به گفته رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا طی پنج روز آینده در ساعات بعدازظهر، در ارتفاعات هرمزگان و جنوب سیستان و بلوچستان رشد موقتی ابر پیش‌بینی می‌شود و احتمال رگبار پراکنده و گاهی رعد و برق دور از انتظار نیست.

وزش باد شدید و گرد وخاک در برخی استان ها

وی ادامه داد: طی پنج روز آینده در برخی ساعات در نوار شرقی کشور به‌ویژه منطقه زابل وزش باد شدید گاهی گرد وخاک پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان افزود: سه‌شنبه و چهارشنبه (۱۵ و ۱۶ شهریور) در برخی مناطق استان‌های واقع در غرب و جنوب غرب کشور سرعت وزش باد افزایش می‌یابد که خیزش گردوخاک در برخی از این مناطق انتظار می‌رود.

وی افزود: دوشنبه و سه‌شنبه(۱۴ و ۱۵ شهریور) دمای هوا در استان‌های ساحلی دریای خزر و اردبیل بین ۸ تا ۱۴ درجه سانتیگراد و در شمال غرب کشور ۴ تا ۶ درجه سانتیگراد کاهش می‌یابد.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده نیز اظهار کرد: آسمان تهران فردا (۱۳ شهریور) صاف گاهی وزش باد با حداقل دمای ۲۳ و حداکثر دمای ۳۴ و روز دوشنبه (۱۴ شهریور) صاف، گاهی وزش باد با حداقل دمای ۲۳ و حداکثر دمای ۳۶ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان در پایان گفت: طی امروز و فردا (۱۲ و ۱۳ شهریور) اهواز با دمای ۴۶ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و شهرکرد با دمای ۵ درجه سانتیگراد سردترین مراکز استان کشور هستند.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید